TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Polskie i czeskie lokomotywy elektryczne (1/3)
Jacek Pudło - Opublikowano: 05.03.2013 22:26:34
Polskie i czeskie lokomotywy elektryczne (1/3)

W okresie międzywojennym planowano elektryfikację linii Praga –Pilzno, jednak kryzys początku lat 30. i potrzeba oszczędności zweryfikowały te plany, które odsunęły się aż do 1945 r.

Stopniowo rozwijające się państwo Polskie potrzebowało taboru kolejowego. Początkowo, dla szybkiego zaspokojenia ogromnych potrzeb zakupione zostały parowozy amerykańskie. Jednakże już w 1919 r. ruszyła fabryka parowozów Fablok w Chrzanowie. Od 1927 r. ruszyła produkcja parowozów w istniejących od połowy XIX wieku zakładach HCP w Poznaniu. Natomiast zakład Fablok w 1934 r. wyprodukował pierwszą elektryczną lokomotywę EP01, przeznaczoną dla zbudowanej w latach 1924-1933 warszawskiej linii średnicowej, zelektryfikowanej w latach 1933-1936. Pojazd na napięcie 3kV posiadał moc ciągłą 1,65 MW i prędkość maksymalna 100 km/h. Lokomotywy eksploatowano od 1936 r., przy czym wyprodukowano je w kooperacji z przemysłem brytyjskim. Lokomotywy przeciągały pociągi dalekobieżne przez tunel średnicowy. Wybuch II wojny światowej zatrzymał dalszą elektryfikację kolei aż do 1945 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
lokomotywy elektryczne
Skoda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....