TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne: W Małopolsce jesteśmy potrzebni
Karol Wach - Opublikowano: 23.04.2018 12:00:24
Przewozy Regionalne: W Małopolsce jesteśmy potrzebni (foto: UMWM)

Współpraca samorządu województwa małopolskiego z Przewozami Regionalnymi do najłatwiejszych nie należy.

Przypomnijmy, że od 2010 roku, czyli od wejścia w życie przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, to Urząd Marszałkowskie jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego w zakresie wojewódzkich, a także części międzywojewódzkich przewozów kolejowych. Operatorem w regionie są, poza spółką marszałkowską – Kolejami Małopolskimi – również Przewozy Regionalne. Od dłuższego już czasu współpraca ta nie jest wcale sielankowa, wręcz przeciwnie. Ostatnio przewoźnik nie udostępnił Kolejom Małopolskim swojej bazy, w której mogłyby być wykonywane przeglądy ezt-ów.

Mimo to Urząd Marszałkowski powierzył Przewozom Regionalnym obsługę Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Start regularnych połączeń między Zakopanem a Nowym Targiem zaplanowano na 27 kwietnia.

Małopolska to trudny obszar – nie ukrywa Anna Lenarczyk, członek Zarządu Przewozów Regionalnych. Ale mamy tam podpisaną umowę wieloletnią, funkcjonują tam przewozy, staramy się dokładać jak największej staranności w świadczeniu usług. Wydaje nam się, a wręcz jesteśmy przekonani, że podróżni to zauważyli. W bieżącym roku widać wzrost liczby przewiezionych osób chociażby na terenie województwa małopolskiego – mówi Anna Lenarczyk.

Przedstawicielka przewoźnika stwierdza ponadto, że marszałek widzi potencjał w przewoźniku, dlatego, że została powierzona mu obsługa Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Przewozy Regionalne są w Małopolsce potrzebne – stwierdza Anna Lenarczyk.

Obsługa Podhalańskiej Kolei Regionalnej może być dla Przewozów Regionalnych wyzwaniem. Przewoźnik ma podpisaną umowę do 2020 roku. Marszałek na pewno będzie przyglądał się jego poczynaniom na trasie Zakopane – Nowy Targ. Co będzie po 2020 roku? Pomysł, aby zastąpić Przewozy Regionalne Kolejami Małopolskimi pojawił się już jakiś czas temu. Przed nami jednak wybory samorządowe, od których sporo będzie zależało również w kontekście kolei. Wydaje się jednak, że Przewozy Regionalne pozostaną w Małopolsce dłużej niż do 2020 roku. Chociażby ze względu na tabor, którego samorządowi województwa może zabraknąć do samodzielnej obsługi wszystkich połączeń w regionie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Małopolska
Przewozy Regionalne
Koleje Małopolskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....