TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Remont tunelu średnicowego w Warszawie
Karol Wach - Opublikowano: 03.07.2006 21:04:20
Remont tunelu średnicowego w Warszawie

Dnia 1 lipca 2006 roku rozpoczął się I etap remontu tunelu średnicowego w Warszawie. Warto zatem przyjrzeć się nieco bliżej jego zakresowi, jak również historii tego obiektu i zmianom, które nastąpią po rozpoczęciu tej przebudowy.

 

Historia tunelu

 

Zanim przedstawimy szczegóły remontu tunelu średnicowego warto przytoczyć kilka faktów z jego historii. I tak w roku 1894 - inż. Inż.  Rohan i Zieliński przedstawili koncepcję budowy płytkiego tunelu przez śródmiejską Warszawę, Powiśle łączącego dworzec Warszawa Główna z dworcem Warszawa Wschodnia (Terespolskim). Projekt budowy tunelu został zatwierdzony w 1921 roku. Po 15 latach pierwszy pociąg elektryczny przejechał tunelem. W roku 1948 zakończono budowę komory tunelu dalekobieżnego, Kilka miesięcy później nastąpiło uroczyste otwarcie obiektu. Docelowy układ komunikacyjny wraz z przystankami Śródmieście, Powiśle i Stadion oddano do użytku w roku 1963. Dokumentację remontu tunelu przyjęto w 2005 roku.

 

Zakres robót w ramach remontu tunelu średnicowego

 

Dzień przed rozpoczęciem robót w siedzibie warszawskiego oddziału PKP PLK odbyła się narada koordynacyjna wszystkich służb odpowiedzialnych za przeprowadzenie robót. Wszystkie w/w jednostki zgłosiły swoją gotowość do przystąpienia do remontu.

Pisząc o zakresie robót tunelu średnicowego możemy oprzeć się jedynie na informacjach podanych na oficjalnej stronie PKP. I tak obejmuje on (w części podmiejskiej):

- wymianę podtorza na płytę żelbetową z ułożeniem nawierzchni niekonwencjonalnej,

- nowy system odwodnienia torowiska i konstrukcji nośnej tunelu,

- nowy układ okablowania dla potrzeb energetycznych i urządzeń sterowania ruchem pociągów,

- zabezpieczenie p/poż. wraz z budową nowej instalacji hydrantowej, instalacji oddymiających, dróg ewakuacyjnych,

- rozdzielenie przejść w ścianie środkowej tunelu przegrodami ogniowymi i drzwiami przeciwdymowymi,

- naprawę otuliny konstrukcji nośnej tunelu,

- zabezpieczenie tunelu przed drganiami i hałasem.

Powyższe prace zostaną wykonane przez Konsorcjum Firm Polimex - Mostostal i Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych 7. Przed wykonawcą remontu tunelu stoi poważne wyzwanie - zastosowania w praktyce nowych technologii, przekonanie opinii publicznej, że tunel nie będzie stanowił już wąskiego gardła w systemie komunikacyjnym Warszawy. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, to jeszcze jesienią tego roku zwiększona zostanie prędkość jazdy pociągów podmiejskich do 60 km na godzinę.          

 

Zmiany w kursowaniu pociągów

 

Remont podmiejskiej części tunelu średnicowego pociągnie za sobą ograniczenia w ruchu pociągów. I tak pociągi spółek PKP Intercity i PKP Przewozy Regionalne pojadą, tak jak dotychczas, torami dalekobieżnymi. Tędy kursować będzie także SKM. Nieco inaczej wygląda sprawa połączeń realizowanych przez Koleje Mazowieckie. Mianowicie:

a) - pociągi z kierunku Mińska Maz., Otwocka, Tłuszcza będą rozpoczynały i kończyły bieg na stacji Warszawa Wschodnia,

b) –pociągi z kierunku Skierniewic i Sochaczewa będą rozpoczynały i kończyły bieg na stacji Warszawa Zachodnia,

c) - pomiędzy stacją Warszawa Zachodnia a po. Warszawa Ochota po torze nr.4 uruchomione zostanie wahadło złożone z ezt.,

d) - pociągi z Radomia zostaną skierowane przez dworzec Warszawa Centralna.

 

Perony, na które przyjeżdzją i z których odjeżdżają pociągi w okresie 1.07-30.10.2006r.

 

W celu ułatwienia podróżnym korzystania z połączeń kolejowych w czasie remontu tunelu średnicowego w dniach 1.07 - 30.10 2006 roku, wprowadzono następujące zasady dotyczące wyznaczenia peronów, z których odjeżdżają i na które przyjeżdżają pociągi:

 

Dworzec Warszawa Wschodnia

Pociągi Kolei Mazowieckich z kierunku: Otwock, Mińsk Maz. i Tłuszcz przyjeżdżają i odjeżdżają z peronu 6 i 7;

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej Przewozów Regionalnych do stacji Warszawa Centralna i Warszawa Zachodnia odjeżdżają z peronu 2;

 

Dworzec Warszawa Zachodnia

Pociągi podmiejskie z kierunku Sochaczewa i Skierniewic będą przyjeżdżały i odjeżdżały z peronu 2 i 3;

Pociągi z kierunku Radomia przez dworzec Warszawa Centralna do dworca Warszawa Wschodnia będą przyjeżdżały i odjeżdżały z peronu 6;

Wahadło pomiędzy Warszawą Zachodnią , a przystankiem Warszawa Ochota będzie odchodziło z peronu 4 tor 25;

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej oraz pośpieszne Przewozów Regionalnych będą odjeżdżały z peronu 4 tor 8;

 

Komunikacja zastępcza

 

Dla pasażerów korzystających dotychczas z pociągów podmiejskich przygotowana została kolejowa komunikacja zastępcza. Autobusy kursują na trasie Dw. Wschodni (Lubelska) –Plac Zawiszy, zatrzymując się po drodze na przystankach Aleja Zieleniecka, Muzeum Narodowe, Centrum i Plac Starynkiewicza. Częstotliwość wynosi 5/20/10/10/30 minut.       

 

Miłośnicy w tunelu

 

W nocy z 23 na 24 czerwca 2006 roku PKP PLK przygotowały atrakcję dla miłośników kolei –zaproszono ich bowiem do wzięcia udziału w przemarszu podmiejską częścią tunelu średnicowego. Na ten nietypowy spacer, pomiędzy stacjami Powiśle i Śródmieście przybyło ponad 300 osób.  Liczący blisko 1200 metrów tunel odsłonił przed zwiedzającymi swoje tajemnice i zakamarki: wyjścia ewakuacyjne, stan dylatacji –połączeń 110 sekcji, zapylony rdzą tłuczeń, skorodowane fragmenty konstrukcji nośnej. Wycieczkę prowadził przedstawiciel kolei, który opowiadał o historii obiektu. Kolejny taki przemarsz planowany jest po zakończeniu remontu –jesienią.    

 

  

O postępach prac budowlanych w tunelu średnicowym będziemy informować na łamach InfoBusa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
remont
Warszawa
kolej
tunel średnicowy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....