TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Polska nie jest gotowa na prędkości powyżej 250 km/h
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 24.05.2018 20:17:19 1 komentarz
Polska nie jest gotowa na prędkości powyżej 250 km/h (foto: PKP PLK)

Polska nie jest gotowa do wprowadzenia pociągów jeżdżących z prędkościami przekraczającymi 250 km/h powiedział Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas debaty "Kiedy realnie w Polsce możemy uruchomić Kolej Dużych Prędkości?", zorganizowanej w Instytucie im. Lecha Kaczyńskiego.

"Jako kraj, i takie też mamy informacje zwrotne ze strony przemysłu, nie jesteśmy, w mojej ocenie, gotowi na wejście w komunikację przekraczającą 250 km/h. Ale z drugiej strony, gdy spojrzymy na interes pasażerów, to różnica między standardem 250 km/h a 350 km/h, (...) w czasie przejazdu na trasie Warszawa - Poznań wynosi 19 minut" - powiedział Wild.

"Powstaje pytanie czy jako państwo jesteśmy gotowi ponosić wyraźnie wyższe koszty w imię tych 19 minut" - dodał.

Wild przypomniał, że w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego, będzie można do niego dojechać z największych polskich miast w czasie 2-2,5 godziny, ale z wyjątkiem Szczecina.

"Osiągnięcie takiego wyniku jest możliwe przy budowie tras i przy wykorzystaniu kolei osiągających prędkość 250 km/h. (...) ale z wyłączeniem Szczecina. Dojazd do Szczecina, który następowałby w ciągu 2 godzin wiązałby się z wybudowaniem całkiem nowej trasy kolejowej. Tutaj za bardziej ekonomiczne rozwiązanie uznaliśmy postawienie na transport lotniczy i usprawnienie transportu lotniczego między Szczecinem a CPK" - stwierdził Wild.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CPK
KDP
  • Piotr Łaban – 24.05.2018

    Nigdy nie będzie

  • Przemysław Mucha – 24.05.2018

    Polska to zacofany kraj zaraz się okaże że wszystkie koleje w Europie będą jedzić po 250km/h lub więcej a Polsce nadal nie

  • Tomasz Jędrzejewski – 24.05.2018

    No musieliby znowu przeorać wszystkie linie magistralne....

  • Damian Hajduk – 24.05.2018

    Ciekawe, że mówi to człowiek jak by nie patrzeć inteligentny i trochę bywały w świecie, który proponuje i promuje jednocześnie jedną z większych, o ile nie największą inwestycji po 1945 roku. Można by równie dobrze odpowiedzieć POPULISTYCZNIE, że Polski nie stać na CPK. Po drugie nie podoba mi się manipulacja faktami. Zejście na 250 ( a może do 200-220, żeby uchować dzisiejszy system zasilania, po co się tak od razu rozpędzać, może dochodźmy stopniowo przez najbliższe 30 a może 50 lat, jak już nasz narodowy przemysł będzie gotowy na normalność! ) nie da przyrostu czasu POZ-WAW o 19 minut, tylko niestety ok.30% z planowanych 105m (350), tj. +-30-35m. W obie strony to już dobra godzina. To nie jest istotne, zwłaszcza w skali? Metro warszawskie też nie powinno zwiększać prędkości i częstotliwości bo po co? Jakieś tam GUPIE urywanie 20 czy 30 sekund. Polski NIE STAĆ. I basta! Wild locuta causa finita!

  • Sebbastian Pioro – 24.05.2018

    Polska infrastruktura wogóle nie jest przystosowana do kolei wyzszych prędkosci - to ze u Nas pociagi jezdza z prędkosciami zblizonymi do 200 na niektórych odcinkach jest troszkę smieszne... Prawda jest taka, ze w wielu krajach kolej wysokich prędkosci porusza sie po wydzielonych tylko dla niej torowiskach, calkowicie ogrodzonych, bez przejazdów kolizyjnych z samochodami... W Polsce nie dosc, ze pociagi jada tymi samymi torami co zwykle osobowe, to jeszcze co kilkaset metrów sa przejazdy dla samochodów i mozliwosc wtargniecia w kazdej chili na torowiskomprzez ludzi lub zwierzeta, ponieważ nie sa ogrodzone itd... Aby myslec o kolei duzych predkosci - wpierw trzeba wybudowac kompletnie nowa infrastrukturę, która bedzie zapewniala bezpieczeństwo...

  • 66wg – 24.05.2018

    "Św. Mikołaju" ! A jaka jest różnica w CAŁKOWITYCH kosztach linii dla V250 vs 300-350 km/h/ . Bo rozumiem , że koncepcja "czerwonej kreski" na mapie przewiduje ponowne rycie dopiero co przebudowywanych linii.Polski przemysł nie potrafi wyprodukować taboru do 160 km/h a co dopiero na 250 ? O 300 - 350 w ogóle nie wspominam bo to dla nich Kosmos

  • Radek J. Góra – 25.05.2018

    Karol a ty na jaką prędkośc jeste∂ gotowa

  • Peter Kaminski – 25.05.2018

    Polska na nic nie jest gotowa przy takim zacofaniu umysłowym. Lepiej wybudować więcej kościołów a pieniądze z kolei przesunąć na kler!

  • Jerzy Mi – 25.05.2018

    Polska jest zacofana, ale gdyby zlikwidować kościół i kler (organizacja pasożytnicza) to z miejsca znajdą się pieniądze na wszystko!!!

  • Mikołaj Stawicki – 25.05.2018

    A kiedykolwiek była?

  • Paweł Obelnicki – 25.05.2018

    100 lat za murzynami

  • Bartek Fu – 26.05.2018

    szok i niedowierzanie

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....