Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne narażają pasażerów i zastraszają pracowników!

inforail
27.05.2019 08:02
0 Komentarzy

Przepracowanykolejarz to zagrożony pasażer – alarmuje OZZ Inicjatywa Pracownicza. Chodzi o sposóbtraktowania pracowników przez Przewozy Regionalne.

W ocenie organizacji związkowej sposób stosowania przez PrzewozyRegionalne przepisów kodeksu pracy i innych aktów prawnych dotyczącychdelegacji nie jest jasny. Według niej czas dojazdu z domu do pracy i z pracy dodomu powinien być zaliczany do czasu pracy. Tymczasem w ocenie dyrekcjiPrzewozów Regionalnych okres ten nie stanowi pracy i nie jest wliczany do czasupracy, tak, jak inne dojazdy. Dyrekcja wyjaśniła, że zgodnie z regulaminem, oile pracownik nie wystąpi o ryczałt otrzymuje delegację. Mimo, że organizacjazwiązkowa wystąpiła o wyjaśnienie tej sprawy w kontekście oceny ryzykazawodowego, przepisów BHP oraz wydatku energetycznego, dyrekcja odmówiłaudzielenia odpowiedzi.

Wszystko to w ocenie związkowców prowadzi do tego, że zaprzewóz pasażerów odpowiadają przepracowani kolejarze. Sytuacja wydaje się byćkarygodna, Przewozy Regionalne jednak problemu nie dostrzegają.

Jak informują związkowcy dyrektor pomorskiego oddziałupodczas rozmów nie zgodził się na żadne zmiany dotyczące poprawy warunków pracykolejarzy. Tym samym dyrekcja w walce ze związkiem stosuje metody, które mogąodbić się na bezpieczeństwie pracowników i pasażerów. Nie da się wnieskończoność eskalować represji wobec pracowników kolei, wydłużać im czaspracy i ignorować wnioski o polepszenie warunków. To szeregowi pracownicy swoimniedocenianym wysiłkiem umożliwiają działanie firmy i wytwarzają zyski dla PrzewozówRegionalnych – twierdzą związkowcy.

Dyrekcja znów pokazała, że dialog, rozmowy, to jedynie formaumacniania jej władzy, zastraszania, manipulacji i dzielenia pracowników.Dlatego uznajemy że bardziej skuteczną metodą polepszania warunków pracy w PRjest rozwijanie bezpośrednich kontaktów wśród załogi, aby wspólnie stosowaćinne środki presji – dodają.

Polecamy załodze kolejarzy, aby skrupulatnie wypełniaławykaz czasu pracy drużyn trakcyjnych. Chodzi o to, by nie bać się i zaznaczaćkażdy przypadek, kiedy czas pracy łącznie z czasem jazdy w charakterze pasażeraprzekroczyły 12 godzin. Wpisywanie nieprawdziwych informacji w ewidencji czasupracy jest niezgodne z prawem (i może skutkować nawet zwolnieniem z pracy). Wtym przypadku nie dość że jest niezgodne z prawem służy dyrekcji do zatajaniaprzypadków naruszania norm czasu pracy – przypominają związkowcy.


Komentarze