Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom-Warszawa planowo

inforail
02.11.2018 11:39
0 Komentarzy

Na trasie Warszawa –Radom planowo przebiegają prace na odcinku Czachówek – Warka – poinformowałyPKP PLK. Rozbierane są stare perony i tory.

Montowane są fundamenty nowej sieci trakcyjnej. Efektem pracbędą szybsze podróże, wygodne przystanki i stacje oraz większy poziom bezpieczeństwa.Inwestycja, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe między Czachówkiem aWarką, za 216 mln zł współfinansowana jest ze środków UE.

W październiku pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 8km torów na szlakach i stacjach Warka i Chynów. Zdjęto 17 km sieci trakcyjnej.Specjalne maszyny, tzw. oczyszczarki usunęły stary tłuczeń na kilkunastukilometrach. Rozebrano peron w Gośniewicach, podobne prace toczą się przyperonach w Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie. Wykonawca zamontował jużfundamenty pod 300 nowych słupów i część nowych konstrukcji sieci trakcyjnej

W pracach wykorzystywane są pociągi sieciowe, oczyszczarkitłucznia i palownice oraz koparki, ładowarki, wywrotki. Kolejne prace zapewniązgromadzone na placu budowy szyny, podkłady i tony kruszywa.

Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a CzachówkiemPołudniowym zakończą się w połowie 2020 roku. Trwają przygotowania dorozpoczęcia pod koniec roku prac na odcinku Warka – Radom.

Inwestycja na odcinku Czachówek Południowy – Warka – koncentruje się na przebudowie stacjiChynów i Warka oraz przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice.

W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejściapodziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom oograniczonej możliwości poruszania się. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty,ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostanątory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru idrogi pozytywnie zmienię się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów orazbudowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce.

Podczas inwestycji zapewniony jest ruch pociągów. Obowiązujerozkład jazdy, który już uwzględnia prace.

Inwestycja o wartości 216 mln zł jest w 85% współfinansowanaze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Większy poziombezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym dla całegoodcinka Warszawa Okęcie – Radom

Na przełomie roku zaplanowane jest rozpoczęcie prac takżepomiędzy Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji torów dobudowany zostanie drugitor, a to zwiększy przepustowość całej trasy.

Trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, usprawniąkomunikację w regionie. Ponadto przebudowane zostaną perony na stacji idziewięciu przystankach. Wartość modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mlnzł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85%.

Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia,skróci się czas podróży ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgódadministracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Pasażerowieskorzystają z wygodnych peronów. Większe bezpieczeństwo zapewnią przebudowaneprzejazdy kolejowo-drogowe i nowe urządzenia sterowania ruchem.


Komentarze