TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne modernizują ED72. Podróż ma być komfortowa do 4 godzin!
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.04.2017 11:03:28 6 komentarzy
Przewozy Regionalne modernizują ED72. Podróż ma być komfortowa do 4 godzin!

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą piątego poziomu utrzymania czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72.

Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną co najmniej 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokościach 300-1000 mm. Powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin.

Prace modernizacyjne mają zostać wykonane do 31 października 2018 roku. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania w postępowaniu z prawa opcji, zgodnie z którym może zwiększyć liczbę pojazdów maksymalnie do 7. W takim przypadku umowa, obejmie maksymalnie 12 pojazdów, tj. 5 w ramach zamówienia podstawowego i 7 w ramach prawa opcji.

O zamówienie może powalczyć wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie) zrealizował modernizację lub produkcję 3 pasażerskich elektrycznych zespołów trakcyjnych, przy czym modernizacja jest rozumiana jako zmodernizowanie pojedynczego pojazdu, w tym wykonanie naprawy w zakresie odpowiadającym zakresowi piątego poziomu utrzymania wg definicji zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych, a produkcja musi obejmować zastosowanie falowników trakcyjnych i silników asynchronicznych. Pojazdy, o których mowa powyżej, zarówno w zakresie modernizacji, jak i produkcji muszą spełnić wymóg dopuszczenia do eksploatacji.

Oferty można składać do 22 maja 2017 roku. Decyduje cena.

Jak wspomnieliśmy prędkość pojazdów ma wynosić 120 km/h. Osiągnięcie jej ma być możliwe poprzez modernizację napędu i wózków. Nowe będą silniki ? asynchroniczne. Nowa będzie też malatura ? wg obowiązującego pomarańczowo-czerwonego schematu. Pojazdy zostaną przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Łatwiejsze będzie wsiadanie, przyjazne toalety. Pojawią się nowe fotele dla pasażerów. Wnętrze otrzyma nową kolorystykę.

Nowe będzie też czoło - o zaoblonym kształcie na stalowej ramie z pojedynczą szybą czołową panoramiczną bez drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny.

Nie będzie natomiast biletomatów. Ale ma być miejsce przygotowane pod ewentualny szybki montaż takiego urządzenia. Będą za to gniazdka elektryczne i USB. Pojawią się defibrylatory.

Nowa będzie kabina maszynisty. Pojazd musi być przystosowany do obsługi jednoosobowej. Stanowisko maszynisty umieszczone w osi wzdłużnej pojazdu. Rozmieszczenie stanowiska maszynisty powinno zapewniać bezpieczne prowadzenie pociągu, prawidłową obserwację szlaku kolejowego, drzwi wejściowych, jak również ergonomiczną obsługę urządzeń sterowania i kontroli pojazdu znajdujących się w kabinie.





Sprawdź też:
ED72
modernizacja
Przewozy Regionalne
  • Piggi – 18.04.2017

    Czoło rzecz gustu. W miare ok jest w kaczokibkach, sedesy gorzej. IMO ofc.

  • WK – 18.04.2017

    Ta malatura na zdjęciu jest beznadziejna, sugeruje niskopodłogowość. W rzeczywistości tak nie jest. Swoją drogą mogliby dać jeden człon lub dwa jako niskopodłogowy. Ale ogólnie dobrze, że modernizują, a nie wycofują.

  • www – 18.04.2017

    A ile to "cudo" ma kosztować?

  • baron – 18.04.2017

    Oto kolejny epizod wielkiego planu taborowego pol regionalnego przewozu! Puder i róż. Powie się że jak nowe.

  • KUBA – 23.04.2017

    @WK - to malatura województwa kujawsko - pomorskiego. Czy sugeruje niskopodłogowość? Nie wiem, ale na pewno patrząc na pociąg, który ma pudła na jednym poziomie, można ławo stwierdzić, że niskopodłogowy nie jest. Niskopodłogowe są składy ELF, także w tej malaturze.

  • Juicy360 – 13.05.2017

    5 lub 12 pociągów... mają rozmach!

    :/

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...