TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Połowa spalinowych pociągów na Podkarpaciu wyłączona z ruchu. Dlaczego?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2018 10:24:35 1 komentarz
Połowa spalinowych pociągów na Podkarpaciu wyłączona z ruchu. Dlaczego?

Przewozy Regionalne nie chciały udzielić informacji na temat wyłączeń taboru spalinowego na Podkarpaciu zasłaniając się polityką taborową. Problemu z tym nie miał natomiast Urząd Marszałkowski.

O tym, że sytuacja nie jest dobra pisaliśmy na łamach InfoRail.pl wielokrotnie. I rzeczywiście dobrze nie jest. Zaistniały w ostatnich dniach problem z autobusami szynowymi na terenie Województwa Podkarpackiego, jest znany urzędowi marszałkowskiemu z racji prowadzonego nadzoru. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana. Poziom wyłączonych z eksploatacji pojazdów sięgnął 50% posiadanego taboru spalinowego. Skutkowało to koniecznością wprowadzenia na wybranych liniach Zastępczej Komunikacji Autobusowej (AKZ) oraz wprowadzenia do obsługi wagonów z lokomotywą – poinformował nas zastępca dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego, Zbigniew Kozak. Jak dodał AKZ zostały wprowadzone na pociągi o najmniejszej frekwencji.

Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego podał również przyczyny zaistnienia takiego stanu rzeczy. Szczególnie niekorzystny wpływ na liczbę sprawnych pojazdów miały awarie m.in. w postaci urwanego wału napędowego, rozbitej szyby czołowej oraz wypadki na przejazdach, gdzie w kolizjach z samochodami wystąpiły uszkodzenia uniemożliwiające dalszą eksploatację, a proces naprawczy z powodu procedur odwoławczych stron postepowania przedłużał się. Pozyskanie elementów poszycia pojazdu oraz podzespołów niezbędnych do naprawy również często wydłuża się u poddostawców ze względu na jednostkowe zapotrzebowanie – wyjaśnił Zbigniew Kozak.

Z reguły na tak nieprzewidziane sytuacje, robiona jest rezerwa taborowa. Niestety w ramach tej rezerwy w tym czasie wystąpiły również planowe naprawy okresowe (tzw. przeglądy 3 poziomu utrzymania), które wykonywane są w specjalistycznych zakładach, po przejechaniu dopuszczalnej ilości kilometrów lub czasu eksploatacji. Zgodnie z przyjętym harmonogramem w ciągu najbliższych dwóch tygodni z napraw wrócą 4 pojazdy, co zaspokoi zapotrzebowanie do obsługi połączeń – dodał.

Przypomnijmy, że wczoraj po zakończonej naprawie powypadkowej na Podkarpacie powrócił najnowszy nabytek samorządu – SA140-002. Nadal pozostają też w ruchu składy wagonowe, które obsługują wybrane połączenia. Nie do końca natomiast rozumiemy postawę Przewozów Regionalnych, które zamiast uderzyć się w pierś i powiedzieć robimy wszystko, żeby było lepiej, brną w ślepą uliczkę zasłaniając się a to tajemnicą przedsiębiorstwa a to nieudzielaniem informacji na ten temat…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podkarpackie
szt
ZKA
awaria
Przewozy Regionalne
  • Piotr Nowak – 02.10.2018

    Jakie wagony można teraz spotkać na podkarpaciu?

  • Piotr Rytlewski – 02.10.2018

    Bo to szmelc z PESY

  • Bartłomiej Kaliniak – 02.10.2018

    Po korekcie powiedzą że brak chętnych pasażerów i zlikwidują kursy ;)

  • Kolejowe Podkarpacie – 02.10.2018

    SA140-002 już się najeździł :D

  • DarekP – 02.10.2018

    Jak już jesteśmy przy temacie spalinowym, prośba do redakcji o zainteresowanie się procesem naprawy lokomotyw spalinowych GAMA produkcji Pesa. Producent deklarował, że w sierpniu będzie znalezione rozwiązanie problemów, a do dziś cisza w temacie. Spawa staje się paląca, gdyż w obliczu zejścia z przebudowy LK7 Włochów, lokomotywy te będą potrzebne do prowadzenia składów przez Łuków. Obecne SM42 nie zapewniają grzania składom.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....