TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przebudowa stacji w Radomiu na finiszu
PKP PLK InfoRail - Opublikowano: 15.12.2015 14:47:21
Przebudowa stacji w Radomiu na finiszu (foto: PKP PLK)

Jeszcze w tym roku na radomskiej stacji kolejowej pasażerowie skorzystają z nowych, komfortowo wyposażonych peronów oraz wyremontowanego przejścia podziemnego, które ponownie połączy obie strony miasta ? informują PKP PLK. Zaawansowanie prac wynosi już 96%.

Jak informuje Spółka układ torowy w obrębie stacji jest już prawie gotowy. Na ostatnim etapie jest również montaż sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Perony zyskały całkowicie nową nawierzchnię oraz zadaszenie. Rozpoczęto instalację elementów małej architektury pasażerskiej. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi się czytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie. Wszystkie prace zostaną ukończone do 31 grudnia.

? Trwają również ostanie prace w przejściu podziemnym. Ułożona została posadzka oraz elewacja z trwałego i estetycznego kamienia szlifowanego. Zabezpieczamy powierzchnię ścian odpowiednio dobranymi preparatami tzw. antygraffiti. Mocno zaawansowany jest również montaż wind. Pozostało nam jeszcze przyłączenie oświetlenia oraz systemu monitoringu wizyjnego, który ułatwi zapobieganie aktom wandalizmu i zapewnieni większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym. Na peronach i w przejściu podziemnym zamontowanych zostanie aż 36 kamer. Korzystając z nich, Straż Ochrony Kolei będzie mogła na bieżąco reagować na wszelkiego rodzaju zdarzenia ? mówi Romuald Mądry, Z-ca Dyrektora Regionu Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Od września podróżni korzystają z pierwszego, w pełni zmodernizowanego peronu nr 3. Na dwóch pozostałych prace zasadnicze zostały już ukończone. Radomska stacja będzie wkrótce w pełni dostępna dla osób o ograniczonej mobilności, niewidomych oraz słabowidzących. Odpowiadać będzie obecnie wymaganym standardom w zakresie likwidowania barier architektonicznych. Po zakończeniu modernizacji, na wszystkie perony będzie można dostać się nowym przejściem podziemnym oraz nowoczesnymi windami. Nawierzchnia krawędziowa obiektów posiada zaznaczony pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające. Dodatkowo windy wyposażone są w oznakowania w postaci etykiet z nadrukiem w języku Braillea dla osób niewidomych.

PKP PLK informują, że zadbały również o podwyższenie poziomu bezpieczeństwa. Wymieniono sieć trakcyjną, 14 km torów oraz 38 rozjazdów, które są kluczowym elementem torowiska oraz odpowiadają za sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Jesienią tego roku, do użytku został oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania, czyli skomputeryzowanej nastawni. Umożliwia ona dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów w obrębie stacji. Docelowo, radomski LCS będzie integrował wiele systemów gwarantujących wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu na dystansie kilkudziesięciu kilometrów. Z Radomia odbywać się będzie sterowanie stacjami Chynów, Warka, Dobieszyn oraz Lesiów.

Modernizacja stacji Radom jest elementem dużo większej inwestycji, jaką prowadzą Polskie Linie Kolejowe na trasie Warszawa ? Radom. Po jej ukończeniu pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h. Docelowo, na tej trasie, podróż najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Przewidywany koszt przebudowy całej linii to 2,1 miliarda złotych, zaś wartość inwestycji w Radomiu to ok. 100 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
Radom
modernizcja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....