Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Prezes PKP Intercity już do wymiany? (aktualizacja)

inforail
23.06.2015 18:00
0 Komentarzy

Z przykrością trzebastwierdzić fakt, że PKP Intercity za zeszły rok odnotowało stratę w wysokości54,2 mln zł ? pisze poseł Piotr Król. Niestety w tym roku strata ma byćpodobna. Zdaniem posła zaskoczeniem jest zapowiedź prezesa Jacka Leonkiewicza,według którego przez najbliższych kilka lat spółka nie osiągnie rentowności. Najważniejsząprzyczyną takiego obrotu strat upatrywać należy w spadku liczby pasażerów aż o5,5 mln osób w zeszłym roku. Spółka w tym roku również ma problem zwypełnieniem pociągów. Promocje takie jak tańsze przejazdy Pendolino wieczoramii w weekendy oraz obniżka cen biletów w pociągach TLK nie dają, zdaniem posłaKróla, odpowiednich rezultatów.

Niepokój może też budzićplanowana zmiana w zimowym rozkładzie jazdy. Zakłada on między innymiwydłużenie tras i czasu kursowania niektórych pociągów pospiesznych (TLK ? red).W czasach kiedy walczy się o pasażera przede wszystkim jak najkrótszym czasempodróży to może być przysłowiowy gwóźdź do trumny.

Do końca roku PKP Intercitymają otrzymać 40 nowych pociągów od PESY i konsorcjum Stadler-Newag. To szansa,aby poprawić komfort jazdy i powalczyć o kolejnych pasażerów. Pytanie czyobecny zarządcy będą potrafili to wykorzystać?

W związku z zaistniałąsytuacją poseł Piotr Król prosi Minister Marię Wasiak o odpowiedź na pytania:

Czy wobec tak słabychwyników ministerstwo ma w planach zmianę na stanowisku prezesa PKP Intercityoraz jak wygląda strategia na najbliższe lata wobec spółki PKP Intercity?

W tym miejscu nie sposóbprzypomnieć, że w ostatnim czasie przewoźnik jednak odzyskuje pasażerów, m.in.dzięki wprowadzeniu promocji biletowej i tzw. efektowi Pendolino, o czympisaliśmy na łamach InfoRail w ubiegłym tygodniu. Wprowadzenie do ruchu nowych ezt-ówma jeszcze poprawić wyniki przewozowe PKP Intercity. 

Co na to PKP Intercity?Od początku roku liczba klientów PKP Intercity sukcesywnie rośnie ? informuje ZuzannaSzopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity. Odpowiednio od stycznia do maja o4, 8, 12, 23 i aż 25%.I tak np. na trasie Warszawa ? Kraków w pierwszychpięciu miesiącach tego roku, na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało o50% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Rekordowy podtym względem był maj, kiedy wzrost sięgnął 70%.

Najdynamiczniejrozwijającym się segmentem są pociągi ekspresowe. Porównując pierwszy kwartałrok do roku, na ich pokładach podróżowało51% klientówPKP Intercitywięcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jak informuje ZuzannaSzopowska spółka wprowadziła również szereg promocji m. in. dla rodzin,seniorów oraz tańsze bilety na pociągi expressowe, w tym Pendolino, w godzinachwieczornych i w weekendy. Dzięki promocji na expressy średni wzrost liczby pasażerów wyniósł 60%, a najwyższy,w pociągach kursujących w piątkowe wieczory, sięgnął aż 90%. Spółka obniżyłarównież ceny biletów na wielu liniach w ekonomicznych klasach TLK oraz IC.

Ludzie przez lata zapomnieli, że mogą podróżowaćkoleją w atrakcyjnym czasie i dobrych cenach. Obecnie głównym celem spółki jestwzrost liczby pasażerów, kolejny krok to sukcesywne podnoszenie rentowności ?konkluduje Zuzanna Szopowska.

Czekamy na odpowiedź MIR na interpelację,do tematu wrócimy na łamach InfoRail.

Komentarze