TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Poniedziałek był dniem bez kolei we Francji
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 15.05.2018 09:15:16
Poniedziałek był dniem bez kolei we Francji

Za sukces związków zawodowych francuskich kolei państwowych (SNCF) uznano poniedziałkowy "Dzień bez pociągów i bez kolejarzy". Związkowcom nie udało się jednak sparaliżować ruchu kolejowego w stu procentach.

Do dziewiątej już tury organizowanego dwudniowymi etapami strajku przystąpiło, według dyrekcji SNCF, ponad 75 proc. maszynistów i konduktorów (i 30 proc. wszystkich pracowników), a więc połączenia kolejowe były rzadkością.

Tury protestów polegają na tym, że strajk ogłoszony na niedzielę i poniedziałek, zaczyna się w sobotę o godz. 20.30 i trwa teoretycznie do godz. 7.30 we wtorek. Praktycznie do porządku ruch wraca dopiero około południa. Wtorek, środa, czwartej to dni normalnej pracy kolejarzy, po czym następuje kolejna tura protestu.

Ponadto, kilka uszkodzeń przewodów elektrycznych i innych urządzeń, których prawdopodobnie dokonano z rozmysłem, na długie godziny wstrzymały pracę tych pracowników SNCF, którzy nie uczestniczą w strajku. Całkowicie zamarł ruch między Paryżem a Normandią.

Na niektórych stacjach, jak na dworcu Saint-Charles w Marsylii, związkowcy pozwalali wejść do środka podróżnym, ale zatrzymywali pracowników kolei, którzy nie podjęli strajku.

Szczególnie trudno było dotrzeć do pracy mieszkańcom podmiejskich miejscowości, przede wszystkim tym z rozległych przedmieść Paryża.

Na dworcach, na których prawie nie było widać pracowników SNCF, panował spokój. Na paryskim Gare du Nord (Dworcu Północnym) nieliczni chętni do podróży ze stoicyzmem czekali na niepewny odjazd równie nielicznych pociągów podmiejskich.

Bardziej denerwowali się zdezorientowani cudzoziemcy, jak pani Wanda z Rudy Śląskiej, która miała odwiedzić krewnych w Barcelonie i nie wiedziała, że jej pociąg - ostatnie połączenie w poniedziałek - został z powodu strajku odwołany.

W poniedziałek rozpoczęła się również akcja głosowania "vot'action", co można przetłumaczyć na "głoso-działanie", czyli referendum przeciw rządowej reformie, do którego związki wezwały wszystkich pracowników kolei.

Reforma, już przyjęta przez Zgromadzenie Narodowe, w związku z dyrektywą UE o dopuszczeniu konkurencji, przewiduje zmianę struktury prawnej SNCF, co mimo zaprzeczeń rządu uważa się za umożliwienie prywatyzacji kolei państwowych. Ponadto, pracownicy kolei, którzy zostaną przyjęci do pracy po wdrożeniu reformy, utracą przywileje, a wśród nich gwarancję zatrudnienia i lepsze warunki przechodzenia na emeryturę.

Uważa się, że mobilizacja strajkowa słabnie i poniedziałkowy zryw to "runda honorowa", przed złożeniem broni przez związki zawodowe, które prawie niczego nie uzyskały poprzez protesty. Związkowcy mają jednak nadzieję, że wynik referendum, które zainicjowali, pozwoli na kontynuowanie akcji.

"To nie tylko głosowanie, to nowa forma działania, która pozwoli nam wzmocnić kontakt z kolejarzami" - powiedział w poniedziałek zastępca sekretarza generalnego związku kolejarzy CFDT Sebastien Mariani.

Przyznał, że mające trwać tydzień konsultacje, podczas których każdy pracownik ma się wypowiedzieć za reformą lub przeciw niej, "pozbawione są podstaw prawnych". Mariani nie ma jednak wątpliwości, że rządowa reforma odrzucona zostanie w referendum dużą większością głosów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Francja
SNCF
strajk
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....