TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Podhale z koleją aglomeracyjną, alternatywa dla busów?
RADIO KRAKÓW InfoRail.pl - Opublikowano: 21.02.2017 12:39:45 1 komentarz
Podhale z koleją aglomeracyjną, alternatywa dla busów?

Bezpośrednie połączenie kolejowe z Nowego Targu do Zakopanego, integracja transportu kolejowego z innymi środkami komunikacji, rozbudowa infrastruktury wokół dworców i budowa parkingów typu zaparkuj i jedź ? wszystko to w przyszłości ma szansę na realizację.

O perspektywach i możliwościach rozwoju transportu kolejowego na Podhalu rozmawiał z samorządowcami powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego marszałek Jacek Krupa. Podczas spotkania marszałek podkreślił jak istotną rolę w strategii rozwoju województwa odgrywa zwiększenie roli transportu publicznego, w szczególności transportu kolejowego.

Zarówno w Strategii Rozwoju Transportu, jak i w działaniach Zarządu Województwa wyraźnie widać, że stawiamy na kolej. Na przestrzeni ostatnich trzech lat zwiększyliśmy o ponad 20% pracę przewozową w regionie - podkreślał gospodarz regionu.

Wśród czynników bezpośrednio wpływających na rozwój sieci kolejowej marszałek wymienił: odpowiednią infrastrukturę - tory o określonych parametrach, nowoczesny tabor zapewniający komfort podróży pasażerów oraz środki na dofinansowanie przewozów.

Konieczne jest pełne zintegrowanie transportu kolejowego z innymi środkami komunikacji, budowa atrakcyjnej infrastruktury wokół przystanków i dworców kolejowych oraz parkingów np. typu "park and ride. Pasażer musi dostać usługę na wysokim poziomie, jeśli chodzi o cenę, czas dojazdu i komfort. To musi być kompleksowo rozwiązane ? argumentował Jacek Krupa.

Biorąc pod uwagę liczbę zainteresowanych pasażerów i potencjał związany z rozwojem ruchu turystycznego oraz odpowiedni stan infrastruktury rozważane jest utworzenie pierwszego odcinka kolei pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Szacowana wysokość dopłat do przewozów to ok. 5 mln zł rocznie (przy docelowych 15 połączeniach w każdą stronę). Zgodnie z wstępnym założeniem 2/3 kosztów pokrywałoby województwo, a pozostałą część zainteresowane samorządy. Niezbędna będzie również modernizacja infrastruktury dworców i przystanków, budowa zaplecza parkingowego oraz integracja systemów transportowych gmin z siecią kolejową. W pierwszym etapie realizacji przedsięwzięcia marszałek Jacek Krupa zaproponował opracowanie przez Województwo projektu ramowego porozumienia, które po uzgodnieniach zostanie przedstawione do podpisu samorządom zainteresowanym uruchomieniem połączenia na swoim terenie.

W spotkaniu uczestniczyli także radni województwa: Barbara Dziwisz, Stanisław Barnaś, Jan Piczura i Marek Wierzba.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
Nowy Targ
kolej aglomeracyjna
Małopolska
  • FRanek – 21.02.2017

    Pod koniec lat 70-tych XX w powstała koncepcja budowy parkingów zaporowych przy dworcu kolejowym w Nowym Targu i dobudowy drugiego toru do Zakopanego. Do "Z" miałaby dojeżdżać tylko komunikacja publiczna (autobusy i kolej) a indywidualni mieli zostawiać samochody w N. Targu. Szybkie elektryczki miały śmigać co 20 -30 minut. Ograniczenia nie obowiązywałyby mieszkańców powiatu tatrzańskiego (tak się wtedy nazywał). Zatem nic nowego. Szkoda, że pomysł upadł.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....