TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Polski ED250 rozbity w Niemczech. Znaczne szkody?
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.04.2020 20:45:19 5 komentarzy
Polski ED250 rozbity w Niemczech. Znaczne szkody? (foto: Policja)

Skład ED250 PKP Intercity został rozbity w Niemczech. Jednostka pojechała na testy, które przeprowadzał Alstom.

Jakiś czas temu wiceminister Andrzej Bittel informował, że skład przebywa w dyspozycji spółki Alstom Konstal S.A. na potrzeby przeprowadzenia testów homologacyjnych w Niemczech, Austrii i Republice Czeskiej na mocy zawartego Porozumienia w przedmiotowej sprawie pomiędzy ,,PKP Intercity" S.A a Konsorcjum Alstom Konstal SA i Alstom Ferrovaria S.p.A. Zakończenie testów homologacyjnych planowane było na 27 marca 2020 r. Natomiast spółka Alstom w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną zwróciła się do spółki PKP IC o przedłużenie udostępnienia pojazdu na potrzeby przedmiotowych testów do dnia 3 czerwca 2020 r.

Według niepotwierdzonych jeszcze informacji w zdarzeniu brała udział jednostka ED250-001. 

Jak poinformowała niemiecka Policja do zdarzenia doszło przy niskiej prędkości, w środowe popołudnie (8 kwietnia). Prawdopodobną przyczyną były problemy ze sprzęgiem. Zdarzenie miało miejsce między Allach i Olching, a skład złożony z ED250 i dwóch lokomotyw jechał na testy. Nastąpiło znaczne uszkodzenie mienia – podała Policja.

Około 15:30 pusty pociąg z dwiema lokomotywami został wyciągnięty ze stacji rozrządowej Monachium-Północ podczas jazdy próbnej w kierunku Olching. Do awarii doszło przy prędkości około 30 km/h, tak że skład ED250 uderzył w lokomotywę i wykoleił ją na dwóch osiach. Zdarzenie zostało spowodowane awarią przewodu hamulcowego, co skutkowało wyhamowaniem składu, a w efekcie najechanie na siebie pojazdów - taka jest wstępna hipoteza.  

W pociągi było 5 pracowników DB. Maszynista został lekko ranny i pojechał do szpitala z podejrzeniem wstrząsu mózgu. Nie można jeszcze podać żadnych informacji na temat szczegółowej przyczyny zdarzenia. Trwa dochodzenie, ale wszystko wskazuje na to, że szkody materialne mogą być znaczące – podała Policja.

O naprawach ED250 w ostatnich latach pisaliśmy bardziej szczegółowo tutaj: http://inforail.pl/10-napraw-ed250-w-ciagu-ostatnich-dwoch-lat-jedna-trwa-nadal_more_122738.html .


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Aled – 09.04.2020

    Czy ktoś jest w stanie rzeczowo wyjaśnić co tu się stało?Jak rozumiem, całe to zderzenie ma swoje przyczyny w tym, że w przypadku wykorzystania półsprzęgu nie ma pomiędzy lokomotywą a ciągniętym EZT zderzaków, zgadza się? W "normalnym pociągu" takie zjawisko chyba też występuje, tzn. w przypadku rozerwania przewodu głównego (być może nawet podczas zwykłego hamowania) wagony "najeżdżają" na lokomotywę, która hamuje z większym opóźnieniem (ujemnym przyspieszeniem), przy czym nic złego się nie dzieje, ponieważ wagony opierają się na zderzakach. Ma to sens?To zdarzenie jest dość ciekawe, bo jeżeli to jest kwestia braku zderzaków (czyli "luźnego" połączenia przez półsprzęg), to ryzyko takiego najechania na lokomotywę występuje praktycznie zawsze podczas ciągnięcia EZT. Przecież wszystkie fabrycznie EZT są w ten sposób dostarczane od producentów.Przypadek jest ciekawy, bo z tego co wiem (nie jestem pewien) w przypadku rozerwania pociągu ogólnie rzecz biorąc nic strasznego się nie dzieje, wszystko zaczyna hamować i tyle. Tutaj natomiast zrobiła się masakra i to przy dość niskiej prędkości.Proszę kogoś znającego się na rzeczy, żeby potwierdził lub poprawił mój tok myślenia.

  • Olgierdo – 09.04.2020

    Nie jestem specjalistą ale przebieg mógł być taki: puścił sprzęg (adapter), rozerwało przewód hamulcowy, po chwilowej bezwładności zadziałania hamulców, traxy trochę uciekły od ezetów, zaczęły hamować pneumatycznie +elektrodynamicznie a ezety tylko pneumatycznie. Sila hamowania traxów była wyższa i doszło do najechania. Ezet prawdopodobnie ciągnięty zimny i dlatego tylko hamowanie pneumatyczne.

  • Johnny – 09.04.2020

    @Aled: nie zawsze tak jest, że korzysta się z półsprzęgu, bo niekiedy korzysta się ze specjalistycznego wagonu, który z jednej strony ma zderzaki i sprzęg śrubowy, zaś z drugiej - sprzęg Scharfenberga. W przypadku skorzystania z takiego wagonu nie doszłoby do powyższej sytuacji, bo zwyczajnie Pindol oparłby się sprzęgiem o wagon, a ten zderzakami o lokomotywę.

  • zeus04 – 10.04.2020

    Niemieckie lokomotywy nie hamują zbyt mocno tzn. nie wykorzystują maksymalnej przyczepności kół do szyn. W żadnym przypadku opóźnienie hamowania nie przekracza 1,1 m/s^2. Robiłem próby na takich lokomotywach i w żaden sposób nie udało się zmusić hamulców do bardziej intensywnej pracy niż opisana w instrukcji obsługi. Hamulec ED nie dodaje się do działania hamulca pneumatycznego (one się tylko uzupełniają). Maszynista z menu może wybrać niestandardową tzn. zwiększoną intensywność hamulca ED i np. zwiększyć maksymalne działanie z 150 kN na 240 kN, ale komputer mierzy opóźnienie hamowania i daje tyle siły, aby nie przekroczyć 1,1 m/s^2. Komputer zezwoli na 240 kN jak np. hamowany skład wagonów ma awarię hamulca, albo hamuje bardzo słabo lub maszynista używa do zatrzymania całego pociągu tylko hamulca ED samej lokomotywy. W praktyce Skład o łącznej masie wraz z lokomotywą > 220 ton już jest w stanie wykorzystać owe 240 kN.

  • zeus04 – 10.04.2020

    Ogólnie tak się dzieje jak nie udaje się podłączyć głównego przewodu hamulcowego pomiędzy adapterem samoczynnego półsprzęgu, a głównym przewodem hamulcowym lokomotywy. W EN57 są wyprowadzone osobne węże pneumatyczne i można je bez problemu podłączyć do przewodów lokomotywy. Pendolino i inne nowoczesne ezety mają całą pneumatykę zintegrowaną w głowicy sprzęgu. Dodatkowo niefachowo zamontowany lub uszkodzony półsprzęg. Pracownicy to obsługujący podczas testów jak widać robili to po "partyzancku".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....