TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne modernizują ED72. Podróż ma być komfortowa do 4 godzin!
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.04.2017 11:03:28 6 komentarzy
Przewozy Regionalne modernizują ED72. Podróż ma być komfortowa do 4 godzin!

Przewozy Regionalne ogłosiły przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą piątego poziomu utrzymania czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED72.

Zmodernizowane pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracy przewozowej w ruchu regionalnym z prędkością maksymalną co najmniej 120 km/h na różnych kategoriach linii kolejowych o peronach o wysokościach 300-1000 mm. Powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchu regionalnego. Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortową podróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin.

Prace modernizacyjne mają zostać wykonane do 31 października 2018 roku. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania w postępowaniu z prawa opcji, zgodnie z którym może zwiększyć liczbę pojazdów maksymalnie do 7. W takim przypadku umowa, obejmie maksymalnie 12 pojazdów, tj. 5 w ramach zamówienia podstawowego i 7 w ramach prawa opcji.

O zamówienie może powalczyć wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat (a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie) zrealizował modernizację lub produkcję 3 pasażerskich elektrycznych zespołów trakcyjnych, przy czym modernizacja jest rozumiana jako zmodernizowanie pojedynczego pojazdu, w tym wykonanie naprawy w zakresie odpowiadającym zakresowi piątego poziomu utrzymania wg definicji zawartej w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych, a produkcja musi obejmować zastosowanie falowników trakcyjnych i silników asynchronicznych. Pojazdy, o których mowa powyżej, zarówno w zakresie modernizacji, jak i produkcji muszą spełnić wymóg dopuszczenia do eksploatacji.

Oferty można składać do 22 maja 2017 roku. Decyduje cena.

Jak wspomnieliśmy prędkość pojazdów ma wynosić 120 km/h. Osiągnięcie jej ma być możliwe poprzez modernizację napędu i wózków. Nowe będą silniki ? asynchroniczne. Nowa będzie też malatura ? wg obowiązującego pomarańczowo-czerwonego schematu. Pojazdy zostaną przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Łatwiejsze będzie wsiadanie, przyjazne toalety. Pojawią się nowe fotele dla pasażerów. Wnętrze otrzyma nową kolorystykę.

Nowe będzie też czoło - o zaoblonym kształcie na stalowej ramie z pojedynczą szybą czołową panoramiczną bez drzwi zewnętrznych bezpośrednich do kabiny.

Nie będzie natomiast biletomatów. Ale ma być miejsce przygotowane pod ewentualny szybki montaż takiego urządzenia. Będą za to gniazdka elektryczne i USB. Pojawią się defibrylatory.

Nowa będzie kabina maszynisty. Pojazd musi być przystosowany do obsługi jednoosobowej. Stanowisko maszynisty umieszczone w osi wzdłużnej pojazdu. Rozmieszczenie stanowiska maszynisty powinno zapewniać bezpieczne prowadzenie pociągu, prawidłową obserwację szlaku kolejowego, drzwi wejściowych, jak również ergonomiczną obsługę urządzeń sterowania i kontroli pojazdu znajdujących się w kabinie.





Sprawdź też:
ED72
modernizacja
Przewozy Regionalne
  • Piggi – 18.04.2017

    Czoło rzecz gustu. W miare ok jest w kaczokibkach, sedesy gorzej. IMO ofc.

  • WK – 18.04.2017

    Ta malatura na zdjęciu jest beznadziejna, sugeruje niskopodłogowość. W rzeczywistości tak nie jest. Swoją drogą mogliby dać jeden człon lub dwa jako niskopodłogowy. Ale ogólnie dobrze, że modernizują, a nie wycofują.

  • www – 18.04.2017

    A ile to "cudo" ma kosztować?

  • baron – 18.04.2017

    Oto kolejny epizod wielkiego planu taborowego pol regionalnego przewozu! Puder i róż. Powie się że jak nowe.

  • KUBA – 23.04.2017

    @WK - to malatura województwa kujawsko - pomorskiego. Czy sugeruje niskopodłogowość? Nie wiem, ale na pewno patrząc na pociąg, który ma pudła na jednym poziomie, można ławo stwierdzić, że niskopodłogowy nie jest. Niskopodłogowe są składy ELF, także w tej malaturze.

  • Juicy360 – 13.05.2017

    5 lub 12 pociągów... mają rozmach!

    :/

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...