TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Przez rok nawet nie drgnęło w temacie odnowy taboru Przewozów Regionalnych
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.05.2020 09:15:50 1 komentarz
Przez rok nawet nie drgnęło w temacie odnowy taboru Przewozów Regionalnych (foto: Straż Pożarna)

Dokładnie rok temu pojawiła się odpowiedź na interpelację poselską dotyczącą taboru Przewozów Regionalnych. Miały być inwestycje, a nie ma kompletnie nic. Status quo.

Sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Łukasz Schreiber, powołując się zapewne na informacje przekazane przez samego przewoźnika stwierdził wówczas, iż Zarząd Spółki "Przewozy Regionalne" sp. z o.o. od kwietnia 2017 r., zgodnie z Planem Restrukturyzacji Spółki, prowadzi szereg działań, w tym mających na celu modernizację posiadanego taboru kolejowego lub zakup nowych pojazdów. Aktualnie ta Spółka dysponuje taborem w 1/3 nowym lub zmodernizowanym. W najbliższych latach jest planowana kontynuacja procesu wymiany taboru, jak również pozyskanie pojazdów hybrydowych, mogących korzystać z dwóch źródeł energii: elektrycznej oraz spalinowej.

Przez ostatni rok nawet nie drgnęło. Owszem pojawił się przetarg na hybrydy, ale został ogłoszony przez samorząd województwa zachodniopomorskiego. Jeśli składy uda się kupić trafią najpewniej do Przewozów Regionalnych. Trudno to jednak nazwać ich zakupami.

Udało się Przewozom Regionalnym podpisać umowę na dostawę używanego Linka, po którym jakoś słuch zaginął. I mimo że fizycznie pojazd ten już istnieje – i to od 6 lat – to jakoś do Przewozów Regionalnych nie trafił. Jeszcze?

Udało się też pozyskać trzy zmodernizowane EN57AL od wspomnianego już samorządu województwa zachodniopomorskiego.

I to by było na tyle, jeśli chodzi o "proces wymiany taboru".

Z dobrych informacji warto podkreślić, że spółka nadal dysponuje taborem w 1/3 nowym lub zmodernizowanym. Odsetek ten nieznacznie tylko spadł, bo udało się rozbić kilka pojazdów.

EN57AL-2108, który od prawie dwóch lat gnije, jest rozkradany przez złomiarzy i trudno przypuszczać, by szybko wrócił do ruchu. Nasze zapytanie co dalej z tą jednostką pozostało oczywiście bez odpowiedzi.

Wychodzi zatem na to, że proces wymiany taboru Przewozów Regionalnych trwa. W bezruchu, ale ani Kancelaria Premiera ani ARP nie widzą w tym nic złego. Bo już na pewno nic złego w takim a nie innym procesie nie wiedzą same Przewozy Regionalne. Podczas gdy inni przewoźnicy walczą o unijne środki i mimo wszystkich napotykanych trudności ogłaszają przetargi taborowe Przewozy Regionalne chwalą się sukcesami. Przypomnijmy. Pozytywne zamknięcie procedury kontrolnej przez Komisję Europejską co do oceny prawidłowości przyznanej w 2015 r. pomocy publicznej umożliwi "Przewozom Regionalnym" sp. z o.o. staranie się o pozyskanie środków zewnętrznych, w tym z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, co również będzie miało korzystny wpływ na tempo unowocześniania taboru kolejowego. Tyle że od tego wiekopomnego wydarzenia minęło już prawie 5 lat. A Przewozy Regionalne dalej zachwycają się tym sukcesem.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
tabor
EN57
  • AAArekGG – 06.05.2020

    Z tym, że jest jak jest w Przewozach Regionalnych - się zgodzę w stu procentach. Ale sposób w jaki jest artykuł napisany, to poziom gazety wyborczej. Autor nie pozostawia złudzenia co do obiektywności, stosunku do tego przewoźnika. Czy autor jest osobą aspirującą do miana poważnego dziennikarza, czy bierzecie Redakcjo ludzi żywcem z forów? Czy na prawdę autor taką nienawiścią tchnie, że nie może pozorów obiektywizmu zachować? Zawsze szanowałem Redakcjo Wasze artykuły, ale przy takich rodzynkach nachodzą mnie wątpliwości. Czy nie można zachować jakiegoś poziomu?Pozdrawiam Artur GrynbergAaarekg@gmail.com

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....