Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Porozumienie władz Krosna i PKP Polskich Linii Kolejowych

inforail
10.11.2016 09:19
0 Komentarzy

Obniżenie torów nadługości ponad 2 km, co umożliwi powstanie dwupoziomowego skrzyżowanie w ciąguul. Lwowskiej oraz Piastowskiej i Hallera w Krośnie zakłada porozumienieramowe, które podpisane zostało w środę w Rzeszowie między samorządem miasta aPKP PLK.

Jak powiedział w środę w Rzeszowie prezydent Krosna PiotrPrzytocki, porozumienie z PKP PLK jest „kamieniem milowym, jeśli chodzi opoprawę rozwiązań komunikacyjnych w mieście”. „Dla Krosna oznacza lepsząkomunikację drogową wewnątrz miasta i sprawi również, że linia kolejowa wobrębie miasta będzie szybsza i pozwoli na przewożenie cięższych składówtowarowych” – dodał.

Jak zaznaczył Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP PLK,porozumienie pozwoli przeprowadzić dwie inwestycje. „W ramach naszej inwestycjiobniżymy niweletę torów linii 108 na długości ponad 2 km, co umożliwisamorządowi Krosna wybudowanie skrzyżowania dwupoziomowego (wiaduktu nad torami- PAP) w ciągu ulicy Lwowskiej oraz ulicy Piastowskiej i Hallera” – powiedziałŻmuda.

Według wstępnych szacunków obniżenie torów będzie kosztowaćok. 40 mln zł, a przebudowa skrzyżowania ok. 10 mln zł. Obie inwestycje mająbyć sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. podkarpackiego nalata 2014-2020. Obecnie trwają pracę nad studium wykonalności inwestycji, którama być gotowa w 2020 r.

Na konferencji Żmuda poinformował również, że PKP PLKprzeprowadzi rewitalizację linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło-Nowy Zagórz.W ramach prac zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa, co umożliwiszybszą jazdę pociągom. Szacowany koszt tych prac to 220 mln zł. Pieniądze natę inwestycję pochodzić mają również z Regionalnego Programu Operacyjnego woj.podkarpackiego na lata 2014-2020.


Komentarze