TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przetarg na ezt-y dla Kolei Mazowieckich w sądzie
Karol Wach - Opublikowano: 08.01.2018 09:10:56 19 komentarzy
Przetarg na ezt-y dla Kolei Mazowieckich w sądzie

Mamy ciąg dalszy batalii o zamówienie Kolei Mazowieckich na dostawę do 71 ezt-ów. Newag i PESA walczą dalej. W sądzie.

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Mazowieckie jako zwycięzcę wskazały Stadlera. Z taką decyzją nie zgadzały się firmy z Nowego Sącza i Bydgoszczy, które odwołały się do KIO. Ta przyznała rację zamawiającemu. Newag i PESA walczą dalej. Teraz w Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Walka o to zamówienie nie dziwi. To największy taborowy przetarg ubiegłego roku. Złożone przez producentów oferty były oceniane aż według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło jedynie 50 proc. Decyzją komisji przetargowej Stadler uzyskał najwyższą notę - ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", uzyskując wysoki wynik - blisko 88 punktów. Trzeci w ocenie był Newag z liczbą ponad 79 punktów.

Odwołując się do KIO Newag stwierdzi, że Koleje Mazowieckie powinny odrzucić dwie pozostałe oferty złożone w przetargu. Zdaniem firmy z Nowego Sącza i PESA i Stadler wprowadziły przewoźnika w błąd przedstawiając kalkulację współczynników efektywności niezgodnie z SIWZ. Co więcej ich dotrzymanie nie jest możliwe. Newag ponadto kwestionuje ceny usług serwisowych. Aby potwierdzić swoje tezy Newag wykonał Impulsami jazdy testowe na odcinku Sulejówk Miłosna – Siedlce. Te wykazały, że współczynniki zaproponowane przez Stadlera zostały zaniżone o 40%. Podobne zarzuty Newag stawiał ofercie PESY.

PESA natomiast domagała się wykluczenia z przetargu Stadlera, zarzucając mu zaniżenie współczynników efektywności oraz zbyt niskie skalkulowanie ceny za serwisowanie pociągów na poziomie P1-P3.

Teraz obie firmy dochodzą swoich racji w sądzie, zaś Stadler czeka … na podpisanie umowy z Kolejami Mazowieckimi.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
PESA
Newag
ezt
  • hgw – 08.01.2018

    Brawo! Nie odpuszczać tym szwajcarskim cyganom.

  • Wiesio Wieśniak – 08.01.2018

    Sąd sądem... ale co będzie jeśli KM na przykład jutro podpisze sobie umowę ze Stadlerem? Zdaje się, że postępowanie sądowe nie zamyka drogi do podpisania kontraktu - więc w sumie po co ono jest?

  • K – 08.01.2018

    Odszkodowanie czyli kasa dla producenta

  • jep – 08.01.2018

    Jeśli Newag uwali Stadlera, to czy później rywale nie zrobią z nim tego samego w przetargu na loki PIC? Tam tez Newag wygrał dziwnymi stawkami za utrzymanie.

  • New – 08.01.2018

    Ciekawe

  • advisor – 08.01.2018

    Wątpię, by cokolwiek wskórali.

  • NCi – 08.01.2018

    Współczynniki efektywności wzięte są z sufitu. Za grosz nie wieżę Stadlerowi. Już raz podrasowali ten wsp. w przetargu dla ŁKA za co w efekcie z niego wylecieli. Czas na powtórkę.

  • jep – 08.01.2018

    @NCI O jaką wieżę Ci chodzi?

  • NCi – 08.01.2018

    To tzw.autouzupełnianie. Przepraszam chodziło o wiarę. W związku z tym powinno być nie wierzę. Jeszcze raz przepraszam.

  • NCi – 08.01.2018

    @jepWarto byś ty TEŻ zwrócił uwagę na jakieś tezy panie purysto że swych postów.

  • gutek – 08.01.2018

    A my cierpliwie czekamy na wyrok sądu [1 miesiąc] i póki co jezdzimy starymEN57.jest prawdopodobne że w tym roku nowych składów nie będzie

  • tp – 08.01.2018

    Można złożyć wniosek do sądu o wstrzymanie podpisywania umowy. Takie coś jest rozpatrywane jeszcze przed właściwą rozprawą i jeśli sąd nakaże wstrzymanie to nie będą mogli podpisać. Kupujący gdy nie jest pewny wyniku w sądzie zwykle wstrzymuje się z umową by w razie czego nie płacić odszkodowania, które w przeciwieństwie do opłat związanych z protestami w KIO może już być znaczącą pozycją w budżecie.

  • www – 08.01.2018

    Czy w naszym kraju w przetargu nie można oceniać rozwiązań technicznych? Teraz znowu modne jest ocenianie hipotetycznych cen utrzymania, czy kosztów czegoś tam. To dobre dla prawników, ale nie dla profesjonalistów.No dobra, taka ocena mogłaby mieć miejsce, ale pod warunkiem, że producent podstawi dokładnie taki skład/lokomotywę/wagony, które chce sprzedać. Po pół albo roku testowania można by wtedy ocenić realne współczynniki. Któryś producent pójdzie na taki układ? Akurat...Z drugiej strony nasi przewoźnicy "muszą" kupić składy na już. No nie da się zaplanować, ze za pięć lat to będzie potrzebnych x składów na linii "z" "do"? Dziki kraj, gdzie bawimy się w kolej, a nie traktujemy jej profesjonalnie.

  • Combino – 08.01.2018

    @NCi: w przetargu na loki Newag pokazał,że dużo się w kwestii wyliczania kosztów utrzymania od Stadlera nauczył :D

  • NCi – 08.01.2018

    @CombinoDoucz się gamoniu. Stadler wyleciał z przetargu zupełnie za coś innego. XD

  • gutek – 09.01.2018

    @www-PKP IC dokładnie tak zrobi z 12 nowymi EZt-najpierw 2 składy będą testowane i pózniej dostawa reszty składów

  • Combino – 09.01.2018

    NCi: co się buraku ciskasz? Wiem,że polecieli za wliczenie rekuperacji do zużycia energii,co nie zmienia tego że i tu i tu zrobiono szacher macher z liczeniem (pewnie dopiero po szczegółowym ujawnieniu oferty wyjdzie na czym Newag zamierzam sobie odbić te zaniżone koszty utrzymania).

  • Robin Hood – 09.01.2018

    Myślę że powinni wystąpić do sądu o zablokowanie podpisania umowy o której pisze @tp.Oczywiście nie wiemy do końca na czym najbardziej zależy w tej sytuacji odwołującym się. Czy chcą wykluczenia nieuczciwego oferenta, czy też może liczą na stosowne odszkodowania od nieuczciwego oferenta który już podpisze umowę. Wartość zamówienia jest jak na nasze warunki b. duża. Wartość utraconych korzyści w związku z tym ewentualnie zasądzonych na rzecz pozostałych uczestników postępowania może być znaczącą. Stadler, a właściwie jego doradcy i prawnicy dobrze powinni przemyśleć i przygotować się do odparcia ataków. No chyba że sąd z jakiś powodów na samym wstępie odrzuci wniosek jaki złożyła konkurencja.

  • NCi – 09.01.2018

    ^Bardzo ciekawym jest jeszcze i to co mogłoby się stać gdyby Newagowi udało się podważyć wyliczenie współczynnika efektywnosci przez obu konkurentów,a o to bedzie zabiegał jak wynika z tekstu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...