Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podkarpackie konsultuje rozkład jazdy

inforail
30.01.2019 07:26
0 Komentarzy

Podkarpacki UrządMarszałkowski rozpoczyna konsultacje społeczne dotyczące kształtu rozkładujazdy pociągów edycji 2019/2020, który obowiązywał będzie od 8 grudnia 2019roku.

Przy składaniu wniosków za punkt odniesienia należy przyjąćobowiązujący rozkład jazdy pociągów.

Wszyscy zainteresowani mogąprzesyłać wnioski w okresie od 28 stycznia do 8 lutego 2019 roku naspecjalnym załączonym formularzu, na adres e-mail: [email protected]. W tytule e-mailatrzeba wpisać: „Konsultacje społeczne RJP 2019/2020”, bądź w formie papierowejna adres:

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego DepartamentDróg i Publicznego Transportu Zbiorowego al. Łukasza Cieplińskiego 4 35-010Rzeszów.

Nie będą rozpatrywane wnioski:

Anonimowe lub obraźliwe.

Niewnoszące konkretnej propozycji.

Dotyczące pociągów uruchamianych przez PKP Intercity S.A. imiędzynarodowych (za wyjątkiem pociągów transgranicznych do Medzilaborec);

Dotyczące stanu linii kolejowych, dworców i przystanków(adresatami takich uwag i skarg są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKPNieruchomości).

UMWP podaje, że kształt rozkładu jazdy pociągów wpływaszereg czynników. Kolejowe regionalne przewozy pasażerskie na obszarzewojewództwa podkarpackiego realizowane są na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym oraz ustawy o transporcie kolejowym.W myśl powyższych ustaw Organizatorem przewozów kolejowych na obszarzewojewództwa podkarpackiego jest Marszałek Województwa Podkarpackiego.

Usługi przewozowe na zlecenie Marszałka Województwa świadczyOperator kolejowy – spółka Przewozy Regionalne Sp. z o.o. – Oddział Podkarpackiw Rzeszowie. Kolejowe przewozy pasażerskie wykonywane są po infrastrukturzekolejowej, należącej do Skarbu Państwa i zarządzanej przez Zarządcęinfrastruktury kolejowej – spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ostateczny kształt rozkładu jazdy pociągów konstruowany jestprzez zarządcę infrastruktury kolejowej w oparciu o Regulamin przydzielaniatras pociągów na sieci kolejowej PKP PLK S.A. oraz na podstawie wnioskówzłożonych przez poszczególnych Przewoźników i Operatorów kolejowych.

Roczny rozkład jazdy pociągów opracowywany jest na 1 rok iobowiązuje od drugiej niedzieli grudnia jednego roku do drugiej soboty grudniaroku następnego. W trakcie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy PKP PLK S.A.zastrzega sobie prawo do wprowadzania korekt do rocznego rozkładu jazdy – tzw.fazy zamknięciowe.

Operator świadczący usługi przewozowe na terenie województwaskłada do PKP PLK S.A. wnioski do rozkładu jazdy, opracowane na podstawieprojektu rozkładu jazdy przygotowanego przez Organizatora przewozów zzachowaniem wymogów określonych w Regulaminie przydzielania tras pociągów nasieci kolejowej PKP PLK S.A. Wnioski muszą być złożone z minimum 9 miesięcznymwyprzedzeniem w przypadku gdy dotyczą nowego rocznego rozkładu jazdy oraz z conajmniej 3 miesięcznym wyprzedzeniem w przypadku korekty już obowiązującegorozkładu jazdy.

Regulamin przydzielania tras pociągów na sieci kolejowej PKPPLK S.A., narzuca następujące stopnie pierwszeństwa pociągów:

1) pasażerskieekspresowe i międzynarodowe;

2) pasażerskie międzywojewódzkie i wojewódzkie dowożące dopracy tzn. z przyjazdem do wskazanej stacji docelowej w godzinach 05³º-08³º;

3) pozostałepasażerskie międzywojewódzkie;

4) pasażerskie wojewódzkie odwożące z pracy tzn. pociągiodjeżdżające w godzinach 14³º-17³º;

5) pozostałe pasażerskie wojewódzkie;

6) towarowe.

W związku z powyższym, składając wniosek o korektę/zmianęrozkładu jazdy pociągu należy wziąć pod uwagę fakt, że zarządca infrastrukturykolejowej umożliwia wprowadzenie korekty rozkładu jazdy pociągu regionalnegotylko pod warunkiem nie powodowania kolizji z rozkładem jazdy pociągów innychprzewoźników, a w szczególności pociągów o wyższym priorytecie kursowania.

Każdy wniosek o korektę/zmianę rozkładu jazdy pociąguzostanie przeanalizowany pod kątem wpływu na możliwość zapewnienia dojazdówdo/z miejsc pracy i nauki, skomunikowań z innymi pociągami, częstotliwościkursowania pociągów na danej trasie, wpływu na rozkład jazdy innych pociągówregionalnych, możliwości realizacji obiegów taboru oraz pod kątem możliwościfinansowych Województwa.

Skomplikowane? Wcale nie. Do dzieła!

Informujemy, że tut. Urząd zastrzega sobie prawo donieudzielania indywidualnych odpowiedzi na zgłaszane propozycje.


Komentarze