TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Prezes Mamiński znowu angażuje się w kampanię. Samorząd wątpi w efekty działań
InfoRail.pl/PAP - Opublikowano: 02.10.2019 17:03:19 2 komentarze
Prezes Mamiński znowu angażuje się w kampanię. Samorząd wątpi w efekty działań (źródło: FB)

W połowie przyszłego roku powinien powstać projekt nowego dworca Poznań Główny, a prace budowlane mają zakończyć się do 2023 roku – zadeklarował we wtorek w Poznaniu prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński. A wystąpił w towarzystwie minister Jadwigi Emilewicz, kandydatki do Sejmu z ramienia PiS.

Inwestycja ma kosztować 32 mln zł. W 2013 r. zamknięto stary budynek dworca kolejowego Poznań Główny, jego funkcję przejął otwarty w 2012 r. obiekt, w którym mieści się m.in. galeria handlowa. Projekt nowego dworca, budowanego z myślą o odbywającym się w Poznaniu Euro 2012, był krytykowany przez mieszkańców i społeczników, którzy zarzucali mu przede wszystkim brak funkcjonalności.

W październiku 2018 roku prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński ogłosił, iż spółka zamierza w ciągu 3-5 lat przebudować stary budynek dworca Poznań Główny i przywrócić mu funkcje obsługi pasażerów. We wtorek na konferencji prasowej w Poznaniu Mamiński zadeklarował, że do 2023 roku budynek zostanie przebudowany za pieniądze z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

"Umowa na finansowanie tego dworca jest podpisana, są tam przeznaczone środki rzędu 32 mln zł" - powiedział Mamiński i doprecyzował, że inwestycja komercyjna, jaką jest planowana budowa przydworcowego hotelu, zostanie sfinansowana ze środków własnych PKP. Według planów PKP przy budynku odnowionego dworca ma powstać hotel o powierzchni 6 tys. m kw. Jak zaznaczył Mamiński ma to być "pierwszy hotel na terenach kolejowych, który ułatwi podróżowanie +najwspanialszym środkiem transportu+ jakim są koleje, w tym PKP".

Prezes PKP przypomniał, że w styczniu wyłoniono firmę, która ma zaprojektować nowy dworzec. Zadeklarował także, że plany budynku powinny zostać przygotowane do połowy przyszłego roku. Mamiński zaznaczył jednak, że najpierw do końca października ma się zakończyć kwerenda dokumentów opisujących stan budynku i wszystkich remontów przeprowadzonych w historii jego istnienia. Kwerendę nakazała Miejska Konserwator Zabytków w Poznaniu.

"Jeżeli by nie było potrzeby uzgadniania tych szczegółów z miejskim konserwatorem zabytków, to firma projektowa kończyłaby już (albo) byłaby w połowie 36-tygodniowego terminu na wykonanie projektu dworca" – powiedział Mamiński.

Według prezesa PKP m.in. od uzgodnień z konserwatorem zabytków zależy, czy dworzec zostanie przebudowany w stylu nowoczesnym, czy nawiązującym np. do XIX w. Mamiński dodał, że po powstaniu koncepcji przebudowy będzie ona szeroko konsultowana, także ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich. Prezes PKP podkreślił, że cała inwestycja powinna się zakończyć do przełomu 2022 i 2023 roku, gdyż taki termin jest wymuszony rozliczeniem środków unijnych.

Samorządowcy wątpią w efekty tych działań

W efekty planowanych przez PKP prac wątpi poproszony o komentarz zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski.

"Martwi mnie, że ten budżet jest tak niski. Za 32 mln zł nie da się zmodernizować, zbudować dworca. To pokazuje intencje, że PKP nie traktuje poważnie tej inwestycji" – powiedział we wtorek PAP Wiśniewski.

Zastępca prezydenta ma też wątpliwości czy wybór jednej firmy, która ma zaprojektować dworzec to dobre rozwiązanie. "Projektowanie nowoczesnego obiektu powinno mieć miejsce przez otwarty konkurs architektoniczny, żeby szukać najciekawszej realizacji, która wpisze się w tkankę urbanistyczną tej części miasta" – powiedział Wiśniewski.

Miejska konserwator zabytków w Poznaniu Joanna Bielawska-Pałczyńska zapytana przez PAP o zleconą projektantom kwerendę budynku starego dworca powiedziała, że to standardowa procedura przy tego typu inwestycjach.

"Można takie badania robić przez miesiąc, a nawet krócej" – powiedziała konserwator. Wyjaśniła, że z firmą, która ma zaprojektować dworzec kontaktowała się od wiosny. Kwerenda obiektu miała jej zdaniem zostać przeprowadzona do lata.

"Miało to być wykonane bodaj do czerwca, a w czerwcu miały być przeprowadzone konsultacje społeczne" – powiedziała Bielawska-Pałczyńska. Dodała, że od maja nie trafiły do niej żadne koncepcje czy projekty związane z dworcem.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
Poznań
  • zeus04 – 02.10.2019

    A co już obowiązuje cisza przedwyborcza?

  • 66wg – 02.10.2019

    Kolejne bzdety.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....