TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przewozy Regionalne: Zamieniliśmy buraka w pomarańczę
INFORAIL - Opublikowano: 22.10.2015 12:59:23 5 komentarzy
Przewozy Regionalne: Zamieniliśmy buraka w pomarańczę

Zamieniliśmy buraka w pomarańczę ? mówi nam Tomasz Pasikowski, prezes Przewozów Regionalnych. Przewoźnik po raz drugi, po targach Trako, pochwalił się dzisiaj efektami modernizacji EN57 do standardu AL. Liczy się komfort pasażerów ? dodaje Tomasz Pasikowski. Przychodząc do Przewozów Regionalnych moim celem była nie tylko restrukturyzacja, ale także poprawa warunków podróżowania poprzez odnowę taboru. Zdaniem szefa przewoźnika udaje się!.

Na tę chwile gotowych jest sześć składów. Jak informuje nas Dariusz Liszewski, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych zmodernizowane jednostki wyjadą na trasy 15 listopada w województwie wielkopolskim. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail jutro odbędą się przejazdy promocyjne po Poznaniu. Wszystkie 21 jednostek trafi do obsługi połączeń w Polsce Zachodniej ? mówi Tomasz Pasikowski. Oprócz Wielkopolski to województwa zachodniopomorskie, lubuskie i dolnośląskie.

Tygrys czy pomarańcza? Takie dwie nazwy dla nowych pociągów krążą wśród pasjonatów kolei. Nam bardziej podoba się ta pierwsza.

To nasze dziecko, jak może się nie podobać ? mówi Tomasz Pasikowski. Pomarańczowa malatura jest trochę kontrowersyjna. Taka miała być ? stwierdza szef przewoźnika. Jednostka ma się wyróżniać. I rzeczywiście wyróżnia się. Poza tym jest bezpieczna, trudno jej nie zauważyć ? mówi Pasikowski. Wnętrze, mimo, że z elementami koloru pomarańczowego przełamane jest granatem i szarościami. Nie jest zatem krzykliwe. Koncepcji było kilka. Nad tą ostateczną pracował cały sztab. Ostatecznie postawiono na tę pomarańczową.

Wszystkie pociągi mają zostać zmodernizowane do końca roku. Musimy rozliczyć środki unijne ? mówi Dariusz Liszewski. Projekt jest wykonywany w iście ekspresowym tempie. Jego realizacja rozpoczęła się we wrześniu. 21 składów zostanie zatem gruntownie odnowionych w ciągu zaledwie 4 miesięcy. Prace wykonują ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wartość kontraktu to ponad 160 mln zł, z czego 104 mln zł pochodzi ze środków unijnych.

Tabor jest dla nas priorytetem ? mówi Tomasz Pasikowski. Dlatego modernizujemy. Nie chcemy być już kojarzeni z brudnym, przestarzałym pociągiem ? dodaje. Przewozy Regionalne planują dalsze inwestycje taborowe, nie tylko modernizacje, ale także chcą kupić nowe jednostki. Minimum zapisane zostało w planie restrukturyzacyjnym ? wyjaśnia Dariusz Liszewski. To modernizacja kolejnych 43 ezt-ów oraz zakup 4 nowych pojazdów elektrycznych i 3 autobusów szynowych. Dalsze plany obejmują modernizację kolejnych 160 ezt-ów. W ciągu najbliższych pięciu lat Przewozy Regionalne chcą mieć 60% nowego bądź zmodernizowanego taboru.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
modernizacja
EN57
  • Obserwator – 22.10.2015

    Szrot to dalej szrot. Na dluza mete nie ma zadnego uzasadnienia ekonomicznego w modernizacji EN57. I tak nie pozyja one dluzej niz 5-10 lat. Pieniadze, ktore sa obecnie przeznaczane na te modernizacje powinny isc na zakup nowych skladow. Czesto nie sa one radykalnie drozsze niz komplekowa modernizacja, a nowy tabor to nabytek na 30-40 lat.

  • KW – 22.10.2015

    Szacowany czas eksploatacji moderny to min. 15 lat.

  • Abc – 22.10.2015

    Mińsk w końcu uczy się projektować ładne wnętrza, tak by ludzie nie myśleli że jadą pociągiem z lat 90 (a tak wyglądały pierwsze moderny). Z drugiej strony po kiblu aż widać cięcie kosztów :/

  • kolejTAR – 24.10.2015

    nie dość że stary dudniący głośny i nieszczelny szrot, to jeszcze pomalowany w barwy chorego szaleńca, toto wygląda jak skmka z lat 70 tych....zero gustu,totalna żenada!popatrzcie i uczcie się od Czechów,Niemców i Francuzów jak malować składy!

  • EN57AL-2107 i 2108 – 25.12.2015

    Ambitne plany piszczących biedą Przewozów Regionalnych. Łaska unijna się skończy, a turbokible AL zaczną defektować po kilku latach. Ciekaw jestem czy Przewozy Regionalne przygotowują odpowiednie zaplecze techniczne dla turbokibli. Inaczej będą miały problem z ich utrzymaniem. Stare kible oprócz tego że są nie do zarżnięcia łatwo było utrzymywać, gdyż zbyt skomplikowanej technologii nie posiadały, ale turbokible to już konstrucje naszpikowane wysokoawaryjną elektroniką i będzie z nimi kłopot, jeśli Przewozy Regionalne się odpowiednio nie przygotują.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....