TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Prokuratura zajmuje się sprawą ED74
InfoRail - Opublikowano: 09.11.2016 08:30:23 8 komentarzy
Prokuratura zajmuje się sprawą ED74

Stojącymi na bocznicy w Krakowie Bieżanowie składami ED74 zajęła się prokuratura. Chodzi o niegospodarność, jako winnego jedna z fundacji wskazuje byłego Prezesa PKP Intercity Marcina Celejewskiego.

Według niej to właśnie były szef przewoźnika odpowiedzialny jest za brak przeprowadzonych rewizji w części składów ED74. Jak wiadomo kwestia ta jest o wiele bardziej skomplikowana.

Prokuratura informuje, że w sprawie toczy się śledztwo, ale nikomu nie postawiono zarzutów. Postępowanie toczy się w sprawie niedopełnienia obowiązków poprzez zaniechanie obowiązkowych przeglądów taboru kolejowego. Prokuratura sprawdza też, czy zasadne było zastępowanie przez PKP Intercity "Edyt" wynajmowanymi wagonami i lokomotywami.

Przypomnijmy, że PKP Intercity ED74 wystawiły na sprzedaż. Nieoficjalnie wiadomo, że zainteresowanych zakupem tych składów jest kilka podmiotów i już niebawem zmienią one właściciela. Najpóźniej transakcja ma zostać sfinalizowana w połowie przyszłego roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ED74
PKP Intercity
  • krakowiaczek – 09.11.2016

    Wreszcie !!

  • NoCombi – 09.11.2016

    Producent tych okazów zapewniał i zapewnia że to najlepsze pojazdy szynowe jakie kiedykolwiek poruszały się po infrastrukturze PKP PLK. No może ciut lepsze są spalinowe Gamy znane jako SU 160. Prokuratura powinna zająć się także odpowiedzialnymi za ich zakup i eksploatację, bo był to niewątpliwie "sukces" na miarę zakupu ED 74 :D

  • maszynista – 09.11.2016

    A może właściciela PKP Intercity S.A nie było stać na horrendalną kwotę za naprawę żądaną przez producenta Pesa.

  • NoCombi – 09.11.2016

    @maszynistaWedług mnie właściciel "uszczęśliwiony" tym awaryjnym taborem miał dwie możliwości.1 Wykonać P4 za chorą opłatą u jej producenta w dobrej wierze, że to co tak często dotychczas ulegało awariom zostanie skutecznie i raz na zawsze poprawione (Inaczej mówiąc: powinien dalej być naiwnym) 2 Odstawić na tor boczny i szukać chętnych do zakupu tego czegoś. W obu tych sytuacjach nie ma pewności, że komuś takie rozwiązanie nie spodoba się i zawiadomi o niegospodarności prokuraturę dlatego, że w przypadku przywrócenia tych pojazdów do sprawności nie ma możliwości wykorzystania ich do przewozów regionalnych, bo się nie nadają się do tego, a samo IC nie świadczy usług związanych z transportem aglomeracyjnym. Po rozwiązaniu PKP PR i przekazaniu spółki samorządom pojazdy te powinny pozostać w PR (tylko już pod innym organem właścicielskim). Błędem było obdarowanie nimi PKP IC. W drugiej sytuacji, w której prokuratura już działa powód zawiadomień to... także niegospodarność zarządu IC. Tyle tylko, że zarząd IC tłumaczyć może swe postępowanie tym samym czyli brakiem możliwości sensownego zagospodarowania tych pojazdów wobec niedostosowania ich do zadań spółki, wysokiej awaryjności i absurdalnie wysokich cen za naprawy jakie żąda Pesa. Pozbycie się tego problemu jakim są Edyty za psie pieniądze może skutkować także postawieniem zarzutów tej samej treści. Pat trwa, bo trwać musi, do czasu gdy RN PKP IC nie wyrazi zgody na jakieś uregulowanie go. Jak z powyższego widać zarząd skutecznie zastosował metodę instalacji dupochronu. Pojazdy z ważnymi przeglądami są wykorzystywane, a te które nie mają tego przeglądu stoją w krzakach na Bieżanowie. Części z nich służą "przeszczepom" dla tych które mają ważne papiery i w teorii jeździć jeszcze mogą. Moim zdaniem jedynym rozsądnym wyjściem jest przekazanie ich trójmiejskiej SKM-ce, oczywiście za zgodą właściwego organu nadzorczego lub oddanie ich po cenie niewiele wyższej od ceny złomu jakiejś spółce samorządowej. Czy i jak się stanie czas pokaże?

  • jatal – 09.11.2016

    @ maszynistaW pierwszym przetargu cena oferty była przekroczona o 6%, czyli o 134 tys zł za sztukę. Dla mnie to nie jest horrendalnie dużo.W drugim przetargu nie znam ceny oferty, ale myślę że gdyby dla IC była ona horrendalnie wygórowana to unieważnionoby przetarg zaraz po otwarciu ofert. Tymczasem unieważnienie nastąpiło gdy Pesa nie przedłużyła związania z ofertą dopiero po raz drugi.Poza tym IC "słynie" z tego że bardzo długo "prowadzi" swoje procedury przetargowe.

  • ED74-015 – 10.11.2016

    Było je naprawić w ramach kar za Darty... Gdyby w PIC ktokolwiek myślał, to wydłużyli by o dodatkowy człon (a mocy wystarczy nawet na 2) bez drzwi i taki dwuskład byłby idealny na Uć - Warszawa.

  • Miastowy – 11.11.2016

    Ciekawe skąd taka wiedza u tubulca skoro dla niego jedyny transport to nogi?

  • kowal – 11.11.2016

    @jatal uważaj to nie żart, w drugim przetargu na P4 oferta Pesy przekroczyła planowany budżet o 1%! Mamy zatem 2 przetargi, jeden przekroczony o 6%, drugi o 1%. Nazywanie tego, że Pesa zażyczyła sobie za wysokich cen jest jakimś nieporozumieniem. Gdyby IC chciało to by spokojnie mogło naprawy zlecić, no to teraz na temat swojej gospodarności porozmawiają sobie z prokuraturą. Moim zdaniem IC rezygnując z tych składów powinno zwyczajnie je sprzedać wcześniej a nie wysyłać w krzaki. Gdyby chcieli mogliby je sprzedać, gdyby chcieli mogliby zlecić naprawy, a zamiast tego nie zrobili nic i składy stały się jedynie ofiarami grafficiarzy. Niezrozumiałe, że do tego dopuścili.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....