TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rail Baltica jednym z priorytetów Komisji Europejskiej
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.03.2017 11:06:40 3 komentarze
Rail Baltica jednym z priorytetów Komisji Europejskiej

Rozmowy w sprawie budowy Rail Balica są trudne. Ale nie odpuścimy ? mówi nam Catherine Trautmann, odpowiedzialna w Komisji Europejskiej za korytarz "Morza Bałtyckiego". To jeden z priorytetowych projektów ? dodaje.

Catherine Trautmann zwraca uwagę, że władzom Polski, Litwy i Estonii trudno czasem znaleźć porozumienie. Tu do akcji wkraczają unijni urzędnicy. Kiedyś zamknęliśmy się wszyscy w pociągu jadącym z Białegostoku do Kowna. Nie było możliwości wysiadki. Oni wtedy zrozumieli, że da się, że można coś robić razem ? opowiada Catherine Trautmann. Niestety do Białegostoku przedstawicielka Komisji Europejskiej musiała dojechać autobusem, nad czym ubolewa.

22 marca w Sofii doszło do spotkania Ministra ds. Transportu i Komunikacji Litwy Rokasa Masiulisa z Komisarz Catherine Trautmann. Jego celem było omówienia postępów w realizacji projektu Rail Baltica, w tym budowy linii 1.435 mm z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii.

Trautmann zapewniła, że Komisja Europejska uważa Rail Balticę za projekt priorytetowy i powiedziała, iż z przyjemnością przyjmuje informację, że nowy rząd Litwy zapewnia kontynuację projektu Rail Baltica i chce wdrożyć ten projekt w szybkim tempie.

Masiulis przewiduje natomiast, że w najbliższym czasie rozpoczną się regularne przewozy towarowe na torach 1.435 mm, które zostały położone pomiędzy polską granicą a Kownem, co wskazywałoby na ekonomiczną wartość projektu. Trasa ta ma zostać przedłużona do kolejnych terminali już w latach 2019-20.

Plany na 55 km nowy odcinek z Kowna do granicy łotewskiej zostały zatwierdzone, a Litwa zapewniła dotację w ramach środków UE w wysokości 340 mln EUR. Mają one zostać przeznaczone na Rail Balticę do 2021 r. Minister powiedział również, że konieczne będzie zabezpieczenie finansowania połączenia z Kowna do Wilna, które nie znajduje się na głównej trasie Rail Baltica. Na to potrzebny byłby dalszy zastrzyk finansowy z UE w latach 2021-27. Wskazana jest również pomoc przy kontynuacji budowy linii na Łotwę i Estonię. Członkowie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego odwiedzą Litwę w maju tego roku i wówczas zobaczą postępy prac, jakie udało się osiągnąć do tej pory.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rail Baltica
Komisja Europejska
Litwa
Estonia
  • Czarna Hańcza – 26.03.2017

    Dlaczego "Hańcza" nie jeździ do Kowna?

  • xtrain – 27.03.2017

    Najlepszym odcinkiem linii Rail Baltica jest odcinek z Ełku p. Olecko do Suwałk... . Ten odcinek stanowi wzór projektu. Pociągów jest dużo, mają wysoką prędkość szlakową, wysoka frekwencję i nie potrzebują postojów na mijanki itd... Warto się temu przyjrzeć- Można? Można!

  • jwr – 20.08.2017

    To niestety zupełnie nierealne politycznie, ale prawda jest taka, że optymalne byłoby poprowadzenie tej linii przez... Grodno (369 tysięcy mieszkańców).Nie byłoby to najlepsze rozwiązanie dla Polski, ale optymalne z punktu widzenia rozwoju całego korytarza. Taka linia byłaby krótsza (relacja Helsinki-Białystok wynosiłaby ~910 km, a nie ~990 km), przebiegałaby zarazem przez duże miasto, jakim jest Grodno i zapewniałaby dużo bardziej efektywne włączenie Wilna (540 tys. mieszkańców) do Rail Baltica.Za to dla poprawienia dostępności Augustowa i Suwałk można byłoby zbudować zachodnie obejście Sokółki (Czarna Białostocka-Dąbrowa Białostocka).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....