TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Prawie połowa lubuskich składów wyłączona z ruchu
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.06.2019 10:57:19
Prawie połowa lubuskich składów wyłączona z ruchu (foto: UMWL)

Zachodniopomorskie to nie jedyny region, gdzie Przewozy Regionalnie nie potrafią utrzymać w gotowości do jazdy pojazdów otrzymanych od Urzędu Marszałkowskiego. Podobnie jest w województwie lubuskim.

Województwo Lubuskie udostępnia operatorowi tj. spółce Przewozy Regionalne sp. z o.o. - 16 spalinowych pojazdów i 3 elektryczne zespoły trakcyjne. W dniu 3 czerwca br. wyłączonych z ruchu było 9 z nich. Przyczyną wyłączeń są głównie obligatoryjne przeglądy wg poziomów utrzymania P1 do P3 oraz naprawy bieżące. Jeden pojazd przechodzi obecnie na nasze zlecenie obligatoryjny przegląd P4 po przejechaniu 600 tys. km. Przeglądy są jednak planowane z odpowiednim wyprzedzeniem i nie powinny być powodem odwoływania kursów. Za każdy odwołany kurs jest zatem naliczana kara umowna – wyjaśnia Michał Iwanowski Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Przewozy Regionalne dopiero w ubiegłym tygodniu ogłosiły przetarg na wykonanie prac przy kilku spalinowych jednostkach. Wybór wykonawcy pewnie jeszcze potrwa.

Lokalne lubuskie media co jakiś czas piszą o odwoływanych kursach w regionie. Dlaczego tak się dzieje?

Głównym źródłem kolejowych problemów transportowych w województwie lubuskim są przedłużające się remonty infrastruktury kolejowej, za które odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Przykładem może tu być remont estakady w Gorzowie Wlkp. Sposób wykonania tego remontu spowodował przerwanie ciągłości odcinka linii kolejowej nr 203 pomiędzy Krzyżem a Kostrzynem. Podział linii na dwie części zwiększył zapotrzebowanie na tabor, który zamiast jak dotąd obsługiwać jedną trasę, na skutek remontu tymczasowo obsługuje dwie odrębne. Dodatkowym problemem jest fakt, że lubuski tabor stacjonuje głównie w Kostrzynie i Rzepinie, wiec w przypadku awarii, szybkie wysłanie sprawnego pojazdu na odcinek Krzyż-Gorzów Wlkp. jest niemożliwe. Jedyna droga kolejowa do Krzyża prowadzi obecnie przez Poznań lub Szczecin, przy czym również na tych odcinkach trwają remonty ograniczające pozaplanowy ruch pociągów. Remont estakady miał zakończyć się ponad 8 miesięcy temu. Nastąpiło to jednak dopiero 9 czerwca br. Po udrożnieniu linii przez PKP PLK SA sytuacja powinna ulec poprawie. Niezależnie od tego, za każde stwierdzone nieprawidłowości w realizacji przewozu, Województwo Lubuskie zgodnie z zawartymi umowami nalicza operatorowi karę finansową – wyjaśnia Michał Iwanowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
lubuskie
  • Marian Gosik – 11.06.2019

    A tuż tuż Woodstock 👌 i czym wozić?

  • Eryk Przewoźny – 11.06.2019

    A sytuacja tak uległa poprawie po otwarciu estakady, że wczoraj na połowie pociągów z Kostrzyna do Krzyża kursował autobus

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....