TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pomorskie dostanie 218Mc
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 24.04.2014 12:02:10 5 komentarzy
Pomorskie dostanie 218Mc
W czwartek, 24 kwietnia, w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego podpisana została umowa na dostawę czterech spalinowych jednostek, przeznaczonych do obsługi linii Malbork –Grudziądz. Składy dostarczy bydgoska PESA. Nie będą to Linki, jak sugerowały niektóre media, a 218 Mc. „To jednostki z przekładnią hydrodynamiczną Voith oraz silnikiem MTU”–powiedział nam jeszcze przed podpisaniem umowy Maciej Maciejewski, szef marketingu pojazdów szynowych w PESIE. „To kwestia kryteriów wyboru oferty, ponad 50% stanowiła cena, a więc dostawa Linków nie wchodziła w grę. Cena Linka oscyluje w okolicach 10 mln zł netto. Ale 218Mc to też przyzwoite pojazdy, sprawdzające się na rynku polskim. Cztery takie składy zamówiła Arriva i jest z nich bardzo zadowolona. A wiemy to stąd, że są one serwisowane w PESIE”- dodaje Maciejewski. Przypomnijmy, że SA133 (218Mc) eksploatuje nie tylko Arriva, ale także Przewozy Regionalne, a dokładniej ich Oddziały: Lubuski, Małopolski, Podlaski i Warmińsko –Mazurski. Dodajmy też, że projekt jest współfinansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy i ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zarządzania, wydajności i niezawodności lokalnego systemu transportowego. Pomorskie kupiło lekkie pojazdy szynowe o napędzie spalinowym, które są odpowiedzią na zapotrzebowania i oczekiwania samorządów terytorialnych oraz przewoźników kolejowych, krajowych i zagranicznych. Do najważniejszych zalet pojazdów należą: ekonomiczny spalinowy silnik MTU, nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja w części pasażerskiej i w kabinie maszynisty, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat, gniazdka elektryczne oraz internet. Pojazdy zostaną przystosowane do peronów o niskich i średnich wysokościach. Będą też udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. To z myślą o nich zaprojektowana zostanie toaleta, będzie też rampa wjazdowa. Każdy z nich będzie mógł zabrać na swój pokład 120 pasażerów na miejscach siedzących oraz kolejnych 130 na stojąco. Zostaną dostarczone w połowie 2015 roku i przekazane do eksploatacji Przewozom Regionalnym. W tej chwili Pomorski Oddział Spółki posiada 13 szynobusów oraz 22 ezt-y. Całkowity koszt projektu wynosi nieco ponad 46 mln zł, z czego dofinansowanie ze strony szwajcarskiej to ponad 28 mln zł.  Dane techniczne 218McTyp pojazdu218Mc (SA133)ProducentPESA Bydgoszcz SARozstaw szyn1435 mmUkład osiB\' –2 –B\'V max120 km/hDługość całkowita41.700 mmWysokość maksymalna4.085 mmSzerokość maksymalna2.890 mmPrześwit drzwi1.300 mmPrzekładniahydrodynamicznaMoc zespołu napędowego2 x 390 kWNormy wytrzymałościzgodna z PN EN 12663 kat. P IIIPolub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
218Mc
Pomorskie
SA133
  • – 24.04.2014

    Szkoda ze nie wygral Newag

  • Miły – 25.04.2014

    Bardzo dobrz ze nie wygrał Newag

  • dll – 25.04.2014

    a jednak szkoda ze nie wygral Newag, wydaje sie ich SZT stoja jednak na wyzszym poziomie.

  • kkkk – 25.04.2014

    218 Mc ma przestarzałe technicznie wózki newag nowocześniejsze co znacznie poprawia komfort jazdy

  • zeus04 – 26.04.2014

    Nie jechałem nigdy SA133 ale koncepcyjnie wózki tego pojazdu są prawie identyczne z wózkami sprawdzonymi i chwalonymi w ED74, EN95, EN81. Dwa razy jechałem SA134 i komfort jazdy był bardzo dobry (na trasie Szklarska Poręba - Jakuszyce ).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....