Potrzebne trzy zmodernizowane i nieeksploatowane SM42

inforail
12.11.2019 14:45
0 Komentarzy

Spółka PCC Intermodalogłosiła ciekawy taborowy przetarg na dostawę zmodernizowanych spalinowychlokomotyw manewrowych służących do obsługi terminali kontenerowych wraz zeświadczeniem usługi serwisu.

Jego przedmiotem są trzy lokomotywy zmodernizowane na bazielokomotywy SM42 (obecnie już nieprodukowana), które po wykonaniu modernizacjioraz niezbędnych prób i testów nie były eksploatowane.

Lokomotywy zostaną gruntownie przebudowane z uwzględnieniemokreślonych w specyfikacji parametrów technicznych i wymagań zamawiającego. Zuwagi na potrzebę zachowania porównywalności ofert w zakresie technicznym iekonomicznym podkreślić należy, że przedmiotem przetargu nie są lokomotywyfabrycznie nowe, ani też przedmiotem tym nie są lokomotywystaroużyteczne/używane.

Zamówienie ma zostać dofinansowane ze środków unijnych.    

Lokomotywy będące przedmiotem zamówienia powinny spełniać m.in.niżej wymienione warunki:

— wsad do modernizacji lokomotywy, zostanie zapewniony przezdostawcę w ramach zryczałtowanej oferty przedstawionej w niniejszym przetargu.Wszelkie elementy wchodzące w skład wsadu do modernizacji lokomotywy zostanąsprawdzone i doprowadzone do parametrów właściwych dla dokonania modernizacjilokomotywy nie gorszych niż parametry właściwe dla naprawy poziomu P5lokomotywy SM42, chyba że z DSU dla zaoferowanej lokomotywy wynikają parametrywyższe,

— lokomotywa powinna posiadać dopuszczenie do prowadzenia poinfrastrukturze kolejowej PKP PLK w jednoosobowej obsadzie,

— zasadnicza budowa lokomotywy: czteroosiowa, jednokabinowalokomotywa spalinowa, z 1 silnikiem spalinowym oraz z przekładnią: elektrycznąAC/DC – układ osi Bo' Bo'. Typ wózka 1 LN. Nie dopuszczamy rozwiązań z 2agregatami prądotwórczymi służącymi do napędu lokomotywy,

— lokomotywa powinna zostać wyposażona w 1 kabinę maszynistyumożliwiającą równorzędną jazdę w obydwu kierunkach. W kabinie należy zabudować2 pulpity maszynisty, oddzielne dla każdego kierunku jazdy

— oferent winien dokonać dodatkowej wyceny układu zdalnego,radiowego sterowania lokomotywą w komunikacji dwukierunkowej. Zamawiającypodejmie decyzję o ewentualnej zabudowie ww. systemu w terminie 14 dni odzawarcia umowy dostawy. Manipulator, z którego może być sterowana lokomotywa,powinien posiadać system zatrzymujący lokomotywę w przypadku przewrócenia sięosoby sterującej zdalną pracą,

— nadwozie lokomotywy będzie wyposażone w obustronne pomostyinspekcyjne. Obustronne wyjście z kabiny maszynisty będzie prowadziło napomosty,

— lokomotywy będą wyposażone w system zasilania napięciemzewnętrznym 3 x 400V AC umożliwiającym ładowanie akumulatorów i podgrzewaniepłynu chłodzącego silnik spalinowy podczas postoju w warunkach niskichtemperatur,

— należy zapewnić urządzenie zabezpieczające lokomotywęprzed uruchomieniem przez osoby nieuprawnione,

— konstrukcja lokomotywy musi umożliwiać jej podniesienie zapomocą podnośników śrubowych, dźwigu lub żurawia. Należy oznaczyć miejscaprzeznaczone do podnoszenia.

Wymagania odnośnie konstrukcji lokomotywy:

— przeznaczenie do jazdy manewrowej oraz pociągowej po torzeo szerokości 1 435 mm,

— szerokość lokomotywy – maks. 3 150 mm, wysokość maks. 4540

— maksymalny dopuszczalny nacisk na tor – do 20 ton na oś,

— podwozie wózkowe. Ilość wózków 2,

— ilość silników trakcyjnych 4 – po 1 na każdą oś,

— moc silnika trakcyjnego minimum 170 kW,

— moc znamionowa silnika spalinowego minimum 700 kW.

Oferty można składać do 9 grudnia 2019 roku.


Komentarze