TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne będą jeździć po Nowym Sączu. Umowa podpisana
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.01.2018 23:16:03 9 komentarzy
Przewozy Regionalne będą jeździć po Nowym Sączu. Umowa podpisana

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu podpisało umowę z Przewozami Regionalnymi na zorganizowanie kolejowej komunikacji zastępczej na czas budowy nowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu, jednej z głównych przepraw w mieście.

Budowa nowego mostu heleńskiego wraz z przebudową układu komunikacyjnego po obu stronach rzeki będzie się wiązała z całkowitym zamknięciem dla ruchu samochodowego starej przeprawy, która następnie zostanie rozebrana. Dlatego sądecki przewoźnik, aby utrzymać połączenie między obiema częściami miasta, chce wykorzystać przebiegającą przez nie linię kolejową.

Jak poinformował PAP w piątek wiceprezes MPK Sławomir Rybarski, pociągi przystosowane do przewozu co najmniej 100 osób będą jeździć między przystankami Nowy Sącz Miasto - Nowy Sącz Chełmiec 15 razy w ciągu dnia. Kursy rozpoczną się na kilka dni przed zamknięciem mostu, które planowane jest obecnie na przełom lutego i marca tego roku. Kursy będą się odbywać od godziny 6 do 18.

Przedstawiciel MPK zastrzegł, że termin uruchomienia kursów może się zmienić, bo będzie on skoordynowany z rozpoczęciem prac na przeprawie.

Zgodnie z warunkami przetargu umowa z przewoźnikiem została zawarta na rok, przy czym w przypadku zbyt małego zainteresowania ze strony pasażerów zamawiający zastrzegł sobie prawo rozwiązania umowy po pół roku.

Przewozy Regionalne zadeklarowały, że do wykonywania zadania chciałyby wykorzystać nowoczesny skład EN99 Acatus, produkcji bydgoskiej Pesy. Pojazd jest własnością Województwa Małopolskiego, a przewoźnik go dzierżawi do realizacji połączeń na terenie Małopolski.

W przetargu na zorganizowanie kolejowej komunikacji zastępczej na czas budowy nowego mostu w Nowym Sączu oferty złożyło dwóch przewoźników: Przewozy Regionalne Oddział Małopolski z ceną 397 tys. zł netto oraz firma SKPL Cargo z ceną ponad 1,5 mln zł netto.

Budowa nowego tzw. mostu heleńskiego na Dunajcu wraz z przebudową układu komunikacyjnego po obu stronach rzeki rozpoczęła się w listopadzie ub.r. Inwestycja będzie kosztować prawie 76,5 mln zł. Nowa przeprawa zastąpi wysłużony stary most heleński, który znajduje się w fatalnym stanie technicznym. Most leżący w ciągu drogi krajowej nr 75 i 28 stanowi jedną z najważniejszych przepraw w Nowym Sączu.

Zakres inwestycji obejmuje kompletną przebudowę mostu na Dunajcu, polegającą na całkowitej rozbiórce istniejącego obiektu i budowie w jego miejsce nowego, dwuprzęsłowego mostu. Droga krajowa nr 75 i 28, w ciągu której jest zlokalizowany most, zostanie dostosowana do parametrów odpowiadających klasie GP (główna przyspieszona). Przeprawa przez Dunajec będzie mieć cztery pasy ruchu i ścieżkę rowerową.

Zaplanowano też modernizację istniejących skrzyżowań w rejonie ulic Bulwar Narwiku - Legionów - Tarnowska i ulic Krakowska - Dunajcowa - Starowiejska, gdzie powstaną dwa ronda ułatwiające wjazd na nowy most. Zakończenie prac przewidziane jest na styczeń 2019 r.

Zdaniem władz miasta, inwestycja ta rozwiąże problemy komunikacyjne w centrum Nowego Sącza. Miasto otrzymało na realizację inwestycji dotację z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nowy Sącz
MPK Nowy Sącz
Przewozy Regionalne
most
  • gutek – 06.01.2018

    Zakopane po względem połączeń kolejowych leży a autobusy które odjeżdzają co kilkanaście minut w stronę Krakowa pękają w szwach a np. w czwartek brakowało miejsc na niedzielę w Ex do W-wy

  • ? – 06.01.2018

    A czy oni mogą wykonywać takie usługi pociągiem Urzędu Marszałkowskiego?

  • tp – 06.01.2018

    Taki pociąg już dawno powinien kursować na zlecenie marszałka i to przynajmniej na trasie z Ptaszkowej do Marcinkowic.

  • No właśnie – 06.01.2018

    Powinny nie piwinny. To faktycznie nie jest na zlecenie marszałka a komercyjna usługa. To dlaczego tabor marszałka?

  • s – 06.01.2018

    To dlaczego KMł komercyjne przewozy też uprawia taborem marszałka?

  • Tomek – 07.01.2018

    A gdzie KMŁ uprawia takie przewozy?

  • Psikuta – 07.01.2018

    PR to stan umysłu

  • tp – 07.01.2018

    Skoro małopolskie szynobusy dorabiają sobie na Pomorzu i nikt nie ma nic przeciwko, to tym bardziej gdy pociągi będą służyły tym dla których zostały kupione, nie powinno być problemu.

  • Combino – 10.01.2018

    Połączenie ma być realizowane składem o pojemności minimum 100 osób; po co aż Acatusa brać,mogli spokojnie wziąć jednego z jelonków,które siedzą w Pesie; zresztą w obecnej sytuacji może do tego sprawy zmierzają...? Chociaż może w tych okolicznościach to ta KKZ powinna co pół godziny kursować (nie ze względu na pojemność jelonka,a dlatego że przy zamknięciu tego mostu to coś "zamiast" może powinno częściej niż co godzinę jeździć)?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...