TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

RegioJet cały czas rozwija się! W planach 100 wagonów
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.07.2019 09:38:33
RegioJet cały czas rozwija się! W planach 100 wagonów (foto: RJ)

RegioJet wciąż się rozwija. W pierwszej połowie 2019 r. żółte pociągi przewoziły 3,1 mln pasażerów.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl RegioJet kupił również więcej wagonów sypialnych, aby skierować je do obsługi nocnych pociągach Praga – Koszyce.

Około 3,1 miliona pasażerów podróżowało długodystansowymi pociągami RegioJet kursującymi w Czechach, Słowacji i Austrii w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku. RegioJet nadal szybko się rozwija pod względem liczby przewożonych pasażerów - przewożąc około 12% pasażerów więcej w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Ogółem około ćwierć miliona nowych pasażerów skorzystało z pociągów RegioJet w pierwszej połowie roku więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Więcej pasażerów korzysta z naszych pociągów, więc inwestujemy znaczne środki w rozwój naszej floty. Wzrasta obłożenie naszych pociągów, które stały się pierwszym wyborem dla klientów na liniach z Pragi do Brna, Bratysławy i Wiednia. Dlatego obecnie przygotowujemy się do zakupu kolejnych stu wagonów, abyśmy mogli dalej zwiększać nasze możliwości. Dzięki wzrostowi liczby pasażerów oczekujemy również wzrostu naszych zysków w tym roku - o miliony euro - mówi Petr Kohoutek, dyrektor finansowy holdingu studenckiego, do którego należy RegioJet.

RegioJet wykorzysta na te cele środki pozyskane z ostatniej udanej emisji obligacji w celu powiększenia floty i wsparcia dalszego wzrostu. W czerwcu RegioJet zdołał sprzedać obligacje o wartości finansowej sięgającej prawie 1 mld CZK (40 mln EUR).

RegioJet rozpoczął już realizację swoich planów inwestycyjnych dotyczących zakupu dodatkowych pojazdów. W ubiegłym tygodniu kupił 18 kuszetek od Deutsche Bahn, które zamierza wykorzystać, aby jak najszybciej wzmocnić swoje nocne pociągi na trasie Praga - Koszyce. Są to klimatyzowane wagony kolejowe o prędkości 200 km/h z zamkniętym systemem toaletowym i odpowiednimi wnętrzami, które wymagają jedynie minimalnych prac adaptacyjnych. Część nowo nabytych wagonów jest również w pełni przystosowana dla pasażerów na wózkach inwalidzkich - mają szersze drzwi wejściowe i korytarzowe oraz specjalny przedział dla wózków inwalidzkich i toaletę.

W nadchodzących tygodniach nocne pociągi RJ1020 / RJ1021 Koszyce – Praga – Koszyce będą zestawione z 18 wagonów i zaoferują znacznie wyższą przepustowość sięgającą 1000 pasażerów na pociąg.

W tym celu park lokomotyw RegioJet został również poszerzony o kolejną lokomotywę Siemens Vectron, która jest niezbędna do prowadzenia ciężkich pociągów z 18 wagonami przez region Tatr Wysokich na Słowacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RegioJet
Praga
Koszyce
wagon
  • Michał Piwowarczyk – 17.07.2019

    A u nas.... cofanie się w rozwoju... czytaj PR/Polregio...

  • RegioJet PL unofficial – 17.07.2019

    A od grudnia 2020 najpewniej do Warszawy i Przemyśla.

  • Darek Spólnicki – 17.07.2019

    Powiem tak-jeśli chodzi o Regiojet i ich kierunek rozwoju,jest on akurat trafny.A to dlatego,że w sytuacji konkurowania z Ceskimi Drahami oferującymi Raijet-y,komfortowe wagony na tych trasach Regiojet musi mieć czym przyciągnąć klienta.A tym przypadku czynnikiem jest korzyść skali oraz odpowiednia ilość wagonów w danej kategorii.Ponieważ mają do dyspozycji różnorodne wagony od kategorii biznes po economy i low cost są elastyczni dla klienta,mają co zaoferować potencjalnemu pasażerowi.Jak widać RJ nie poprzestaje na laurach,tylko pieniądze zdobyte w obligacjach inwestują w komfort pasażera oraz polepszenie jakości swoich usług na liniach,które obsługują-oby zakupy wagonów-kuszetek oraz kolejnych przyniosło pożądany skutek.Poza tym nie zapominajmy,że RJ od grudnia tego roku pojedzie na trasie R8 Brno-Bohumin,gdzie też najprawdopodobniej zaoferuje komfortowe składy,które będą lepsze od obecnych wagonów jeżdżących na Rychlikach,więc pewna część taboru z nowych 100 wagonów też pójdzie do jej obsługi razem z poniemieckim sprzętem.A dodatkowo nie zapominajmy,że RJ ma plan,by docelowo w ich flocie było conajmniej 8-10 wynajętych/kupionych lokomotyw.Więc mówiąc krótko-bardzo dobra decyzja RJ,by zainwestować w tabor wagonowy np.kuszetki oraz lokomotywy.Tak swoją drogą ciekawi mnie jedna rzecz-jakie kolejne rodzaje wagonów planuje kupić za pieniądze z obligacji Regiojet? ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....