TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Poseł chce wagony sześciomiejscowe do Białegostoku, PKP IC mówią nie mamy
InfoRail - Opublikowano: 23.05.2016 09:30:39 8 komentarzy
Poseł chce wagony sześciomiejscowe do Białegostoku, PKP IC mówią nie mamy

Poseł Adam Andruszkiewicz zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa o poprawienie standardu w składach wagonowych, kursujących do Białegostoku, poprzez włączenie do nich wagonów z sześcioma miejscami w przedziale, a także przystosowanych do przewożenia rowerów. Przewoźnik uwzględniając aktualnie zaplanowaną liczbę pociągów kursujących z wykorzystaniem tego typu wagonów poinformował o braku możliwości rozszerzenia oferty dla kolejnych połączeń. Wagony przystosowane do przewozu rowerów serii BD zostały zaplanowane do pociągów stałego kursowania w składach pociągó:

13010/1 i 31010/1 ?Hańcza? relacji Kraków Główny ? Suwałki ? Kraków Główny? od dnia 13 marca 2016 r.,

16114/5 i 61114/5 ?Mamry? relacji Wrocław Główny ? Białystok ? Wrocław Główny ? od dnia 15 marca 2016 r. oraz

15106/7 i 51106/7 ?Wojciechowski? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia ? od dnia 21 kwietnia 2016 r.

Przewoźnik poinformował, że wagony te wykorzystywane są również do przewozów zorganizowanych grup zgłaszających potrzebę przewozu rowerów. Z uwagi na ograniczoną dostępność wagonów klimatyzowanych, kursujących obecnie w pociągach kategorii EIC (na głównych ciągach w kraju) oraz IC w relacji Warszawa Wschodnia ? Wrocław Główny ? Warszawa Wschodnia w chwili obecnej nie ma możliwości włączenia tych wagonów do pociągu TLK ?Wigry?, a tym samym zmiany kategorii handlowej z TLK na IC. 

Ponadto w odniesieniu do propozycji zmiany nazwy pociągu TLK ?Czechowicz? wiceminister Piotr Stomma wyjaśnia, że PKP Intercity zaplanowały pociąg IC ?Mickiewicz? kursujący w relacji Warszawa Zachodnia ? Białystok ? Warszawa Zachodnia.

Według opinii PKP Intercity zmiana obiegu składów obsługujących pociągi 18104/5 i 81104/5 ?Rybak? oraz 18106/7 i 81106/7 ?Czechowicz? wiązałaby się z koniecznością modyfikacji zestawienia na stacji macierzystej Szczecin. Ponadto ? podobnie jak w przypadku wagonów przystosowanych do przewozu rowerów ? PKP Intercity w chwili obecnej nie dysponują wystarczającą liczbą wagonów dla realizacji obsługi ww. pociągów 4 składami o jednolitym standardzie (w zakresie typu wagonów).

W kwestii zestawienia pociągu TLK ?Hańcza? przewoźnik informuje, że mając na względzie oczekiwany wzrost zainteresowania przejazdami w okresie wakacji letnich planuje zwiększenie liczby wagonów. Jednak realizacja w zakresie liczby oraz typu wagonów uzależniona będzie od zasobów jakimi PKP Intercity realnie będą dysponować.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
Białystok
  • xtrain – 23.05.2016

    A aj mam inne życzenie! Aby w końcu PKP IC wydłużyły składy pociągów, bo to co się obserwuje po wprowadzeniu tzw. optymalizacji długości składów zakrawa na groteską a w rzeczywistości stało się lekceważeniem pasażerów. A chodzi m.in. o pociągi takie jak TLK Biebrza, TLK Dionizos, TLk Rybak i przypuszczam , że wiele innych pociągów dalekobieżnych zestawionych z zaledwie 4 wagonów. Ostatni przejazd z piątku (20.05.2016) TLK Biebrza od godzin rannych brak miejscówek przy zakupie biletu - efekt już od Ełku część osób na stojąco a od Giżycka po 20-25 osób w wagonach na stojąco. Taki jest wynik rozwiązań optymalizacyjnych PKP IC. I żeby nie było , że to jedyny przypadek. Od roku czasu obserwuję bardzo często takie przypadki, więc wiadomo co w okresie letnim czeka podróżnych.

  • PPP – 23.05.2016

    Oto, jak wygląda rozwój turystyki, w tym rowerowej, w praktyce. Brzmi:"Nie ma możliwości"...

  • pase – 23.05.2016

    a sobie jeżdz posełku flirtem 3 , nowoczesny z optymalizowany , konkurencyjny , take chcieliście (to są) i zaoraliscie kolej.

  • Railman – 23.05.2016

    Posłowi marzy się jazda sześcioosobowym wagonem z przedziałami. Ten standard podróży już minął. Teraz jeździ się "nowocześnie" wagonami bezprzedziałowymi, ewentualnie ezt-ami. Kogo nie stać na komfort własnego środka lokomocji ten musi tłuc się przez pół Polski wynalazkami takimi jak Flirt czy Dart. Składy wagonowe i do tego z przedziałami są teraz passe. Przewoźnikowi nie opłaca się remontować czy kupować wagonów, lokomotyw ażeby potem budować z nich normalne składy, dostosowane do ilości przewozu pasażerów i transportu ich bagażu. Teraz mamy ultranowoczesne, wieloczłonowe salonki. Ma być przede wszystkim tanio. Komfort pasażerów to już inna sprawa.

  • Z Podlasia – 23.05.2016

    Poseł Andruszkiewicz ciągle ma jakieś problemy z nazwami pociągów; może warto mu wyjaśnić, że Czechowicz to miał na imię Józef i był międzywojennym poetą z Lublina i nie ma nic wspólnego ani z okultyzmem, ani z komunizmem (co najwyżej z katastrofizmem).A do redakcji pytanie: co miał(a) na myśli ktoś z IC mówiący: "w odniesieniu do propozycji zmiany nazwy pociągu TLK ?Czechowicz? wyjaśniam, że PKP Intercity SA zaplanowało pociąg IC ?Mickiewicz? kursujący w relacji Warszawa Zachodnia ? Białystok ? Warszawa Zachodnia." Pociąg Mickiewicz już jeździł od grudnia do marca, teraz w tych godzinach jest Esperanto; od 12 czerwca zamiast IC Korczak do Krakowa ma być TLK Czechowicz do Szczecina (IC już sprzedaje bilety na ten pociąg); teraz ktoś "wyjaśnia", że zamiast Czechowicza będzie Mickiewicz w relacji Białystok-Warszawa. Więc do Warszawy czy do Szczecina? Jak w takim przypadku obieg z Rybakiem? A jeśli jednak do Szczecina to cztery wagony (tyle ma Rybak) czy znów doczepianie i odczepianie na Wschodniej? Jakoś trudno tu sens wyłowić.

  • kik – 23.05.2016

    na dworcu Warszawa Główna stoi salonka Bieruta ,niech sobie ją poseł zaanektuje

  • kolejFAN – 24.05.2016

    to są jakieś kpiny to ciągłe zmienianie nazw. A nazwy nocnych pociągów to totalny odlot, miejmy nadzieję że od nowego rozkładu przestaną straszyć w rozkładzie.Co do wagonów - NIE MAMY bo nakupiliśmy goowna w postaci karpi i flyrtów i nie mamy wagonów bo stoją w krzakach bez rewizji. Każdy normalny człowiek wiedział że darty i flirty (edyty też) to się na linię łódzką nadają a nie na dalekobieżne podróże przez całą Polskę!! Dzien przekazania pospiesznych do PICu to był najgorszy dzień w historii kolei jaki się wydarzył w naszym kraju!

  • Luca Salieri – 27.05.2016

    A ja mam życzenie aby wreszcie skonunikować pociągi na styku #LK271 i #LK3 bądź uruchomić bezpośredni do Warszawy przez Leszno i wprowadzić SuperPromo na pociągi BWE (EIC 41, 43, 45, 47)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....