TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Południe województwa lubuskiego czeka na nowy tabor
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.02.2020 08:45:07
Południe województwa lubuskiego czeka na nowy tabor (foto: UMWL)

Uzupełnienie taboru kolejowego w południowej części regionu lubuskiego, a także lepsze skomunikowanie i uruchomienie dodatkowych połączeń to był temat spotkania marszałek Elżbiety Anny Polak oraz członka zarządu Marcina Jabłońskiego z samorządowcami oraz członkami Stowarzyszenia Miłośników Kolei Ok1.

Bardzo nam zależy, żebyśmy mieli wymieniony nowy tabor. W tej kwestii, jak w każdej innej, nie ma podziału w województwie na podregiony. W tym przypadku decyduje natężenie ruchu – mówiła marszałek.

Południe regionu czeka na nowy tabor

Spotkanie było odpowiedzią na apel, jaki do urzędu marszałkowskiego skierowało Stowarzyszenie Miłośników Kolei Ok 1, a pod którym podpisali się samorządowcy z południa regionu. Apel dotyczy skierowania w ten rejon województwa jednego z dwóch nowych szynobusów, które samorząd otrzyma w ramach ugody od firmy PESA. Są to pojazdy z homologacją, umożliwiającą poruszanie się po niemieckich torach. Zgodnie z założeniami, pojazdy te będą obsługiwać połączenia na linii 203, Gorzów-Kostrzyn. Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i infrastruktury UMWL Piotr Tykwiński podkreślał, że tabor, który jest w dyspozycji województwa wykorzystywany jest zgodnie z wiedzą i doświadczeniem tam, gdzie natężenie ruchu jest największe. Nie mają tu znaczenia żadne inne czynniki, jak choćby część województwa, przez którą linia przebiega.

Chcemy najefektywniej wykorzystać potencjał, który mamy: ograniczoną liczbę pojazdów oraz środków – wyjaśnił. Na linii 203, gdzie pociągi zostały skierowane, odnotowywane jest największe natężenie ruchu.

Bardzo nam zależy żebyśmy mieli wymieniony nowy tabor, bo jak będą lepsze warunki transportu, to będziemy częściej z niego korzystać – podkreślała marszałek Polak. Nie ma podziału w województwie na podregiony. Decyduje natężenie ruchu. Sprawy transportu kolejowego są priorytetowe. Zwiększamy nakłady mimo niewielkiego budżetu. Niewielkie wsparcie mamy z rządu, który ma większe możliwości – przekonywała.  Niepotrzebne jest formułowanie swoich argumentów w kontrze do innej części regionu. Staramy się równomiernie i systematycznie poprawiać tę komunikację. Poprawiła się współpraca z Przewozami Regionalnymi. Zawsze jesteśmy partnerami, żeby poprawić sytuację, która waszym zdaniem wymaga rozwiązania – dodał członek zarządu Marcin Jabłoński.

Lubuskie inwestuje w kolej

Podczas spotkania, marszałek Elżbieta Anna Polak podkreślała, że samorząd województwa mocno inwestuje w kolej.  Zwiększyliśmy dofinansowanie do Przewozów Regionalnych. Mamy plany zwiększenia taboru kolejowego. W tym roku PESA dostarczy nam dwa pociągi z homologacją. Kupujemy szynobusy i modernizujemy trasy. Staramy się poprawiać transport kolejowy publiczny, żebyśmy korzystali z niego w jak największym zakresie – wyjaśniła. Mielibyśmy więcej nowego taboru, gdyby nie fakt, że samorząd musi z RPO finansować remont linii kolejowych. Opieraliśmy się długo, bo to nie jest nasze zadanie, ale inaczej nie byłyby realizowane, ale to się odbywa kosztem zakupu taboru. Dużo mówiło się o elektryfikacji linii 203, ale pieniędzy na to nie było. Musimy wybierać, co jest dla regionu bardziej opłacalne. Te wnioski, które dotyczyły lepszego skomunikowania połączeń, są bardzo realne do realizacji. Poprawiamy to – dodała.

Obecni na spotkaniu samorządowcy zwracali uwagę na konieczność poprawienia skomunikowania połączeń, a także włączenia do sieci połączeń lubuskich miast: Lubska, czy Szprotawy. W odpowiedzi członek zarządu Marcin Jabłoński przekonywał, że potrzebne jest także oddolne zaangażowanie. Chcemy prosić Państwa o zaangażowanie, także budżetowe. Jak spróbujemy razem coś zrobić, to możliwości są większe – podkreślał.

 



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
Przewozy Regionalne
tabor

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....