Ceske drahy podsumowały rok 2018, który upłynął pod znakiem remontu jednostek Pendolino. Te po 12 latach pozostały w tyle za innymi składami, tak chociażby RailJetami, stąd decyzja o ich modernizacji.
Ze względu na mniejszą liczbę jednostek Pendolino, co było spowodowane trwającą rekonstrukcją wnętrza wszystkich zestawów Pendolino i brakiem jednej jednostki po wypadku w Studénce, konieczne było obsługiwane niektórych pociągów za pomocą składów zastępczuch. Te jednak były zestawiane tak, aby pasażerom zapewnić wysoką jakość usługi i należyty komfort podróżowania.
Remont Pendolino skupiał się przede wszystkim na ich wnętrzach. Obejmował przedziały pasażerskie, toalety oraz bary. Ten sprzęt po 12 latach intensywnej eksploatacji miał już wyraźne oznaki zużycia. W ramach prac modernizacyjnych dodano systemy informacji pasażerskiej. W pociągach pojawił się też mały teatr dla dzieci, podobny do tego, jaki oferują Railjety. Ale zamontowano również inne elementy, takie, jak: urządzenia do czyszczenia butów czy ładowarki USB.
Oprócz tego pojawiły się ekrany LCD z informacją pasażerską. W 1. klasie siedzenia zyskały nową, skórzaną tapicerkę, wymienione zostały też wykładziny (w obu klasach). Przewoźnik nie planuje natomiast, przynajmniej na razie, podniesienia prędkości pociągów Pendolino. Przypomnijmy, że w Czechach te składy mogą kursować z prędkością 160 km/h.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.