Remtrak chce modernizować wagony i naprawiać lokomotywy
Wczoraj na łamach InfoRail pisaliśmy o nowej hali przeglądowej w Remtraku. Będą w niej wykonywane naprawy poziomu P3 i P4 wagonów PKP Intercity. Ale plany obecnego Prezesa firmy są o wiele dalej idące.
Jak mówi nam Zbigniew Ciemy, szef Remtraku, w jego firmie mogłyby być wykonywane naprawy lokomotyw i kompleksowe modernizacje wagonów. To jednak dopiero plany. Prace te mogłyby być prowadzone w Remtraku po zakończeniu trzeciej fazy inwestycji. Informacje te potwierdza Marek Chraniuk, Prezes PKP Intercity. Szef przewoźnika podchodzi do tematu jednak ostrożnie. To dość odległe plany ? mówi. Potrzebna jest nie tylko odpowiednia infrastruktura, ale także wykwalifikowani pracownicy ? dodaje.
Zbigniew Ciemny jest jednak dobrej myśli i otwarcie przyznaje, że wierzy w powodzenie tej inwestycji. Potrzebne są jednak środki finansowe. Wydaje się, że w tej kwestii może liczyć na poparcie szefa PKP SA ? Mirosława Pawłowskiego i resortu właściwego ds. transportu. Zarówno Pawłowski, jak i Andrzej Bittel, podsekretarz Stanu w MIB, bardzo pozytywnie wypowiadali się na temat Remtraku. Obaj docenili też dotychczasowy rozwój firmy.
Kilka dni temu na łamach InfoRail przytoczyliśmy wypowiedźMarcina Guryniku, Prezesa Polskiego Taboru Szynowego, który zwrócił uwagę nafakt, że Remtrak nie wykonuje obecnie napraw poziomu P5. Tak faktycznie jest.Zbigniew Ciemny potwierdza, że w Idzikowicach wykonuje się naprawy poziomu P4. Iwyjaśnia, że P5 to naprawa główna, połączona z modernizacją. Z wagonu zostajezwykle tylko rama. Pozostałe elementy są nowe. Takie prace wykonują dziś wPolsce trzy firmy. To PESA, Newag i FPS ? mówił Guryniuk. Na razie. Jakwspomnieliśmy prace te chce w przyszłości wykonywać również Remtrak. Gdybyinwestycja zakończyła się powodzeniem PKP Intercity będą mogły korzystać w tymzakresie z usług własnej spółki. Na razie zadania te trzeba zlecać na zewnątrz.Jak informowaliśmy na łamach InfoRail nie zawsze udaje się rozstrzygnąćwszystkie przetargi. Firmy nie chcą bowiem wykonywać modernizacji wagonówkrótkich serii. Antidotum będzie Remtrak? Być może?
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze