TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozom Regionalnym zabrakło lokomotyw
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.03.2017 08:33:29 10 komentarzy
Przewozom Regionalnym zabrakło lokomotyw

Jeszcze jakiś czas temu Przewozy Regionalne wypożyczały swoje lokomotywy innym przewoźnikom. Teraz same muszą pożyczać.

Jak to możliwe? Otóż po likwidacji połączeń InterRegio przewoźnik zaprzestał uruchamiania większej części składów wagonów. Lokomotywy stały się bezużyteczne. Nie oznacza to jednak, że zupełnie niepotrzebne. Składy wagonowe, prowadzone przez elektrowozy, bo te nas interesują w tym momencie, kursują na trasach w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku oraz na linii transgranicznej Terespol ? Brześć.

Według informacji przekazanych przez Biuro Prasowe Przewozów Regionalnych aktualnie przewoźnik posiada zaledwie dwa sprawne elektrowozy. To zmodernizowane lokomotywy EP07P. Pozostałe trzy maszyny tej serii poddawane są naprawom okresowym (P4). To za mało. Przewozy Regionalne muszą zatem ratować się wynajmem trzech pojazdów od PKP Cargo.

Dodajmy, że na stanie Przewozów Regionalnych nie ma już charakterystycznych brązowych elektrowozów EU07. Jak informuje Biuro Prasowe przewoźnika umowa z EKK Wagon na wynajem lokomotyw serii EU07 wygasła z końcem ubiegłego roku.

Warto przypomnieć również, że Przewozy Regionalne są także właścicielem sześciu lokomotyw EU07, które w 2011 roku zostały zakupione za około 6 mln zł. Od tego czasu lokomotywy gniją w Toruniu, oczekując napraw. W tej chwili na takie nie ma najmniejszych szans. Elektrowozy zostały nabyte z myślą o obsłudze połączeń InterRegio. A tych, jak już wspomnieliśmy, przewoźnik obecnie nie wykonuje.



Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
lokomotywa
PKP CARGO
  • sheva17 – 13.03.2017

    Czyli siódemki w Toruniu będą gnic dalej. Świetnie.

  • Thx – 13.03.2017

    Niech wyremontuja SP32 i ostatki SU45 a potem transakcja wiazana z PKPIC.
    Oni wypozycza ''siodemki'' za spalinki

  • gutek – 13.03.2017

    w 2011 roku PR nie dostały dotacji i zgody na modernizację [miały być na 160] zakupionych EU07 i tak sobie stoją do dziś

  • xtrain – 13.03.2017

    To , że lokomotywy EU07 (6 sztuk gnije) w Toruniu to nie jest wina PR-ów tylko Ministerstwa Transportu w tamtym czasie. Z tego co pamiętam kasa na modernizację tych loków (V=160km/h) miała pochodzić ze środków albo centralnych albo unijnych, ale już po wygranym przetargu prze Pesę na ich modernizację okazało się , że Pr-y tych pieniędzy nie otrzymają- projekt został negatywnie zaopiniowany. Nie trudno się domyślić , że chodziło o zablokowanie projektu gdyż posiadanie szybkich lokomotyw przez PR-y było konkurencyjnym zagrożeniem dla pociągów Ex uruchamianych przez PKP IC.

  • Juzio – 13.03.2017

    Jeszcze jakiś czas temu to szanowny redaktorze wypożyczały lokomotywy spalinowe innym przewoźnikom. Elektrowozów zawsze im brakowało.

  • Marek – 14.03.2017

    Bo bez sensu jest puszczanie składów wagonowych w relacji z Poznania do Wrocławia. Tam powinny śmigać kible. Składy wagonowe prowadzone lokomotywami powinny jeździć jedynie na "Kamieńczyku" do Szklarskiej Poręby i "Wilczce" do Międzylesia (tzn. w dłuższych relacjach). Tak więc jakby Przewozy Regionalne pomyślały, to by lokomotywy się znalazły.

  • kolejFAN – 14.03.2017

    @ Marek : kible powinny zniknąć na złomie. Im więcej składów wagonowych tym lepiej dla pasażerów!

  • julo – 14.03.2017

    @kolejFAN: Kible jeszcze długo nie znikną z krajobrazu, a składy wagonowe są też droższe (pomijając już brak lokomotyw). Wagony powinny być więc na długich trasach (gdzie liczy się komfort), a na Poznań - Wrocław (typowe łączone połączenie aglomeracyjne) idealnie spisują się kible.

  • Maciek z Lublina – 16.03.2017

    Zagwostka do rozwiązania : jak wydobyć z krzaków siedem lokomotyw przewidzianych dla pociągów InterRegio , by obsługiwały osobowe między dużymi miastami ?

  • Zbigniew – 16.03.2017

    Między dużymi miastami to powinny latać kible. Składy wagonowe, tak jak piszą poprzednicy, powinny jeździć na dłuższych trasach do kurortów turystycznych: Szklarskiej Poręby, Kłodzka czy na Hel.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...