TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Prace na E30 potrwają do 2020 roku, z Krakowa do Katowic w godzinę
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.10.2018 18:11:02
Prace na E30 potrwają do 2020 roku, z Krakowa do Katowic w godzinę (foto: PKP PLK)

W III kw. 2019 r. powinna zakończyć się warta blisko 300 mln zł modernizacja linii kolejowej E30 Katowice – Kraków między Jaworznem a Trzebinią – podała spółka PKP PLK.

Prócz wymiany torów i urządzeń, w miejsce przejazdów kolejowo-drogowych powstają tam wiadukty. O zakończeniu prac w jednym z takich miejsc zarządca kolejowej infrastruktury poinformował w poniedziałek. Nowy wiadukt zastąpił przejazd w dzielnicy Jaworzna – Pieczyskach, w ciągu ul. ks. Mroczka i Sobieskiego. W pobliżu powstają dwie podobne inwestycje.

Jak wynika z poniedziałkowej informacji PLK, zbudowany kosztem ok. 15 mln zł nowy wiadukt w Jaworznie – Pieczyskach ma 39 m długości i 11 m szerokości. Standardową jezdnię na wiadukcie tworzą dwa pasy ruchu, każdy po 3,50 m. Prócz wygody mieszkańców obiekt poprawi bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Podobne inwestycje powstają w innych miejscach modernizowanej linii, m.in. w Balinie oraz Jaworznie, w ciągu ul. Bukowskiej – prowadzącej m.in. w kierunku Olkusza. Wiadukt, którym poprowadzi nowy odcinek ul. Bukowskiej, znajduje się kilometr od dużego dworca kolejowego Jaworzno Szczakowa, również modernizowanego.

Na tamtejszej stacji podróżni już korzystają z nowego peronu nr 3. Przebudowywany jest peron nr 2, który – podobnie jak peron nr 3 - zostanie podwyższony. Komfort zwiększą nowa 200-metrowa wiata, nowe oświetlenie, ławki, gabloty informacyjne, oznakowanie i nagłośnienie, a także winda. Prace na stacji Jaworzno Szczakowa mają zakończyć się w I kw. 2019 r.

Również w Jaworznie Ciężkowicach trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych oraz nowy peron. Oba przystanki będą przebudowane i zostaną lepiej, niż dotąd, wyposażone.

W nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym wyposażono już tzw. lokalne centrum sterowania w rozbudowanej nastawni na stacji Jaworzno Szczakowa. Już teraz zapewniają one bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku do Trzebini. Nowe pomieszczenia i wyposażenie poprawiły warunki pracy dyżurnych ruchu.

PLK zapewniają, że modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia przebiega obecnie zgodnie z harmonogramem. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo–drogowe. Zakończenie prac planowane jest w III kw. 2019 r. Wartość modernizacji to 296 mln zł netto

Na całej linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi mają pokonywać tę trasę w ok. 1 godzinę. Modernizacja linii E30 Katowice – Kraków współfinansowana jest środkami unijnego instrumentu finansowego CEF. Wartość całego projektu Katowice - Kraków to ok. 2 mld zł netto.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
Katowice
modrnizacja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....