Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powstanie Magistrala Wschodnia

inforail
28.10.2016 19:17
0 Komentarzy

Magistrala Wschodniajest szczególną koncepcją modernizacji istniejących linii kolejowych, łączącychze sobą miasta wojewódzkie Polski Wschodniej, tj. Olsztyn, Białystok, Lublin,Rzeszów i Kielce.

Podjęte zostaną działania inwestycyjne mające na celupodniesienie parametrów technicznych i zastosowanie nowoczesnych rozwiązań,które umożliwią zwiększenie prędkości oraz przepustowości infrastrukturykolejowej położonej w obrębie Magistrali Wschodniej i jej najbliższymotoczeniu.

– Inwestycje tworzące tzw. Magistralę Wschodnią przyczyniąsię do realizacji Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, której celemjest m.in. zwiększenie dostępności transportowej oraz poprawa warunkówświadczenia usług związanych z przewozem towarów i pasażerów. Liczymy także, żeatrakcyjniejsze połączenia między miastami wojewódzkimi Polski Wschodniejdoprowadzą do zwiększenia udziału transportu kolejowego w przewozach towarowychi pasażerskich w skali lokalnej, makroregionalnej i krajowej. Spowoduje toodciążenie dróg, a w konsekwencji ograniczy negatywne oddziaływanie transportusamochodowego na środowisko ? zaznaczył Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju.

Dzięki planowanym inwestycjom poprawi się jakośćinfrastruktury kolejowej pomiędzy wschodnimi miastami wojewódzkimi, co wpłyniena poprawę dostępności transportowej makroregionu Polski Wschodniej. Wrezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomicznamakroregionu, co przełoży się na jego szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem napoprawę jakości życia mieszkańców Polski Wschodniej.

– Kolej na Podkarpaciu cieszy się coraz większymzainteresowaniem. Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.wpłyną na atrakcyjność regionu, dając większe możliwości dla rozwoju gospodarkii korzystniejsze warunki dla rozwoju turystyki. Zmodernizowana i nowainfrastruktura kolejowa pozwoli na tworzenie realnej alternatywy dla samochodówi budowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych ? powiedział Witold Lechowski,wicewojewoda podkarpacki.

Ponadto, zmodernizowana Magistrala Wschodnia przyczyni siędo zwiększenia udziału transportu kolejowego w przewozach towarowych ipasażerskich w skali lokalnej, makroregionalnej i krajowej. Spowoduje toodciążenie dróg oraz ograniczenie negatywnego oddziaływania transportusamochodowego na środowisko.

Dzięki efektywnie zainwestowanym środkom zwiększy się dostępdo głównych makroregionalnych i zewnętrznych rynków prac oraz poprawibezpieczeństwo i komfort podróżowania. Ważnym rezultatem inwestycji kolejowychbędą bardziej efektywne i opłacalne przewozy towarowe.

– Podróżni wygodniej pojadą m.in. pomiędzy Rzeszowem aOcicami, na trasie Dębica ? Padew, Boguchwała ? Czudec, Jasło ? Nowy Zagórz,oraz na linii E30 z Krakowa do Rzeszowa. Odnowiona będzie stacja w Rzeszowie,powstanie nowy przystanek Rzeszów Zachód, które zyskają połączenie kolejowe zlotniskiem w Jasionce. Podkarpacie zyska również dogodne połączenia z większymimiastami w Polsce dzięki realizacji inwestycji w ramach Magistrali Wschodniej ?podkreślił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace inwestycyjne w ciągu Magistrali Wschodniej planowane wperspektywie finansowej 2014 2020 i będą finansowane z kilku źródeł. Są nimiCEF, środki krajowe oraz 3 programy operacyjne współfinansowane ze środków UE:Polska Wschodnia 2014-2020 (8 projektów), Infrastruktura i Środowisko 2014-2020(4 projekty) oraz Regionalne Programy Operacyjne 2014 2020 (2 projekty).Wartość wszystkich projektów związanych z Magistralą Wschodnią przekroczy 6,5mld zł.


Komentarze