TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Punkt Utrzymania Taboru w Czeremsze do likwidacji?
INFORAIL - Opublikowano: 19.12.2014 12:15:02 1 komentarz
Punkt Utrzymania Taboru w Czeremsze do likwidacji?
Niezależny Samorządny Związek Zawodowych Pracowników Kolejowych w Czeremsze PKP Cargo SA oraz Niezależny Samorządny Międzyzakładowy Związek Zawodowy Maszynistów i NSZZ \'Solidarność\' przekazały informacje, z których wynika, że PKP Cargo SA chciały zlikwidować w Czeremsze Punkt Utrzymania Taboru i przenieść zatrudnionych pracowników do Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru w Białymstoku. W ocenie związków zawodowych decyzja zarządu nie jest związana z programem optymalizacji kosztów działalności spółki i uwzględnieniem lokalnych kierunków inwestycyjnych. W 2013 r. miała być zakończona budowa PUT w Siemianówce, który w założeniu miał integrować potrzeby taborowe rejonu Czeremchy i Siemianówki. Jak okazuje się, wybudowano jedynie terminal kontroli fitosanitarnej i kontenerową stację paliw. Punkt utrzymania taboru nie powstał.Budowa PUT w Siemianówce i przeniesienie pracowników miało racjonalne uzasadnienie i było optymalnym rozwiązaniem. W dzisiejszej sytuacji wzmożonych przewozów na liniach 31 i 32 oraz zamknięcia trasy Warszawa –Białystok likwidacja PUT w Czeremsze nie znajduje uzasadnienia. Utrzymanie taboru i wszelkie naprawy wykonywane w Białymstoku nie stanowią racjonalizacji kosztów działalności. Z wyjaśnień przekazanych do MIR przez PKP Cargo SA wynika, że w chwili obecnej zarząd spółki nie podjął jeszcze decyzji w sprawie likwidacji Punktu Utrzymania Taboru w Czeremsze. PKP Cargo SA na bieżąco i w trybie ciągłym prowadzi analizy dotyczące wykorzystania potencjału poszczególnych punktów utrzymania taboru, ich efektywności i rentowności w aspekcie ponoszonych kosztów stałych, dążąc do optymalizacji kosztów funkcjonowania całego obszaru utrzymania. Jest to proces niezbędny z punktu widzenia konieczności poprawy efektywności funkcjonowania spółki PKP Cargo SA na wysoce konkurencyjnym rynku kolejowych przewozów towarowych. Według zapewnień PKP Cargo SA powyższe analizy w szczególny sposób uwzględniają potrzeby spółki wynikające z wielkości pracy przewozowej realizowanej w poszczególnych rejonach Polski, a wszelkie ewentualne zamierzenia wynikające z prowadzonych analiz, dotyczące ewentualnych przyszłych zmian organizacyjnych w obszarze utrzymania taboru, będą uwzględniały wszelkie istotne aspekty, w szczególności mające wpływ na efektywność realizowanych procesów.Zdaniem spółki PKP Cargo SA powyższe działania są niezbędne, m.in. w związku z postanowieniami obowiązującego w spółce paktu gwarancji pracowniczych, który gwarantuje większości pracowników zatrudnienie w uzgodnionych okresach. W Punkcie Utrzymania Taboru w Czeremsze gwarancję zatrudnienia posiadają wszyscy pracownicy zatrudnieni w obszarze utrzymania taboru (łącznie 20 osób), w tym 18 przez okres 10 lat.Z informacji przekazanych przez PKP Cargo SA wynika, iż przeniesienie pracowników Punktu Utrzymania Taboru w Czeremsze do Białegostoku nie wiąże się w żaden sposób z zamiarem likwidacji tego punktu, a dotyczy jedynie bieżących działań operacyjnych, mających na celu chwilowe wzmocnienie punktu w Białymstoku, który realizuje zwiększoną liczbę zadań utrzymaniowych przy lokomotywach serii ST44, kluczowych dla PKP Cargo SA w tym rejonie, w okresie trwającego szczytu przewozowego. Nie zmienia to jednak faktu, że PUT w Czeremsze jest cały czas zagrożony likwidacją. O dalszych jego losach postaramy się informować na łamach InfoRail.Na podstawie materiałów Sejmu RP   
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywownia
Podlaskie
Czeremcha

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....