TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Połączeń z Warszawy do Grodna nie będzie?
INFORAIL - Opublikowano: 29.10.2015 13:36:50
Połączeń z Warszawy do Grodna nie będzie?

W związku z brakiem możliwości dofinansowania przewozów kolejowych relacji Warszawa Zachodnia ? Grodno z budżetu państwa Przewozy Regionalne zadeklarowały, że nie będą uruchamiać pociągów na tej trasie w ramach nowego rozkładu jazdy 2015/2016, również na zasadach komercyjnych ? poinformował wiceminister MIR Paweł Olszewski. Jeżeli utrzymanie kursowania tych pociągów jest istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności, w świetle obowiązujących przepisów samorząd danego województwa ma możliwość zamawiania i dotowania tego rodzaju przewozów w granicach regionu jako ustawowy organizator publicznego transportu zbiorowego w strefie transgranicznej - dodał.

MIR przypomina, że w ramach obecnie obowiązującego rozkładu jazdy pociągów 2014/2015, Spółka ?Przewozy Regionalne? wykonuje międzynarodowe przewozy pasażerskie w relacji Grodno ? Ełk ? Grodno i Grodno ? Małkinia ? Grodno. Przewozy te objęte są roczną umową o świadczenie usług publicznych a ich organizatorem jest minister właściwy do spraw transportu. Z informacji przewoźnika wynika, że międzynarodowe przewozy pasażerskie do Grodna charakteryzują się niską rentownością. W związku z tym, nierealne jest uzyskanie przychodów z tych połączeń na zaplanowanym poziomie do końca 2015 r. co może skutkować przekroczeniem limitu rekompensaty przyznanego z budżetu państwa w ramach ww. umowy. Pomimo rosnącego deficytu, Przewoźnik zadeklarował, że utrzyma dotychczasową ofertę połączeń (dwie pary pociągów kursujących codziennie) do końca obowiązywania rocznego rozkładu jazdy, tj. do 12 grudnia 2015 r., bez ograniczenia częstotliwości kursowania pociągów.

Z przeprowadzonych przez Spółkę badań marketingowych w I półroczu 2015 r. wynika, że główną przyczyną spadku przychodów ze sprzedaży biletów jest zmniejszenie liczby podróżnych na trasach objętych ww. umową a w szczególności na odcinkach Małkinia ? Białystok i Kuźnica Białostocka ? Grodno. Na odcinku granicznym Kuźnica Białostocka ? Grodno występuje bardzo niskie obłożenie pociągów (tj. średnio 50 pasażerów w pociągu czyli średnia zajętość miejsc siedzących na poziomie 28%) a w miarę oddalania się od granicy państwa liczba podróżnych jeszcze bardziej maleje. Przykładowo, na odcinku Kuźnica Białostocka ? Białystok liczba podróżnych wyniosła w badanym okresie średnio do 32 osób, na odcinku Białystok ? Ełk średnio do 10 pasażerów a na odcinku Białystok ? Małkinia średnio do 8 osób.

Zmniejszenie liczby podróżnych korzystających z połączeń międzynarodowych do i z Grodna spowodowane jest m. in. modernizacją linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa ? Białystok oraz silną konkurencją ze strony przewoźników autobusowych na odcinkach Grodno ? Kuźnica Białostocka i Grodno ? Białystok. Dla podróżnych autobus jest atrakcyjnym środkiem transportu przede wszystkim ze względu na cenę biletów i częstotliwość kursowania. Przykładowo, kursy autobusów z Grodna są realizowane przede wszystkim w godzinach wczesno porannych, co umożliwia wizytę w Polsce i powrót na Białoruś tego samego dnia.

W związku z bardzo niską frekwencją podróżnych, utrzymywanie międzynarodowych połączeń kolejowych do Grodna, zwłaszcza na odcinkach Ełk ? Białystok i Małkinia ? Białystok, nie ma uzasadnienia ekonomicznego, a w konsekwencji nie służy racjonalnemu wydatkowaniu środków z budżetu państwa.

W ramach projektu oferty na rozkład jazdy pociągów 2015/2016, Spółka ?Przewozy Regionalne? zaproponowała uruchomienie pociągów na zmienionej trasie Warszawa Zachodnia ? Grodno. Biorąc pod uwagę zapotrzebowanie Spółki na rekompensatę w wysokości 13,2 mln zł na ww. połączenie, Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie będzie dysponowało w roku 2016 wystarczającym limitem rekompensaty na ten cel. W roku 2015 dofinansowanie pociągów kursujących w relacjach Grodno ? Ełk ? Grodno i Grodno ? Małkinia ? Grodno jest na poziomie 3,6 mln zł. Dlatego też, resort transportu nie widzi możliwości objęcia umową o świadczenie usług publicznych na 2016 r. połączeń w ramach zaproponowanej przez Spółkę relacji. Ponadto podkreślam, że na linii kolejowej nr 6 kontynuowane będą roboty budowlane, które w latach 2016-2020 obejmą odcinek Sadowne ? Czyżew, a w latach 2018-2020 odcinek Czyżew ? Białystok. Tym samym, z uwagi na ograniczoną przepustowość, realizacja przewozów na trasie Warszawa ? Białystok będzie utrudniona i zamawianie na tej linii nowych połączeń nie jest w opinii resortu perspektywiczne. Dotowanie przewozów międzynarodowych przez ministra właściwego ds. transportu w ramach umowy o świadczenie usług publicznych jest fakultatywne. Natomiast w sytuacji ograniczeń finansowych, priorytetem dla resortu transportu jest zapewnienie funkcjonowania i finansowania przewozów międzywojewódzkich.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MIR
Przewozy Regionalne
Warszawa
Grodno
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....