TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Porajów: Czy na trasie z Czech do Niemiec powstanie przystanek kolejowy
R. Piech - Opublikowano: 28.01.2008 15:05:01
Porajów: Czy na trasie z Czech do Niemiec powstanie przystanek kolejowy

Koleje w Polsce toczą się dwoma torami. Jednym jedzie maszyneria PKP, gdzie przewozy pasażerskie są bardzo nielubianą działalnością, a przystanki niepotrzebnym składnikiem majątkowym przeznaczonym do likwidacji. Na drugim torze są odcinki stanowiące część korytarzy zagranicznych. Najbardziej znanym jest przypadek w Głuchołazach, gdzie pociągi czeskie muszą zmieniać kierunek jazdy. Oczywiście pociągi czeskie korzystały z tego korytarza  od 1945 roku, jednak dopiero dwa lata temu umożliwiono wsiadanie do nich. W efekcie miasto odcięte brakiem połączeń kolejowych z Polską ma dogodne połączenia z Czechami. Drugim mniej znanym korytarzem międzynarodowym jest trasa Liberec –Zittau, która przecina Polskę oraz miejscowość Porajów. Trzykilometrowy odcinek torów jest w kiepskim stanie technicznym. Jest on całkowicie odcięty od sieci PKP PLK i nie kursują po nim pociągi PKP, przez co jest on niejako bezpański. Pociągi kursują z prędkością maksymalną 30 km/h, a liczne przegniłe podkłady nie rokują pozytywnie. Porajów nie posiada połączeń kolejowych z Polską, jednak może je szybko zyskać z Niemcami i Czechami. O budowę przystanku walczą mieszkańcy. Również władze Bogatyni popierają projekt i liczą się z dużymi kosztami budowy przystanku. Jednak aby inwestycja ta miała sens należy wyremontować odcinek polski, co stanowi bardzo ciężkie zadanie zwarzywszy na sprawy właścicielskie oraz całkowite pominięcie tego odcinka w planach remontowych. Jednak jeżeli uda się przeprowadzić te prace, wówczas kolejni mieszkańcy Polski będę się mogli cieszyć z witalnej kolei pasażerskiej.

Źródło: Opracowane na podstawie www.zelpage.cz
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Polska
Porajów
PKP PLK
Niemcy
Czechy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....