Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewozy Regionalne wynajęły szynobusy VT642

inforail
11.02.2015 07:09
0 Komentarzy

Przewozy Regionalne podpisały umowę z DB Regio na wynajem szynobusów VT642. Pojazdy będą wykorzystywane do obsługi linii Drezno ?Wrocław. Jej przedmiotem jest udostępnienie, utrzymanie i obsługa przedmiotowych spalinowych pojazdów trakcyjnych dla realizacji transgranicznych regionalnych przewozów pasażerskich. Udzielenie zamówienia nastąpiło bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Negocjowana przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Oddział Dolnośląski we Wrocławiu umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego na realizację kolejowych przewozów pasażerskich przewiduje finansowanie bezpośredniego połączenia Dresden Hauptbahnhof ??Wrocław Główny. Wykonanie tych przewozów jest możliwe tylko przy wykorzystaniu spalinowych pojazdów trakcyjnych posiadających świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i Federalny Urząd Kolejowy w Niemczech. Ponadto pojazdy te muszą spełniać warunki techniczne określone przez organizatora przewozów dla odcinka Dresden?Görlitz, czyli ZVON oraz organizatora przewozów na odcinku Granica Państwa ?Wrocław Główny, czyli UMWD. Dotychczas bezpośrednie połączenie Wrocław Główny?Dresden Hauptbahnhof było i jest realizowane we współpracy z DB Regio A.G. W ramach przetargu ogłoszonego przez ZVON na realizację przewozów w rozkładzie jazdy 2014/2015 na odcinku Dresden Hauptbahnhof?Görlitz został wyłoniony nowy wykonawca tych przewozów ?firma Vogtlandbahn GmbH (VBG), która jednak nie posiada spalinowych pojazdów trakcyjnych spełniających ww. wymagania. Przewozy Regionalne  otrzymywały zapewnienia, że zostanie zawarte porozumienie pomiędzy VBG a DB na udostępnienie spolonizowanych pojazdów VT642. W dniu 21 października 2014 roku polski przewoźnik powziął informację, o tym, że porozumienie w sprawie udostępnienia przez DB spolonizowanych pojazdów VT642 na rzecz VBG dla zapewnienie obsługi pociągów na odcinku Granica Państwa – Wrocław Główny nie zostało osiągnięte. W związku z powyższym Przewozy Regionalne zmuszone zostały do ogłoszenia przetargu nieograniczonego na dostawę ?wynajem spalinowych pojazdów szynowych posiadających świadectwo dopuszczenia do eksploatacji pojazdu kolejowego, wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego i Federalny Urząd Kolejowy w Niemczech. Jednakże mając na uwadze, iż rozkład jazdy 2014/2015 obowiązuje od dnia 14 grudnia 2014 roku istnieje konieczność udzielenia zamówienia z wolnej ręki DB Regio AG na okres około 2,5 miesiąca tj. do czasu rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Ze względu na wartość zamówienia przekraczającą kwoty określone Prawie zamówień publicznych termin składania ofert w przetargu nieograniczonym nie może być krótszy niż 40 dni od daty przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej drogą elektroniczną, zgodnie z formą i procedurami wskazanymi na stronie internetowej określonej w dyrektywie. Zamawiający do dnia 14 grudnia 2014 roku nie miał możliwości rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na wynajem taboru koniecznego do realizacji bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Dresden Hauptbahnhof?Wrocław Główny?Dresden Hauptbahnhof. Za wynajem pojazdów od DB Regio Przewozy Regionalne będą musiały zapłacić 1 665 824,63 PLN bez VAT. O przetargu na wynajem szynobusów pisaliśmy tutaj. Dziś mija termin składania ofert.

Komentarze