Radom-Warszawa planowo
Na trasie Warszawa –Radom planowo przebiegają prace na odcinku Czachówek – Warka – poinformowałyPKP PLK. Rozbierane są stare perony i tory.
Montowane są fundamenty nowej sieci trakcyjnej. Efektem pracbędą szybsze podróże, wygodne przystanki i stacje oraz większy poziom bezpieczeństwa.Inwestycja, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe między Czachówkiem aWarką, za 216 mln zł współfinansowana jest ze środków UE.
W październiku pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 8km torów na szlakach i stacjach Warka i Chynów. Zdjęto 17 km sieci trakcyjnej.Specjalne maszyny, tzw. oczyszczarki usunęły stary tłuczeń na kilkunastukilometrach. Rozebrano peron w Gośniewicach, podobne prace toczą się przyperonach w Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie. Wykonawca zamontował jużfundamenty pod 300 nowych słupów i część nowych konstrukcji sieci trakcyjnej
W pracach wykorzystywane są pociągi sieciowe, oczyszczarkitłucznia i palownice oraz koparki, ładowarki, wywrotki. Kolejne prace zapewniązgromadzone na placu budowy szyny, podkłady i tony kruszywa.
Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a CzachówkiemPołudniowym zakończą się w połowie 2020 roku. Trwają przygotowania dorozpoczęcia pod koniec roku prac na odcinku Warka – Radom.
Inwestycja na odcinku Czachówek Południowy – Warka – koncentruje się na przebudowie stacjiChynów i Warka oraz przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice.
W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejściapodziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom oograniczonej możliwości poruszania się. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty,ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostanątory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru idrogi pozytywnie zmienię się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów orazbudowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce.
Podczas inwestycji zapewniony jest ruch pociągów. Obowiązujerozkład jazdy, który już uwzględnia prace.
Inwestycja o wartości 216 mln zł jest w 85% współfinansowanaze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Większy poziombezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym dla całegoodcinka Warszawa Okęcie – Radom
Na przełomie roku zaplanowane jest rozpoczęcie prac takżepomiędzy Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji torów dobudowany zostanie drugitor, a to zwiększy przepustowość całej trasy.
Trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, usprawniąkomunikację w regionie. Ponadto przebudowane zostaną perony na stacji idziewięciu przystankach. Wartość modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mlnzł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85%.
Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia,skróci się czas podróży ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgódadministracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Pasażerowieskorzystają z wygodnych peronów. Większe bezpieczeństwo zapewnią przebudowaneprzejazdy kolejowo-drogowe i nowe urządzenia sterowania ruchem.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze