TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne sprzedały elektrowozy, bo to był zysk
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.10.2019 14:45:08
Przewozy Regionalne sprzedały elektrowozy, bo to był zysk

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Przewozy Regionalne pozbyły się lokomotyw EU/P07. Po cenie złomu, co dla przewoźnika oznacza znaczną stratę, biorąc pod uwagę ceny zakupu maszyn.

Dla Przewozów Regionalnych to jednak … zysk. Działając w interesie Spółki, decyzją Zarządu Przewozów Regionalnych, w latach 2018 – 2019 dokonano sprzedaży 6 lokomotyw EP07 jako wraków po cenie złomu z łącznie ponad milionowym zyskiem dla Spółki – podano w komunikacie. Decyzję tę poprzedzono analizą różnych możliwości wykorzystania tychże lokomotyw elektrycznych, która wykazała, że są one nieprzydatne do bieżącej działalności Spółki. Działania te zamknęły nierozwiązaną do 2016 roku kwestię nieużytkowanych przez Spółkę lokomotyw elektrycznych zakupionych w latach 2011 – 2012. W wyniku przeprowadzonej jeszcze w 2014 roku w Spółce kontroli wewnętrznej oceniono, że lokomotywy elektryczne są niezdatne do dalszej pracy z przeznaczeniem na zezłomowanie, dokonując wówczas odpisu księgowego. Wykazano jednocześnie, że kwota zakupu lokomotyw kilkukrotnie przewyższała ich faktyczną wartość – dodano.

W 2011 roku, kiedy Przewozy Regionalne odkupiły od PKP Intercity lokomotywy o numerach 154, 155, 160 oraz 207 każda z nich kosztowała 960 tys. zł. Zapewne nie udało się ich odsprzedać za taką kwotę. Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl ich ceny wywoławcze wahały się od 320 do 350 tys. zł. Zapytaliśmy, w drodze zapytania o udostępnienie informacji publicznej, ile musiał zapłacić nowy właściciel każdej z lokomotyw. Niestety (tradycyjnie już) Przewozy Regionalne takiej informacji nie udzieliły, odsyłając do zacytowanego komunikatu, z którego nijak nie wynika za ile elektrowozy zostały sprzedane.

Pozostają zatem dalsze kroki prawne, których podjęcie w tej chwili jest przez nas rozważane.

Przypomnijmy, że trzy lokomotywy trafią do firmy PONAR z Żywca, czwarta do firmy Mateusz Pietrzak GTC-Global ze Skarbimierza.

W Przewozach Regionalnych lokomotywy miały prowadzić pociągi InterRegio, obecnie, nie wiadomo po co przechrzczone na SuperRegio. Przewoźnik jednak woli je obsługiwać EN57 niż składami wagonowymi. Jego wybór.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
EP07
EU07
  • Piotr Kowalski – 29.10.2019

    Jeśli podstawą działalności Przewozów Regionalnych ma być obrót złomem,to sprzedaż 4 lokomotyw jako złom faktycznie może być potraktowana jako zyskowna operacja.

  • Marcin Grzegorz – 29.10.2019

    Może by tak sprzedać PKP Przewozy Regionalne komuś, kto będzie podejmował lepsze decyzje dla spółki.

  • Michał Paweł Łukasz – 29.10.2019

    mogą jeszcze sprzedawać grunty, np można budować budynki nad torami :) Dziwni są ludzie w tym pkp, widzą zysk w stracie, a nie widzą zysku w tym co robią

  • Michał Piwowarczyk – 29.10.2019

    Przewozy Regionalne to jednak stan umysłu...

  • Irek Zbirek – 29.10.2019

  • Jean Luc – 30.10.2019

    Takim "biznesem" jaki tu odwaliły Przewozy Regionalne powinny się zająć organy ścigania!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....