TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Próby obciążeniowe na wiaduktach w Krakowie
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.10.2018 09:12:17
Próby obciążeniowe na wiaduktach w Krakowie (foto: PKP PLK)

Kończy się modernizacja wiaduktów kolejowych w Krakowie. Pomyślnie wykonano próby obciążeniowe trzech obiektów.

To zapowiedź otwarcia nowych torów w kierunku Katowic. Efekt realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe projektu za 250 mln zł, modernizacji linii kolejowej E 30, Katowice – Kraków na odcinku Kraków Łobzów – Kraków Mydlniki, to m.in. większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Inwestycja współfinansowana jest ze środków UE.

Pomyślne przeprowadzenie testów obciążeniowych przybliża PLK do wprowadzenia pociągów na nowe tory. Za kilka tygodni przewoźnicy będą korzystać z dwóch torów pomiędzy stacjami Zabierzów i Kraków Mydlniki. Dogodniejszy stanie się dojazd do Krakowa. Na torach będzie miejsce na większą liczbę pociągów.

W ostatni październikowy weekend wykonawca sprawdzał 2 wiadukty i przejście podziemne. Próby dynamiczne, z wykorzystaniem przejazdu, 115 tonowej lokomotywy, przebiegły pomyślnie.

Nad ul. majora Łupaszki stary wiadukt został zastąpiony nowoczesną żelbetową konstrukcją. Pierwszy fragment obiektu oddano do użytku w kwietniu. W październiku zakończyła się budowa kolejnej części.

W rejonie ul. Armii Krajowej testowano dwa obiekty – wiadukt kolejowy i przejście podziemne na przystanku Kraków Bronowice. Nowy wiadukt powstał także nad ul. Zielony Most.

Dużo większy od dotychczasowego, zapewni miejsce na bezpieczny chodnik i szeroką jezdnię. Po otwarciu, będzie pod nim miejsce na ruch dwukierunkowy, a nie wahadłowy, jak pod starym obiektem. Konstrukcja wiaduktu nad ul. Zielony Most jest gotowa. Prace skupiają się na budowie chodników i drogi. Odkryta, nieuwzględniona na mapach, kanalizacja niestety wymaga dodatkowych prac i uzgodnień. Wykonawca szacuje, że droga będzie oddana do użytku. W połowie listopada.

Na nasypie przy ul. Armii Krajowej budowany jest nowy węzeł komunikacyjny. To przystanek w Bronowicach. Połączy kolej aglomeracyjną z komunikacją miejską. Na nowoczesnym przystanku zatrzymywać się będą pociągi w kierunku Kraków Airport i Katowic. Podróżni otrzymają do dyspozycji cztery wygodne perony. Dostaną się na nie szerokim przejściem podziemnym. Przystanek będzie dostępny dla podróżnych w połowie przyszłego roku.

Budowa nowego przystanku to część większej inwestycji. W Krakowie, na odcinku od przystanku w Łobzowie do stacji w Mydlnikach, trwa przebudowa linii kolejowej E30. Obejmuje m.in. budowę nowych wiaduktów kolejowych. Dzięki nim pociągi przyspieszą, a kierowcy skorzystają z wygodniejszych, bezkolizyjnych przejazdów.

PLK prowadzą inwestycje niemal na całej długości trasy Kraków – Katowice. W 2020 roku pociągi, łączące miasta, po uzyskaniu odpowiednich certyfikatów, pojadą z prędkością 160 km/h. Wartość inwestycji to ok. 2 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
wiadukt
Kraków
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....