TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne narażają pasażerów i zastraszają pracowników!
- Opublikowano: 27.05.2019 10:02:17 1 komentarz
Przewozy Regionalne narażają pasażerów i zastraszają pracowników!

Przepracowany kolejarz to zagrożony pasażer – alarmuje OZZ Inicjatywa Pracownicza. Chodzi o sposób traktowania pracowników przez Przewozy Regionalne.

W ocenie organizacji związkowej sposób stosowania przez Przewozy Regionalne przepisów kodeksu pracy i innych aktów prawnych dotyczących delegacji nie jest jasny. Według niej czas dojazdu z domu do pracy i z pracy do domu powinien być zaliczany do czasu pracy. Tymczasem w ocenie dyrekcji Przewozów Regionalnych okres ten nie stanowi pracy i nie jest wliczany do czasu pracy, tak, jak inne dojazdy. Dyrekcja wyjaśniła, że zgodnie z regulaminem, o ile pracownik nie wystąpi o ryczałt otrzymuje delegację. Mimo, że organizacja związkowa wystąpiła o wyjaśnienie tej sprawy w kontekście oceny ryzyka zawodowego, przepisów BHP oraz wydatku energetycznego, dyrekcja odmówiła udzielenia odpowiedzi.

Wszystko to w ocenie związkowców prowadzi do tego, że za przewóz pasażerów odpowiadają przepracowani kolejarze. Sytuacja wydaje się być karygodna, Przewozy Regionalne jednak problemu nie dostrzegają.

Jak informują związkowcy dyrektor pomorskiego oddziału podczas rozmów nie zgodził się na żadne zmiany dotyczące poprawy warunków pracy kolejarzy. Tym samym dyrekcja w walce ze związkiem stosuje metody, które mogą odbić się na bezpieczeństwie pracowników i pasażerów. Nie da się w nieskończoność eskalować represji wobec pracowników kolei, wydłużać im czas pracy i ignorować wnioski o polepszenie warunków. To szeregowi pracownicy swoim niedocenianym wysiłkiem umożliwiają działanie firmy i wytwarzają zyski dla Przewozów Regionalnych – twierdzą związkowcy.

Dyrekcja znów pokazała, że dialog, rozmowy, to jedynie forma umacniania jej władzy, zastraszania, manipulacji i dzielenia pracowników. Dlatego uznajemy że bardziej skuteczną metodą polepszania warunków pracy w PR jest rozwijanie bezpośrednich kontaktów wśród załogi, aby wspólnie stosować inne środki presji – dodają.

Polecamy załodze kolejarzy, aby skrupulatnie wypełniała wykaz czasu pracy drużyn trakcyjnych. Chodzi o to, by nie bać się i zaznaczać każdy przypadek, kiedy czas pracy łącznie z czasem jazdy w charakterze pasażera przekroczyły 12 godzin. Wpisywanie nieprawdziwych informacji w ewidencji czasu pracy jest niezgodne z prawem (i może skutkować nawet zwolnieniem z pracy). W tym przypadku nie dość że jest niezgodne z prawem służy dyrekcji do zatajania przypadków naruszania norm czasu pracy – przypominają związkowcy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
pasażer
  • DarekP – 28.05.2019

    Temat jest trudny, kolejarze to nie jedyny zawód pracujący w delegacji, a wielu pracodawców nie interesuje Twoje miejsce zamieszkania i ile czasu spędzasz na dojeździe. Z drugiej tak na prawdę jest się gościem w domu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....