TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Powtórka ws. magistrali węglowej w województwie śląskim
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 11.07.2019 19:11:26
Powtórka ws. magistrali węglowej w województwie śląskim (foto: PKP PLK)

Ponowny przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac na najbardziej wysuniętym na południe odcinku linii nr 131, czyli magistrali węglowej w centralnej części woj. śląskiego, prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe.

W unieważnionym przed rokiem pierwszym przetargu na to zadanie najtańsza oferta opiewała na 1,3 mld zł przy budżecie 790 mln zł. Na etapie ogłoszenia ponownego przetargu zamawiający nie podał budżetu zamówienia.

Chodzi o odcinek tzw. magistrali węglowej wiodącej z Górnego Śląska w kierunku portów w Gdańsku i Gdyni, przebiegający w centralnej, silnie zurbanizowanej części woj. śląskiego – od Chorzowa Batorego, przez Bytom i Radzionków, po Nakło Śląskie.

Jest to również jedno z kluczowych połączeń kolejowych w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, którym kursują m.in. pociągi aglomeracyjne Kolei Śląskich z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór i Lublińca.

Pierwotnie cztery przetargi dotyczące poszczególnych odcinków magistrali węglowej zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, prowadził od końca 2017 r. Dotyczyły one relacji: Chorzów Batory - Nakło Śląskie (koło Tarnowskich Gór - tzw. LOT A), Nakło Śląskie – Kalina (w pobliżu Herb - LOT B), Kalina – Rusiec Łódzki (LOT C) oraz Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D).

Wszystkie te przetargi ogłoszono jako elementy realizacji unijnego projektu "Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo", który przygotowano pod kątem dofinansowania środkami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

W czerwcu ub. roku PLK otworzyły oferty m.in. w postępowaniu dot. odcinka Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Przy ogłoszonym wówczas budżecie niespełna 793 mln zł brutto, spłynęły trzy oferty. Intercor z Torpolem zaproponowały cenę 1,331 mld zł brutto, spółki z grupy Budimex – 1,296 mld zł brutto, a Trakcja PRKiI – 1,512 mld zł brutto.

Następnie, pod koniec czerwca 2018 r., PLK unieważniły ten przetarg wobec przekroczenia budżetu (podobnie unieważniono przetarg na LOT B; w kolejnych miesiącach wybrano natomiast wykonawców dla LOT C i LOT D).

W poprzednich latach na poszczególnych odcinkach i poszczególnych torach magistrali węglowej, także w obrębie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, prowadzono już odcinkowe prace remontowe (np. między Bytomiem Północnym i Radzionkowem oraz Radzionkowem i Nakłem Śląskim).

Teraz, jak wynika z dokumentacji ponownego przetargu dla odcinka Chorzów Batory – Nakło Śląskie, prace – podobnie, jak w pierwszym postępowaniu - mają doprowadzić do uzyskania m.in. określonych docelowych prędkości jazdy, nacisków osi i wskaźników dla podtorza oraz sieci trakcyjnej.

Oznacza to, że na większości odcinków kompleksowo wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa (poza fragmentami remontowanymi w ostatnich latach) i sieć trakcyjna, częściowo poprawiana ma być geometria linii. Przewidywana jest też przebudowa rozjazdów, wyremontowanie lub zbudowanie na nowo szeregu obiektów inżynierskich (wiadukty, ściany oporowe) i zamontowanie nowych urządzeń sterowania.

Perony przebudowywanego odcinka mają zyskać nowe nawierzchnie i inną infrastrukturę obsługi pasażerów. W centrum Chorzowa ma zostać zarezerwowane miejsce pod nowy peron przystanku Chorzów Uniwersytet w rejonie ul. Strzelców Bytomskich (dotychczasowy przejazd jednopoziomowy w ciągu tej ulicy ma zastąpić: nowy wiadukt nad torami wykonany w nowym śladzie od ul. Głogowskiej do ronda przy ul. 75 Pułku Piechoty oraz przejście podziemne w miejscu obecnego przejazdu).

W ramach tego zamówienia zaplanowano też zmianę układu torowego stacji Bytom, a na głównym dworcu w tym mieście oczyszczenie i zabezpieczenie konstrukcji efektownej hali dworcowej – wraz z wymianą poszycia jej dachu. Na przystanku Bytom Północny uwzględniano przesunięcie peronów o ok. 700 metrów w kierunku ul. Strzelców Bytomskich.

Wyłoniony w przetargu wykonawca ma przeprowadzić badania, opracować pełną dokumentację, pozyskać pozwolenia i wykonać roboty. Całość realizacji zadania w formule "projektuj i buduj" ustalono na 41 miesięcy od daty rozpoczęcia (w poprzednim przetargu 52 miesiące). Termin składania ofert przypada na 7 sierpnia br.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
śląskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....