TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Potencjalne kierunki eksportowe dla polskich producentów taboru
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.05.2017 09:45:21
Potencjalne kierunki eksportowe dla polskich producentów taboru

Podobne warunki strukturalne w zakresie przewozów pasażerskich co w Polsce występują w takich krajach jak: Austria, Francja, Dania, Węgry, Słowacja i Słowenia – twierdzi Dyrektor Departamentu Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Tomasz Buczyński.

Za wyjątkiem Słowenii, wszystkie wymienione kraje mają większe wskaźniki liczby podróży i pracy przewozowej na 1 mieszkańca. Mniej pasażerów niż w Polsce podróżuje koleją w Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Grecji, na Litwie, Rumunii, Macedonii i Turcji. Średnie natężenie ruchu kolejowego w transporcie pasażerów w Polsce wynosiło ok. 18 pociągów na dobę. Dla porównania: Austria – 3,37 razy wyższe, Dania – 2,21 razy wyższe, Francja – 3,25 razy wyższe, Węgry – 1,87 razy wyższe i Słowacja – 1,14 razy wyższe. Dla Słowenii współczynnik wynosi 0,72, dla Czech – 1,95 i Niemcy – z uwagi na rozwinięty transport – 2,7.

Mając powyższe na uwadze oraz dostępność środków unijnych można wskazać kierunki rozwoju eksportu – Bułgaria, Chorwacja, Litwa i Rumunia. Zdaniem Buczyńskiego środki unijne pozwolą tym państwom na zakup taboru. Biorąc pod uwagę konieczność modernizacji taboru kolejowego, Turcja również powinna być brana pod uwagę jako kierunek eksportu.

Dostrzegamy potencjał w państwach wschodnich, czyli Rosji, Ukrainie i Białorusi – stwierdza Buczyński. Na tych kierunkach istnieje ryzyko polityczne. Ekspansja eksportowa wiąże się z pewnymi problemami i ryzykiem. Mieliśmy przypadki, że nasi producenci wygrywali przetargi w państwach zachodnich, natomiast mieli problem z dopuszczeniem taboru do eksploatacji. Takie ryzyko zachodzi i jest poważne – mówi Buczyński.

W zakresie przewozów towarowych na 1 mieszkańca Polska nie odbiega znacząco od większości krajów sąsiednich. Wyższa praca przewozowa występuje np. w Austrii, Szwecji, Słowenii czy też Estonii. Posiadamy jeden z największych parków taboru towarowego w Europie. Natomiast trzeba wziąć pod uwagę, że około 70% jego stanu wykorzystuje się dla przewozów.

Na podstawie założeń wskazanych w materiale, wydaje się, że potencjalnymi kierunkami eksportowymi są: Bułgaria, Węgry, Chorwacja i Litwa. W tych krajach obserwowane jest zjawisko podobne do polskiego, czyli potrzeba kompleksowej wymiany parku taborowego. Szanse eksportowe niesie za sobą budowa linii kolejowej Belgrad – Budapeszt oraz realizowany przez stronę chińską kierunek rozwoju przewozów od strony Morza Śródziemnego – uważa Tomasz Buczyński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
eksport
MIB
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....