TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Produkcja w Newagu w miarę normalnie
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.04.2020 15:15:19
Produkcja w Newagu w miarę normalnie

Produkcja w Newagu odbywa się w miarę normalnie, choć spółka musi radzić sobie ze zwiększoną o ok. 10 proc. absencją pracowników.

Nie ma zagrożeń dla realizacji kontraktów - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Zbigniew Konieczek. Dodał, że aktualny portfel zamówień na lata 2020-2021 przekracza 2 mld zł.

"Produkcja w zakładzie odbywa się w miarę normalnie, chociaż musimy radzić sobie ze zwiększoną o około 10 proc. absencją pracowników w związku ze zwolnieniami lekarskimi, opieką nad dziećmi, czy urlopami wypoczynkowymi. Zmieniliśmy organizację produkcji, aby zapewnić jej ciągłość. Dotychczas nie mieliśmy żadnego przypadku zachorowania pracownika na koronawirusa, czy objęcia kwarantanną. Tam, gdzie to jest możliwe, realizujemy pracę zdalną, tak jest w przypadku około 200 konstruktorów" - powiedział prezes.

"Dopóki mamy ciągłość dostaw surowców, nie widzę zagrożeń dla realizacji zawartych kontraktów. Obecnie mamy zapewnioną ciągłość ze strony poddostawców do połowy maja. Potem zobaczymy, jak nasi poddostawcy będą się wywiązywali z dostaw" - dodał.

Newag w zakładzie w Nowym Sączu produkuje elektryczne oraz spalinowe lokomotywy i pojazdy pasażerskie, tramwaje oraz pojazdy dla metra.

Prezes poinformował, że aktualny portfel zamówień Newagu na lata 2020-2021 przekroczył 2 mld zł.

Na początku kwietnia spółka podpisała z Szybką Koleją Miejską umowę o wartości 543 mln zł netto na dostawę 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniami dodatkowymi oraz usługami utrzymania przez siedem lat. Dostawy ZT będą wykonywane w 2022 roku zgodnie z uzgodnionym przez strony harmonogramem.

Newag realizuje obecnie duży program inwestycyjny, który przewidziany jest na lata 2019-2021. Koszt modernizacji zakładu ma wynieść od 80,4 mln zł do 104,5 mln zł.

"Rozpoczęte inwestycje, planujemy zakończyć. Mam na myśli centrum logistyczne z magazynem wysokiego składowania, nową linię maszyn do produkcji i naprawy zestawów kołowych oraz tor testowy z napięciem trakcyjnym 25kV. Ze względu na pandemię uruchomienie nowej linii może się trochę opóźnić. Część maszyn jest zainstalowanych, ale część z powodu opóźnień ze strony dostawców czeskich i niemieckich, jeszcze nie dotarła. Linia miała być uruchomiona do końca kwietnia, ale ten termin nie zostanie dotrzymany" - powiedział Konieczek.

"Uruchomienie kolejnych inwestycji, czyli centrum utrzymania silników spalinowych, elektrycznych i przekładni, które miały się rozpocząć w drugiej połowie roku, uzależniamy od rozwoju sytuacji. Jeśli inwestycje miałyby wpłynąć na zachwianie płynności finansowej spółki, to je odłożymy w czasie" - dodał.

Prezes informował wcześniej, że budżet projektu centrum utrzymania silników spalinowych, elektrycznych i przekładni ma wynieść min. 12 mln zł.

Newag uruchomił w styczniu 2020 roku produkcję nadwozi do lokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych w nowej, wybudowanej kosztem 22 mln zł hali.

Obecnie Newag zatrudnia 1.650 osób.

Prezes zaznaczył w środę, że spółka nie planuje w najbliższym czasie żadnych redukcji zatrudnienia.

(PAP Biznes)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....