Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rok pod znakiem remontów Pendolino

inforail
31.12.2018 10:41
0 Komentarzy

Ceske drahypodsumowały rok 2018, który upłynął pod znakiem remontu jednostek Pendolino. Tepo 12 latach pozostały w tyle za innymi składami, tak chociażby RailJetami,stąd decyzja o ich modernizacji.

Ze względu na mniejszą liczbę jednostek Pendolino, co byłospowodowane trwającą rekonstrukcją wnętrza wszystkich zestawów Pendolino ibrakiem jednej jednostki po wypadku w Studénce, konieczne było obsługiwaneniektórych pociągów za pomocą składów zastępczuch. Te jednak były zestawianetak, aby pasażerom zapewnić wysoką jakość usługi i należyty komfortpodróżowania.

Remont Pendolino skupiał się przede wszystkim na ichwnętrzach. Obejmował przedziały pasażerskie, toalety oraz bary. Ten sprzęt po12 latach intensywnej eksploatacji miał już wyraźne oznaki zużycia. W ramachprac modernizacyjnych dodano systemy informacji pasażerskiej. W pociągachpojawił się też mały teatr dla dzieci, podobny do tego, jaki oferują Railjety.Ale zamontowano również inne elementy, takie, jak: urządzenia do czyszczeniabutów czy ładowarki USB.

Oprócz tego pojawiły się ekrany LCD z informacją pasażerską.W 1. klasie siedzenia zyskały nową, skórzaną tapicerkę, wymienione zostały teżwykładziny (w obu klasach). Przewoźnik nie planuje natomiast, przynajmniej narazie, podniesienia prędkości pociągów Pendolino. Przypomnijmy, że w Czechachte składy mogą kursować z prędkością 160 km/h.

Komentarze