TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne kupiły trzy ezt-y. Bo płacą kary za brak taboru, a ten mają najstarszy w Polsce
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.03.2020 13:15:36
Przewozy Regionalne kupiły trzy ezt-y. Bo płacą kary za brak taboru, a ten mają najstarszy w Polsce

Przewozy Regionalne kupiły trzy zmodernizowane EN57 od województwa zachodniopomorskiego. Zapłaciły za nie 18 609 000.00 PLN.

Przewoźnik kupił składy o oznaczeniu kolejowym EN57AL i numerach 943, 1369 i 1556. I musiał z tego zakupu się wytłumaczyć. Stwierdził, że zamawiający nie ma innej możliwości nabycia sprzedawanych EZT, jak poprzez przystąpienie do przetargu, o którym mowa w poprzednim zdaniu, w roli oferenta, tj. podmiotu składającego ofertę zakupu przedmiotu przetargu. Tym samym jedynym trybem nabycia EZT– wobec braku wyłączenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – jest zamówienie z wolnej ręki.

Ogłoszenie o przetargu zostało opublikowane przez Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski w dniu 29 stycznia 2020 r. Na podstawie przepisów Pzp "w związku z trwającymi przez bardzo krótki okres szczególnie korzystnymi okolicznościami możliwe jest udzielenie zamówienia po cenie znacząco niższej od cen rynkowych" Spółka może przystąpić do przetargu, gdyż określone przesłanki zostają spełnione.

Przedmiotowe ogłoszenie pozycjonuje jego przedmiot (EZT serii EN57AL) jako wyjątkowy, nieobecny na rynku, dostępny w bardzo krótkim okresie. Co więcej, ze względu na tryb sprzedaży EZT przez Urząd Marszałkowski, w ramach ogłoszonego przetargu na zbycie przedmiotowego mienia, tryb nabycia EZT jest zbliżony do określonego w przesłance wskazanej w Pzp, tj. w sytuacji gdy zamówienie na dostawy jest dokonywane na giełdzie towarowej (...), ponieważ Przewozy Regionalne, będąc nie tylko Oferentem w rozumieniu ogłoszonego przetargu na sprzedaż EZT, ale także Zamawiającym w rozumieniu przepisów Pzp, w zaistniałych okolicznościach faktycznych i obecnym stanie prawnym, może zawrzeć umowę o zamówienie publiczne przystępując do przetargu, czyli trybu sprzedaży o z góry określonych zasadach i warunkach, których jako potencjalna strona umowy nie może zmienić (może je jedynie zaakceptować i złożyć ofertę albo nie), a ponadto trybu sprzedaży, który wszystkim uczestnikom obrotu zapewnia jednakowe warunki zawierania transakcji oraz jednakowy dostęp w tym samym czasie do informacji na temat "rynku", na którym dochodzi do zbycia EZT. Stąd podobieństwo do sposobu zakupu na giełdzie towarowej.

Przewozy Regionalne same przyznają, że posiadają jeden z najstarszych w Polsce parków taborowych. W tej sytuacji muszą wykorzystywać każdą z bardzo rzadko występujących sytuacji rynkowych, w którym możliwe jest nabycie EZT o odpowiednich parametrach technicznych i standardzie odpowiednim dla pasażera.

Braki wystarczającej liczby nowych i zmodernizowanych wpływają nie tylko na wizerunek Spółki, ale powodują również odpowiednie konsekwencje finansowe w postaci kar nałożonych od zarządców infrastruktury oraz organizatorów przewozów. Spółka utraciła w wyniku wypadku z pojazdem drogowym jeden zmodernizowany EZT EN57AL-2108, a Centrum Unijnych Projektów Transportowych wskazało potrzebę podjęcia w jak najkrótszym czasie działań, które doprowadzą do uzupełnienia ilostanu taborowego o EZT o parametrach nie niższych niż ww. EZT, w celu utrzymania trwałości projektu unijnego. W kontekście powyższego, Przewozy Regionalne traktują ogłoszony przez zachodniopomorskie przetarg na sprzedaż 3 zmodernizowanych EN57AL, w którym wzięło udział, jako sytuację o szczególnie korzystnych okolicznościach trwającą przez bardzo krótki okres, m. in. z powodu potrzeby pozyskania zmodernizowanych lub nowych EZT w celu realizacji oferty przewozowej zgodnie z wymogami stawianymi przez organizatorów przewozów i zarządców infrastruktury, która to potrzeba, wzmocniona została o konieczność pilnego zastąpienia wycofanego z eksploatacji EZT. Spółka nie ma możliwości pozyskania w tak krótkim czasie 3 EZT zmodernizowanych lub nowych, na warunkach finansowych, na które Przewozy Regionalne mogą sobie pozwolić – Spółka poddana została restrukturyzacji i musi zachowywać bardzo rygorystyczną dyscyplinę finansową.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
EN57
zachodniopomorskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....