TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Remont tunelu średnicowego na półmetku
Karol Wach - Opublikowano: 02.10.2006 11:47:18
Remont tunelu średnicowego na półmetku

Na początku lipca zaprezentowaliśmy materiał na temat rozpoczynającego się właśnie wtedy remontu warszawskiego tunelu średnicowego (http://www.infobus.pl/text.php?id=7351). Już w trakcie prac okazało się, że nie zostaną one ukończone w przewidzianym terminie i będą trwały do 9 grudnia 2006 roku.


Jakie są przyczyny tych opóźnień? Otóż, jak poinformowali przedstawiciele warszawskiego Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A. „W trakcje robót demontażu nawierzchni torowej oraz usuwania całej warstwy podsypki tłuczniowej na całej długości tunelu za wyjątkiem 80 mb - odkopano płytę żelbetową (102 płyty oddzielone od siebie dylatacjami). Stan płyty jest na większej części poprawny natomiast na około 20 % są uszkodzenia wymagające naprawy. Ekspertyza i ocena stanu dokonana przez specjalistów z Instytutu Techniki Budowlanej pod przewodnictwem Pana Profesora Lecha Wysokińskiego stwierdza spękanie i klawiszowanie wynikające z nierównomiernych osiadań gruntu. Badania wykazały, że w okresie eksploatacji doszło do uplastycznienia nawodnionych gruntów małospoistych z dużą zawartością frakcji plastycznych. Stan taki spowodował klawiszowanie i spękania kilku płyt (najgorszy odcinek to środek tunelu ul. Krucza –Nowy Świat). Dla uzyskania wymaganych parametrów geotechnicznych gruntu konieczna jest stabilizacja ośrodka gruntowego przez zastosowanie inekcji wzmacniających oraz wbudowania mikropali pod kilkoma płytami. 6 płyt musi być wymieniona. Po dokonaniu tych robót będą kontynuowane roboty wg. pierwotnego projektu z wyjątkiem budowy płyty podłożowej zadanie te przejmie dotychczasowa płyta po częściowej jej naprawie, zostanie także zmniejszona grubość płyty podtorowej z uwagi na wyższe położenie płyty podłożowej. Roboty naprawcze gruntu i istniejącej płyty żelbetowej muszą być wykonane w pierwszej kolejności co koliduje z pozostałymi pracami pozostałymi do wykonania, a przede wszystkim z budową płyty podtorowej którą będzie można wykonać po wykonaniu prac które nie były planowane.”Ostatnie doniesienia nie są jednak optymistyczne dla pasażerów. Pojawiają się bowiem pogłoski, że także ten drugi termin zakończenia plac remontowych nie zostanie dotrzymany. Jak twierdzą przedstawiciele PKP PLK za wskazane wyżej opóźnienia odpowiedzialny jest projektant remontu tunelu średnicowego –spółka Metroprojekt. Pracownicy tej firmy nie przeprowadzili bowiem badań, które zapobiegłyby tego typu niespodziankom. Dla Metroprojektu mogą one okazać się nieciekawe w skutkach. Peelka rozważa bowiem nałożenie kar umownych za powyższe zaniedbania.


Przypomnijmy, iż w związku z zamknięciem dla ruchu podmiejskich torów w tunelu średnicowym wprowadzone zostały zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Pierwsza z tych spółek zorganizowała dla swoich pasażerów zastępczą komunikację autobusową, kursującą na trasie Warszawa Zachodnia –Warszawa Wschodnia. Pociągi SKM przejeżdżają natomiast przez stację Warszawa Centralna. Czas, jaki pozostał do zakończenia remontu tunelu średnicowego jest odliczany na stronie www.remonttunelu.pl . Tam także można zapoznać się z technicznymi szczegółami prac oraz ich zaawansowaniem.

Korzystając z okazji PKP zamierza także odrestaurować dworzec Warszawa Śródmieście. Jest to bowiem jedno z najbardziej zaniedbanych miejsc w stolicy. W ramach prac renowacyjnych 40-letniego obiektu wyczyszczone zostaną jego ściany, wyremontowane toalety, oświetlenie i sufit. Niepewne są natomiast dalsze losy wszechobecnych budek handlowych, które nie ma co ukrywać, nie są ozdobą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tunel średnicowy
remont
Warszawa
PKP PLK
SKM Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....