Przewozy Regionalne pozbyły się wreszcie, zapewne z dużą stratą, czterech elektrowozów serii EU07. Cena stanowi sekret.
Tradycyjnie wystąpiliśmy w tej sprawie z zapytaniem o udostępnienie informacji publicznej, tradycyjnie też można zakładać, że informacja ta nie zostanie udzielona.
W 2011 roku, kiedy Przewozy Regionalne odkupiły od PKP Intercity lokomotywy o numerach 154, 155, 160 oraz 207 każda z nich kosztowała 960 tys. zł. Zapewne nie udało się ich odsprzedać za taką kwotę. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl ich ceny wywoławcze wahały się od 320 do 350 tys. zł.
Przez wiele lat lokomotywy gniły "w krzakach", bo przewoźnik nie miał pomysłu co z nimi zrobić. Wcześniej Przewozy Regionalne sprzedały dwa elektrowozy, o numerach 064 i 071. Trafiły one do firmy Tabor Dębica. O dziwo lokomotywy nie trafią na złom i będą mogły być dalej eksploatowane. Trzy trafią do firmy PONAR z Żywca, czwarta do firmy Mateusz Pietrzak GTC-Global ze Skarbimierza.
W Przewozach Regionalnych lokomotywy miały prowadzić pociągi InterRegio, obecnie, nie wiadomo po co przechrzczone na SuperRegio. Przewoźnik jednak woli je obsługiwać EN57 niż składami wagonowymi. Jego wybór.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

No wiadomo dlaczego nie wagony. Użerać się z kwestią, ile wagonów, czy pracownicy "zaangażowani w swoją pracę" dobrze podpięlii, wreszcie czy w ogóle je mamy, a jak mamy, to gdzie. Łatwiej jest puścić ezta i ja ich rozumiem. Gdyby chociaż mieli te e-ny po jakiejś sensownej modernie, to nawet dałoby radę to może traktować jako kolej środkowej Europy, a nie dalekigo wschodu.
cena priv
Dostęp do informacji publicznej w 2019 roku wersja POLREGIO :)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.