Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Produkcja w Newagu w miarę normalnie

inforail
15.04.2020 13:15
0 Komentarzy

Produkcja w Newaguodbywa się w miarę normalnie, choć spółka musi radzić sobie ze zwiększoną o ok.10 proc. absencją pracowników.

Nie ma zagrożeń dla realizacji kontraktów – poinformował PAPBiznes w wywiadzie prezes spółki Zbigniew Konieczek. Dodał, że aktualny portfelzamówień na lata 2020-2021 przekracza 2 mld zł.

„Produkcja w zakładzie odbywa się w miarę normalnie,chociaż musimy radzić sobie ze zwiększoną o około 10 proc. absencją pracownikóww związku ze zwolnieniami lekarskimi, opieką nad dziećmi, czy urlopamiwypoczynkowymi. Zmieniliśmy organizację produkcji, aby zapewnić jej ciągłość.Dotychczas nie mieliśmy żadnego przypadku zachorowania pracownika nakoronawirusa, czy objęcia kwarantanną. Tam, gdzie to jest możliwe, realizujemypracę zdalną, tak jest w przypadku około 200 konstruktorów” – powiedziałprezes.

„Dopóki mamy ciągłość dostaw surowców, nie widzęzagrożeń dla realizacji zawartych kontraktów. Obecnie mamy zapewnioną ciągłośćze strony poddostawców do połowy maja. Potem zobaczymy, jak nasi poddostawcybędą się wywiązywali z dostaw” – dodał.

Newag w zakładzie w Nowym Sączu produkuje elektryczne orazspalinowe lokomotywy i pojazdy pasażerskie, tramwaje oraz pojazdy dla metra.

Prezes poinformował, że aktualny portfel zamówień Newagu nalata 2020-2021 przekroczył 2 mld zł.

Na początku kwietnia spółka podpisała z Szybką KolejąMiejską umowę o wartości 543 mln zł netto na dostawę 21 elektrycznych zespołówtrakcyjnych wraz ze świadczeniami dodatkowymi oraz usługami utrzymania przezsiedem lat. Dostawy ZT będą wykonywane w 2022 roku zgodnie z uzgodnionym przezstrony harmonogramem.

Newag realizuje obecnie duży program inwestycyjny, któryprzewidziany jest na lata 2019-2021. Koszt modernizacji zakładu ma wynieść od80,4 mln zł do 104,5 mln zł.

„Rozpoczęte inwestycje, planujemy zakończyć. Mam namyśli centrum logistyczne z magazynem wysokiego składowania, nową linię maszyndo produkcji i naprawy zestawów kołowych oraz tor testowy z napięciemtrakcyjnym 25kV. Ze względu na pandemię uruchomienie nowej linii może siętrochę opóźnić. Część maszyn jest zainstalowanych, ale część z powodu opóźnieńze strony dostawców czeskich i niemieckich, jeszcze nie dotarła. Linia miałabyć uruchomiona do końca kwietnia, ale ten termin nie zostanie dotrzymany”- powiedział Konieczek.

„Uruchomienie kolejnych inwestycji, czyli centrumutrzymania silników spalinowych, elektrycznych i przekładni, które miały sięrozpocząć w drugiej połowie roku, uzależniamy od rozwoju sytuacji. Jeśliinwestycje miałyby wpłynąć na zachwianie płynności finansowej spółki, to jeodłożymy w czasie” – dodał.

Prezes informował wcześniej, że budżet projektu centrumutrzymania silników spalinowych, elektrycznych i przekładni ma wynieść min. 12mln zł.

Newag uruchomił w styczniu 2020 roku produkcję nadwozi dolokomotyw i elektrycznych zespołów trakcyjnych w nowej, wybudowanej kosztem 22mln zł hali.

Obecnie Newag zatrudnia 1.650 osób.

Prezes zaznaczył w środę, że spółka nie planuje wnajbliższym czasie żadnych redukcji zatrudnienia.

(PAP Biznes)


Komentarze