TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne dalej nie wiedzą co zrobić z EN57-001
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.12.2018 15:15:02
Przewozy Regionalne dalej nie wiedzą co zrobić z EN57-001 (źródło: Wikipedia/„Elektryczne zespoły trakcyjne serii EW55 i EN57”, Domański E., Kowalczyk E., Skoniecki J.)

Ponad rok temu pisaliśmy o EN57-001. Jednostka została wpisana do rejestru zabytków, ale właściciel nie ma zupełnie pomysłu, co z nią zrobić…

Przypomnijmy, że bez zgody konserwatora zabytków nie można wykonywać żadnych ruchów przy składzie, a zwłaszcza zezłomować go. Dla miłośników kolei to świetna informacja. Dla Przewozów Regionalnych już nieco gorsza, przewoźnik najchętniej niechciane składy złomuje. Jednostka ostatnie kursy wykonała w 2010 roku. Przez 8 lat stoi i czeka. Na co? Na jakiekolwiek decyzje. To pierwszy wyprodukowany taki skład. Powstał w 1961 roku. Większość swojej służby realizował w Małopolsce, skąd następnie trafił na Podkarpacie. W 2007 roku zaliczył epizod w Kolejach Mazowieckich. Jaka będzie dalsza jego przyszłość? Jest szansa, że zostanie zachowany jaki zabytek.

Po miesiącu oczekiwania udało się otrzymać stanowisko właściciela jednostki. W przypadku EN57-001 rozważamy kilka możliwości wykorzystania pojazdu, ale nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji – poinformował Dominik Lebda, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

A zatem czekamy…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
EN57
zabytek
  • Mateusz Jadziński – 21.12.2018

    Wstawić do muzeum!!!

  • Wojtek Skibiński – 21.12.2018

    Zmodernizować na AL xD A tak serio, może sprzedać do ASO albo innej prywatnej instytucji, która nie przydziaduje i zrobi elegancki pojazd historyczny.

  • Marian Gosik – 21.12.2018

    Przywrócić do ruchu, ruchu turystycznego. 😉

  • Aurora Ludwiczak-Popielecka – 21.12.2018

    Konrad Popielecki Ja nie wiem czy to nawet powinno pójść do muzeum...

  • Czajek Patryk Czajowski – 21.12.2018

    Złom

  • Piotr Szewczyk – 21.12.2018

    Przywrócić do ruchu albo do muzeum. Wszystkie prototypy (XXXX-001) powinny być zachowane jako eksponaty w muzeach kolejnictwa.

  • Karol Zmyslowski – 21.12.2018

    Jak to co?? To są nieśmiertelne pojazdy. Przedłużyć świadectwo homologacji...

  • Piotr Łężak – 21.12.2018

    O tym że został wpisany do rejestru zabytków ponad rok temu, to już zapomnieli? To chyba znacznie upraszcza sprawę.

  • Marcin Bear – 21.12.2018

    Złom albo przed jakiś dworzec wystawić na pokaz

  • Michał Skrzecz – 21.12.2018

    Ale oni (POLREGIO) nigdy nie wiedza co robic, tam pracuje teraz beton komunistyczny

  • Krzysztof Springer – 21.12.2018

    Siedziba zarządu

  • Piotr Kowalski – 21.12.2018

    EN57-001 powinien zostać odrestaurowany do stanu fabrycznego tj ,,końcówki,, nad szybami kabiny,wnętrze z siedzeniami skajowymi w członach rozrządczych i materiałowymi 1 klasy w silnikowym(tak było w oryginale przed pierwszą NG).Pojazd można by wykorzystywać do przejazdów turystycznych itp okazjonalnych.

  • Paweł Włodarczyk – 21.12.2018

    Huta

  • Janusz Jachnik – 21.12.2018

    Oddać do muzeum i fascynatom kolei 🙂

  • Karol Gajdzik – 21.12.2018

    #linia102.pl może zagospodarować ten egzemplarz na muzeum .... Mamy w tym praktykę....

  • Krzysztof Pietrzak – 21.12.2018

    Konrad Popielecki:Tylko które Muzeum weźmie?Oni ze swoimi zbiorami ledwo dają radę

  • Bastian Potempsky – 21.12.2018

    Odremontowac i puscic na linie

  • Maciej Ryszawy – 21.12.2018

    Jak to co? Odremontować i zachować jako pojazd zabytkowy na imprezy typu Katarzynki, lecie linii kolejowej czy kolei etc.

  • Kuba Perkowski – 21.12.2018

    nie widze problemu - doprowadzić do stanu oryginalnego i muzeum plus jazdy okolicznosciowe

  • Kuba Herrmann – 22.12.2018

    PRZYWRÓCIĆ DO RUCHU WEDŁUG ROZKŁADU

  • Kuba Herrmann – 22.12.2018

    PRZYWRÓCIĆ DO RUCHU WEDŁUG ROZKŁADU

  • Kuba Herrmann – 22.12.2018

    PRZYWRÓCIĆ DO RUCHU WEDŁUG ROZKŁADU

  • Mateusz Bednarczyk – 22.12.2018

    Wyremontować i do muzeum i na przejazdy specjalne :) rarytas :) aaaaa tsss łubudu i jedziemy :)

  • Janusz Wróżek – 22.12.2018

    Kościerzyna, Chabówka itd

  • Kowal Kowal – 01.07.2019

    Wyremontować

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....