TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne z umową w Zachodniopomorskim do 2020 roku
UMWZ InfoRail - Opublikowano: 05.12.2016 14:57:35 3 komentarze
Przewozy Regionalne z umową w Zachodniopomorskim do 2020 roku (foto: UMWZ)

Przewozy pasażerskie po zachodniopomorskich torach zostały zabezpieczone na kolejne 4 lata ? informuje tamtejszy Urząd Marszałkowski. Władze województwa i spółki Przewozy Regionalne zł w poniedziałek 5 grudnia br. podpisały umowę opiewają łącznie na sumę 324 mln zł.

Po raz pierwszy województwo podpisało z Przewozami Regionalnymi umowę na kilka lat. Wcześniej stosowano umowy roczne.

- Przyzwyczailiśmy się, do pewnej nerwowości pod koniec roku: czy pociągi będą jeździły, czy zawrzemy umowę z przewoźnikiem? Ta niepewność skończyła się na dłuższy czas ? podkreślał marszałek Olgierd Geblewicz. Jak tłumaczył, decyzja o związaniu się umową 4-letnią wynika z pozytywnej oceny pierwszej fazy restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Spółka została dokapitalizowana i oddłużona.

Umowa o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa zachodniopomorskiego reguluje zasady współpracy pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a spółką Przewozy Regionalne. Została zawarta na okres obowiązywania czterech kolejnych rozkładów jazdy: 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019 i 2019/2020.

- Jako województwo gwarantujemy tabor o wysokim standardzie. Chcemy, aby towarzyszył temu wysoki standard w zakresie punktualności, czystości, kultury obsługi i sprzedaży biletów. Stawiamy na pewność i jakość. Do tych wymogów przewoźnik zobowiązał się w umowie, akceptując cały system kar umownych, w razie ich niedopełnienia ? zaznaczył marszałek Olgierd Geblewicz.

Wicemarszałek Tomasz Sobieraj podkreślał, że wynegocjowane stawki są bardzo korzystne dla województwa ? Zagwarantowaliśmy sobie dobre stawki na kilka lat. Trzeba również pamiętać, że część z tych pieniędzy do nas wróci w ramach najmu pojazdów. Równolegle z umową o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, zawarta została umowa dzierżawy taboru kolejowego, należącego do województwa, określająca szczegółowe zasady jego użytkowania.

Zadowolenia nie krył także prezes zarządu Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. Zachodniopomorskie jest jednym z największych zleceniodawców ? To najdłuższa umowa z obowiązujących w naszej spółce, o bardzo wysokim potencjale gotówkowym, ale i pracy przewozowej. Zachodniopomorskie można stawiać jako wzór, jeśli chodzi o tabor. Pomorzu Zachodnim dba się nie tylko o sam zakup pojazdów, ale myśli się również o rezerwie obiegowej, doposażeniu punktów utrzymania taboru, o sprzęcie, podnoszeniu kompetencji personelu obsługującego ? mówił prezes zarządu Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński

200 pociągów każdego dnia

Przez cały okres obowiązywania umowy utrzymany zostanie dotychczasowy poziom rocznej pracy eksploatacyjnej na terenie województwa oraz w ruchu transgranicznym w wysokości 5,4 mln pociągokilometrów. Codziennie uruchamiane będzie około 200 pociągów. Na ich dofinansowanie w kolejnych latach Województwo zabezpieczyło w budżecie środki w wysokości 324 mln zł (81 mln złotych rocznie).

Przewozy w większości będą realizowane nowoczesnym taborem należącym do Województwa Zachodniopomorskiego, liczącym obecnie 48 pojazdów, wartości ponad 640 mln zł. W kolejnych latach trwania umowy pasażerowie odczują dalszą poprawę jakości podróżowania, dzięki kontynuacji rozpoczętego w 2009 roku procesu zakupu i modernizacji taboru. Nowoczesne pojazdy województwa zabezpieczają 60% połączeń obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. W 2020 roku będzie to już 100%, co oznacza, że przewozy kolejowe organizowane przez województwo realizowane będą wyłącznie nowoczesnym taborem należącym do Województwa Zachodniopomorskiego.

W 2016 roku zawarto umowę na dostawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych o wartości ponad ćwierć miliarda złotych. Pierwsze trzy pojazdy trafią na zachodniopomorskie tory najpóźniej w maju 2017 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zachodniopomorskie
Przewozy Regionalne
  • gruby – 05.12.2016

    Pytanie woj świętokrzyskie teraz zachodniopomorskie nowe pojazdy itp czy potrzebne są spółki marszałka

  • www – 05.12.2016

    @gruby Bo ktoś dawno temu stracił cierpliwość do PR-ów. Ciągłe żądania coraz większej kasy i ciągłe cięcia i cięcia... No i ta "wysokiej" klasy obsługa pociągów, która często raczyła nie sprawdzać biletów. Ktoś za to później płacił. Pytanie: ciekawe kto? Gdyby PR-y były ok to nikomu w życiu nie przyszłoby do głowy tworzenie swoich spółek, a PR-y po prostu zawodziły na całej linii.Jak się nazywała firma, która sprzedawała wspólne bilety na pociągi w Polsce? Przestała płacić innym przewoźnikom i zmusiła m.in. Intercity do założenia swoich kas. Hmm...niech pomyślę... Było dobrze i ktoś to skutecznie rozwalił. Jeszcze jakieś pytania? Zaklinanie przeszłości nie przesłoni tego co się niestety działo w rzeczywistości.

  • senek – 27.12.2016

    Nie przesadzajmy, PR wcale nie odbiegają od innych standardami jeśli chodzi o obsługę, przynajmniej ja tej różnicy nie widzę. A umowa na kolejne lata jest, czyli wszystko gra i nadal będzie czym jeździć

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....