TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągiem z Popradu do Krynicy?
PORTEUROPA.EU InfoRail.pl - Opublikowano: 09.10.2017 10:01:20 7 komentarzy
Pociągiem z Popradu do Krynicy?

Wakacyjne połączenie kolejowe z Popradu do Polski przez przejście graniczne w Muszynie chce uruchomić w przyszłym roku słowackie Ministerstwo Transportu – informuje porteuropa.eu.

Rozmowy w tej sprawie odbędą się we wtorek 10 października podczas posiedzenia polsko-słowackiej grupy roboczej w Katowicach. Informację na ten temat portal uzyskał od polskiego Ministerstwa Infrastruktury i słowackiego Ministerstwa Transportu. Warunkiem jest jednak zgoda strony polskiej i być może współfinansowanie polskiego odcina trasy przez Urząd Marszałkowski. Wstępne zainteresowanie tym tematem wyraził wicemarszałek Małopolski Leszek Zegzda.

W grę wchodzi wyłącznie wariant, w którym słowackie koleje państwowe będą wjeżdżać na terytorium Polski. Koleje Małopolskie nie posiadają bowiem składów, które byłyby dopuszczone do ruchu na słowackich torach. Słowacki przewoźnik ZSSK takie pociągi posiada i jest gotowy je wykorzystać, pod warunkiem, że Województwo Małopolskie będzie zainteresowane współpracą. Chodzi m. in. o współfinansowanie polskiego odcinka trasy, pomoc w promowaniu połączeń aby zapewnić odpowiednią frekwencję, a także skomunikowanie pociągu transgranicznego (np. w Muszynie) z pociągami do Nowego Sącza, Tarnowa i Krakowa.

Nie wiadomo jeszcze, na jakiej trasie jeździłby wakacyjny pociąg. Najbardziej prawdopodobnym wariantem jest połączenie Poprad – Krynica, skomunikowane w Muszynie z pociągami w stronę Tarnowa. Pociąg pokonywałby trasę Poprad – Krynica w ok. 2,5 godziny.

Słowacy są też zainteresowani pociągiem Poprad – Kraków. Jego uruchomienie jest jednak mało realne: pociąg ten pokonywałby całą trasę w aż 5,5 godziny, co byłoby niekonkurencyjne z czasem przejazdu samochodem czy autobusem. Strona słowacka już w 2014 roku proponowała Polsce uruchomienie takiego połączenia, Polacy nie byli jednak zainteresowani podjęciem jakichkolwiek rozmów na ten temat, bez podania przyczyn.

Niezależnie od tego, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego prowadzi prace nad uruchomieniem od 1 maja 2018 bezpośrednich samorządowych linii autobusowych użyteczności publicznej na Słowację. W grę wchodzą połączenia: Zakopane – Podbańskie przez Tatrzańską Kotlinę, Tatrzańską Łomnicę, Stary Smokowiec i Szczyrbskie Pleso, Nowy Targ – Poprad przez Niedzicę, Czerwony Klasztor, Spiską Białą i Kieżmark oraz Zakopane – Sucha Hora – Trstena – Zuberec – chata Zverovka w Dolinie Rohackiej. Odbyły się już wstępne rozmowy w tej sprawie z żupanami Kraju Preszowskiego i Żylińskiego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Słowacja
ZSSK
Małopolska
Poprad
Krynica
  • goornic – 09.10.2017

    Ciekawe jakim taborem chcą Słowacy obsługiwać te kursy?Chyba tylko lokomotywa +wagony mają dopuszczenia w PL.

  • Mikey – 09.10.2017

    @goornicA może poczciwe motoraki puszczą?

  • kolejFAN – 09.10.2017

    Super sprawa tylko dziwne że chcą coś takiego uruchomić skoro od Starej Lubovnej do Plavca ruch praktycznie zamarł, podobnie od Plavca do Lipan.

  • sd – 09.10.2017

    Póki jest kasa z UE to żadne linie piekielne tylko odbudować N.Targ - Podczerwone - Trstena i puścić tam pociągi.

  • akuku – 09.10.2017

    Mam nadzieję, że nie skończy się na jednej parze w weekendy, a przynajmniej dwóch całorocznych. @Mikey: Poprad-Lubovna jeżdżą jednostki 840. Nie wiem, jaki jest ich status w Polsce.@kolejFan - no i właśnie dlatego ta propozycja wygląda rozsądnie. Z jednej strony Poprad, z drugiej Krynica. Wtedy jest szansa na większy ruch. Może na to liczą?@sd: P-P to nie jest linia do wożenia ceprów do Zakopca, ale głównie dla kierunku Nowy Sącz-Muszyna - Krynica/Słowacja. Co nie znaczy że Nowy Targ-Podczerwone nie należy odbudować. Należy. Tylko tam jest na razie ścieżka rowerowa.

  • akuku – 09.10.2017

    Mam nadzieję, że nie skończy się na jednej parze w weekendy, a przynajmniej dwóch całorocznych. @Mikey: Poprad-Lubovna jeżdżą jednostki 840. Nie wiem, jaki jest ich status w Polsce.@kolejFan - no i właśnie dlatego ta propozycja wygląda rozsądnie. Z jednej strony Poprad, z drugiej Krynica. Wtedy jest szansa na większy ruch. Może na to liczą?@sd: P-P to nie jest linia do wożenia ceprów do Zakopca, ale głównie dla kierunku Nowy Sącz-Muszyna - Krynica/Słowacja. Co nie znaczy że Nowy Targ-Podczerwone nie należy odbudować. Należy. Tylko tam jest na razie ścieżka rowerowa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....