Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Północna obwodnica GOP do końca 2022 roku

inforail
15.01.2019 11:14
0 Komentarzy

Za ponad 315 mln złfirma PORR zrewitalizuje do końca 2022 r. fragmenty linii kolejowych tworzącepółnocną obwodnicę towarową Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Prace obejmą odcinki Gliwice – Bytom oraz posterunek Dorota(w Sosnowcu) – Mysłowice Brzezinka.

We wtorek przedstawiciele zarządcy kolejowej infrastruktury,spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz firmy PORR podpisali w Katowicach umowęna zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach nr 132, 188, 147 oraz 180. Trzypierwsze z nich składają się na połączenie Gliwic z Bytomiem, ostatnia topołączenie posterunku Dorota z Mysłowicami Brzezinką.

Podpisanie umowy to efekt przetargu pod nazwą „Prace naliniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinkachGliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – MysłowiceBrzezinka”. Był on prowadzony od kwietnia ub. roku z podziałem na dwazadania dotyczące zaprojektowania i wykonania robót na dla odcinków: Gliwice -Bytom i Dorota – Mysłowice Brzezinka oraz Chorzów Stary – Mysłowice.

W przetargu na zadanie dotyczące odcinków Gliwice – Bytomoraz Dorota – Mysłowice Brzezinka spłynęły trzy oferty. Przy budżecie 213,3 mlnzł brutto i ofercie PORR na poziomie 315,6 mln zł brutto (cena stanowiła 75proc. kryterium oceny) PLK zdecydowały się wybrać tego wykonawcę; pozostałeoferty oscylowały wokół 360 mln zł.

W przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót na liniach161, 654, 655, 657, 658 (połączenie Chorzów Stary – Mysłowice) napłynęła jednaoferta – za 425,5 mln zł. Przy budżecie na poziomie 217,1 mln zł PLKunieważniły tę część przetargu. We wtorek członek zarządu PLK Arnold Breschpoinformował, że przygotowywany jest ponowny przetarg na tę inwestycję.

Ogłaszając przetarg PLK akcentowały, że chodzi o ważnefragmenty północnej obwodnicy towarowej GOP. Trasy Gliwice – Bytom, ChorzówStary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice Szopienice Północneoraz Dorota – Mysłowice Brzezinka są szczególnie ważne dla przewozów towarowych.

Choć na odcinkach, które zostaną poddane rewitalizacji,prowadzony jest ruch towarowy, mogą one być również wykorzystywane jako linieobjazdowe pociągów pasażerskich. W ramach prac w unieważnionej części przetarguzakładano m.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice SzopienicePółnocne.

W ramach zamówionych we wtorek prac w ciągu 47 miesięcywymienionych zostanie 34 km torów i 34 km sieci trakcyjnej wraz z 32rozjazdami; wyremontowanych będzie 35 obiektów inżynieryjnych i trzy nastawnie.Prace na odcinkach Bytom Bobrek – Zabrze Maciejów (przy granicy z Gliwicami)obejmą blisko 13 km linii kolejowych, pozostałe 15,5 km przypada na odcinekDorota – Brzezinka.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161,180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary -Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” będziewspółfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata2014-2020.


Komentarze