TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rozmowa z Prezesem PKP Intercity - Czesławem Warsewiczem (2)
Andrzej Kajetan Tłokowski - Opublikowano: 13.01.2007 16:15:39 17 komentarzy
Rozmowa z Prezesem PKP Intercity - Czesławem Warsewiczem (2)

W ubiegłym tygodniu zaprezentowaliśmy pierwszą część rozmowy z Prezesem Zarządu PKP Intercity –Czesławem Warsewiczem  (http://www.infobus.pl/text.php?id=9353). Zapraszamy do lektury części drugiej, w której poruszone zostaną kwestie taboru Spółki oraz ważna dla wszystkich pasażerów problematyka cen biletów.   

 

InfoBus: Czy w przewidywalnej perspektywie czasu PKP Intercity zamierza pozyskać lokomotywy, bo jak do tej pory korzysta z taboru PKP Cargo.

Czesław Warsewicz: Proces pozyskania lokomotyw jest jednym z elementów strategii Spółki. Jako przewoźnik w tej chwili dysponujemy wyłącznie wagonami. Po to, żeby być konkurencyjnym na rynku przewozów musimy mieć wpływ na jakość. A lokomotywy pośrednio o niej decydują . W 2007 roku proces pozyskiwania lokomotyw zostanie rozpoczęty. W pierwszym kwartale bieżącego roku będzie ogłoszony przetarg na zakup dziesięciu nowych lokomotyw, w związku z uzyskanym kredytem z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. To będą nowe lokomotywy. Będziemy rozważać również zakup pojazdów przynajmniej dwu a może nawet trzy systemowych, umożliwiających bezproblemowe przekraczanie granicy. Mówię lokomotywy przynajmniej dwusystemowe, a jeżeli różnica ceny będzie naprawdę minimalna, to oczywiście lepiej jest mieć trzy systemy. Druga rzecz, rozważamy możliwość zakupu używanych lokomotyw na rynku europejskim. Szukamy takich możliwości i być może przetarg będzie ogłoszony jeszcze w tym roku. Trzeci element jest związany z ustaleniami wewnętrznymi, wewnątrz grupy PKP, a przede wszystkim z PKP Cargo. W 2007 roku podejmiemy proces przejmowania lokomotyw od PKP Cargo. Jeżeli chodzi o zakup używanych lokomotyw, to jest możliwe, iż pierwsze takie lokomotywy, jak również te przejęte z Cargo, pojawią się na polskich torach jeszcze w tym roku.

IB: A w jakim kierunku będzie zmierzała modernizacja wagonów ?

CW: Dostosowania do standardów europejskich. Istotna jest prędkość - przynajmniej 200 km / h, jak również wyposażenie: w zamknięte systemy wc, udogodnienia dla niepełnosprawnych, to co stanowi europejski standard.

IB: Czy będą zmiany w dziedzinie pociągów międzynarodowych ?

CW: Mam 8 nocnych pociągów międzynarodowych i 16 Eurocity, 2 EuroNight w rozkładzie jazdy 2006 / 2007. W tym rozkładzie jazdy 2006 / 2007 jest nowe połączenie międzynarodowe, czyli pociąg „Comenius”z Krakowa do Pragi, jak również od maja będzie reaktywowane połączenie Warszawa –Moskwa. „Polonez”27 maja powinien wyjechać na trasę. Jeszcze dodałbym kursujący w okresie wakacyjnym wagon sypialny do Burgas, nad Morze Czarne. Kierunek jeżeli chodzi o połączenia międzynarodowe jest jasny. Będą rozwijane. Jest już podjęta decyzja, że w rozkładzie jazdy 2007 /2008 będzie reaktywowane połączenie do Budapesztu i nowe połączenie Warszawa –Berlin przez Poznań w godzinach porannych. Ten kierunek wzrostu, większej liczby połączeń międzynarodowych będziemy realizować.

IB: Gdzie upatruje Pan Prezes konkurentów PKP Intercity?

CW: Podzieliłbym ich na dwie grupy . Konkurencja wewnątrzgałęziowa i międzygałęziowa. Wewnątrzgałęziowa, czyli przewoźnicy kolejowi, zwłaszcza ci, którzy będą mogli wjechać do nas po liberalizacji rynku przewozów pasażerskich w 2010 roku. Konkurencja międzygałęziowa, czyli konkurencja ze strony linii lotniczych, samochodów, autobusów, itd. Konkurencja jest potrzebna, bo mobilizuje do działania. Ale konkurenci muszą obawiać się także nas.

IB: Najważniejsze zadanie na 2007 rok.

CW: To realizacja misji i strategii przygotowania spółki do skutecznego konkurowania na rynku przewozów pasażerskich, na liberalizowanym rynku kolejowych przewozów pasażerskich za trzy lata. To będzie pierwszy rok przygotowania. Mówimy tutaj o jakości usług, szybkości, komforcie podróży, ofertach cen, cenie za przejazd, drożnej polityce informacyjnej i stabilnej sytuacji finansowej. Ten rok 2007 stanowi część planu średniookresowego- podjęcie działań przygotowujących do skutecznego konkurowania na rynkach przewozów międzynarodowych. I to jest najważniejszym dla mnie celem.

IB: I pytanie ważne nie tylko dla tych, którzy koleją się interesują, interesujące wszystkich podróżnych. Czy w tym roku będzie podwyżka cen biletów?

CW: Mogę uspokoić wszystkich podróżujących z Intercity, nie przewiduję podwyżek cen biletów. Wręcz przeciwnie planujemy wiele ofert, które obniżą w sposób znaczący koszt podróży.

IB: Na progu Nowego 2007 Roku, czego Pan Prezes życzyłby sobie i swoim pracownikom ? Czego życzyłby Pan pasażerom?

CW: Pracownikom życzyłbym przede wszystkim zadowolenia z wykonywanej pracy, spokoju , stabilności, i kolejarskiej pasji na każdy dzień Nowego Roku. Pasażerom - podróży marzeń. Takiej, która rzeczywiście byłaby podróżą życia. Z nami oczywiście.

IB: Dziękuję bardzo za rozmowę.

Rozmawiał Andrzej Kajetan Tłokowski

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kolej
PKP Intercity
wagon
lokomotywa
modernizacja
bilet
  • Leszek – 16.01.2007

    Widocznie Pan Prezes WARSEWICZ wstydzi się swojej linii autobusowej do Wilna, a nie powinien. Na pytanie o ceny mógł się przecież pochwalić swoim poziomem w stosunku do konkurencji.

  • Richard – 16.01.2007

    Tak więc nic się nie zmieni. Polska nadal będzie jedynym krajem w UE, które mając linię dużej prędkości (CMK) nie oferuje takich połączeń. Przy właściwym zarządzaniu już w połowie roku mogłyby pociągi po CMK jeździć z prędkością 200 km/h. Niestety wszystko wskazuje, że 10 nowych lokomotyw (w założeniu na 200 km/h) będzie dwusystemowych, czyli ostatecznie wylądują na BWE, gdzie nic więcej jak 160 nie wyciągną. I tak w koło macieju już od dobrych 10 lat, a linie lotnicze biją kokosy na połączeniu Wiedeń - Warszawa, gdzie zastosowanie trój systemowych lokomotyw na 200km/h pozwoliłoby skrócić czas jazdy o 1,5 godziny! Zresztą wystarczyło dogadać się z OeBB, które odpowiednimi lokomotywami już dysponują!

  • Andrzej – 16.01.2007

    Do Leszka: zejdźmy już z tego biednego PKP IC, w końcu to nie ich wina, że tydzień temu umieścili ten wywiad w dziale autobusy. Co masz na myśli, twierdząc, że ceny mają konkurencyjne? Chyba TLK, to może faktycznie w porównaniu z PR są niezłe. Do Richarda: Nie wszystko zależy od PKP IC. PLK to niestety monopolista siłą rzeczy, który nie ma specjalnego interesu w rzeczywistej modernizacji sieci. Zwróćcie uwagę, że czasy przejazdów w Polsce systematycznie rosną, ściślej, jak gdzieś zmaleje, to gdzie indziej wzrasta i bilans wychodzi na 0. Są takie linie, na których za komuny i we wczesnych latach 90-tych jeździło się wiele szybciej, niż obecnie. Przykłady: Wrocław-Poznań, Warszawa-Gdańsk. Wielki remont toru od Opola do Wrocławia skończył się uzyskaniem czasu przejazdu - 50 min, analogicznego do rozkładu 1999/2000. PKP IC może tylko konkurować czystą toaletą, miłą obsługą pokładową. I jeszcze jedno, a propos pociągu POLONEZ do Moskwy. Na razie w komputerowym rozkładzie go nie widzę, ciekawe, czy będzie jechał z wykorzystaniem systemu SUW 2000. Rzekomo jest zamontowany w Małaszewiczach. Żona w marcu ub. r. jechała do Moskwy poc. nr 12, normalne przestawianie wózków, toaleta zamknięta już od Terespola, czyli w sumie 3 godziny. Rano oczywiście wody zabrakło. Jakkolwiek nie modernizowalibyśmy wagonów, to problemu wody nie jesteśmy w stanie przejść bez względu na ustrój społeczno-polityczny. Z Moskwy wracała rosyjskim wagonem, brudno było niemiłosiernie, ale woda, i to pod dużym ciśnieniem, do samej Warszawy.

  • KW – 16.01.2007

    Przecież I część wywiadu nie była w dziale autobusy tylko jako temat tygodnia. Czy to taki problem popatrzeć uwaznie na układ strony: Temat tygodnia - Autobusy - Tramwaje - Kolej. Mam nadzieje że na tym skończy się ta głupia dyskusja.

  • Andrzej – 17.01.2007

    No właśnie zmierzam do tego, by skończyć dyskusję na temat PKP IC i autobusy, a reszta zagadnień pozostaje nadal aktualna, czyż nie?

  • Richard – 17.01.2007

    Nie wiem czy to będzie się również zaliczać do "głupiej dyskusji" ale chciałbym dodać, że do prędkości 200 km/h (przynajmniej na części CMK) ze strony PLK może być jedynie jeden problem - czyli brak odpowiedniego systemu zabezpieczania wyświetlającego syganły w kabinie. Zaś ze strony PKP IC Barier jest więcej. Brak lokomotyw, brak wagonów restauracyjnych na 200 i ogólna polityka wysyłania Z1 na Poznań. Według planów wagony zostaną przebudowane. Jeden problem z głowy. Lokomotywy przyjdą ale tylko 10 i to dwusystemowych, czyli pójdą na BWE jadące przez Poznań... .Nic czekam na pociągi zespolone z wychylnym pudłem. Ich zastosowanie będzie miało jedynie sens na CMK i zmodernizowanej linii do Gdańska. P.S. Andrzej jak chcesz skrócić rozkładowy czas jazdy Wrocław - Opole używając nadal lokomotyw na 120km/h? Tych na 160 jest olbrzymi deficyt. Miejmy nadzieję, że używane lokomotywy będą właśnie na 160km/h, bo to jest jedyna możliwość jak zwiększyć prędkość niektórych pociągów.

  • andrzej – 17.01.2007

    No, też mam nadzieje, że te używane będą na 160, bo inaczej to nie miałoby to sensu. Widzę Richard, że jesteś dobrze zorientowany, może wiesz też coś na temat tych małaszewicz i ewentualnego SUW 2000 w pociągach do Moskwy? Strasznie mnie ten temat frapuje od czasu owej podróży żony do Moskwy. Jej opowieści to odrębna historia, od towarzystwa w wagonie, poprzez aprowizację w trakcie jazdy, do asysty przy wysiadaniu, żeby nie wpaść w przestrzeń między peronem, a torowiskiem.

  • Richard – 17.01.2007

    Niestety wschód to nie moja "broszka" nie wiem czy jest zainstalowany. Druga kwestia to wózki, czy jest ich dosyć aby skład jechał przez SUV?

  • Andrzej – 17.01.2007

    Na jakiejś stronie poświęconej wyłącznie kolejnictwu przeczytałem, że w Małaszewiczach jest system zamontowany, ale wyłącznie dla pociągów towarowych, gdzie znacznie skrócił czas zmiany. Nie mam pojęcia, czy wózek dla osobówki jest taki sam, jak dla towarowego. Druga kwestia, to, czy Białorusini i Rosjanie przypadkiem nie mają jakichś swoich wewnętrznych przepisów, które nie pozwalają na wpuszczanie SUW 2000. Skoro mięso im nie smakuje, to pociąg też może. Też gdzieś przeczytałem, że w Dorohusku ma być montowany w tym roku system, tak więc możliwe, że nie jest to kwestia ilości wózków. A jeżeli PKP IC rzeczywiście chce zaoferować połączenie do Moskwy, to musi sobie odpowiedzieć na pytanie, dla kogo. Wagonu restauracyjnego obecny pociąg nr 12 nie prowadzi. Aprowizacja na ciepło możliwa była jedynie podczas zmiany wózków w ten sposób, że na halę w Brześciu wchodziły panie z "kuricu" i "kartoszkami". Można było to zresztą popić piwem, szampanem. Na przekąskę jeszcze placki ziemniaczane, wyżera lepsza, niż w WARSie! No, ale jakby wprowadzili SUW 2000, to nie będzie już gdzie sprzedawać. Na serio, panie Prezesie, poważna biznesowa klientela do takiego pociągu nie wsiądzie.

  • Wojtek – 17.01.2007

    Odnośnie prezesa PKP IC jak i całego zarządu polecam dyskusję na forum KOLEJ INFO, gdzie dowiecie się o wiele ciekawszych rzeczy niż w tej rozmowie: Jak Warsewicz został prezesem i kogo z rodziny zatrudnił: http://skocz.pl/ic1 O Warsie - spółce zależnej do PKP IC: http://skocz.pl/ic2

  • Andrzej – 18.01.2007

    No i wszystko się wyjaśniło. Faktycznie jakoś poprzednio czuło się, że prezes IC ma coś do powiedzenia, a ten wywiad ujawnia, że właściwie Warsewicz bije pianę, powtarza po dwa razy to samo. Ma szczęście, że ma koniunkturę, ale czy faktycznie przygotuje spółke na konkurencję? Wobec takich zarzutów, szczerze wątpię. Niestety, jak coś jest państwowe, to inaczej nie będzie.

  • Leszek – 18.01.2007

    Oczywiście, że nie chodzi o omyłkę miejsca umieszczenia wywiadu. PKP IC otwierając linię autokarową od razu wyszła z ceną o 40 % niższą niż była na rynku. Skutecznie wyeliminowała część rynku. Dlaczego o tym nie mówić. A może dopiero, gdy PKP IC otworzy linie autokarowe do innych stolic np.do Wiednia dyskusja przestanie być głupia

  • Andrzej – 18.01.2007

    Nie denerwuj się Leszek, słowo pisane ma to do siebie, że nie widać miny piszącego, trochę można było odebrać to, jak żart. Ale jeżeli faktycznie cena jest o tyle niższa, to tylko chwalić, pod warunkiem, że jest to efekt gospodarności, a nie zwykły dumping. Najciekawsze jest to, że tyle włożyli w pociąg do Wilna z systemem SUW 2000 i poza sezonem nie chwycił.

  • Leszek – 21.01.2007

    Niestety był i jest to zwykły dumping, mimo, że zamiana pociągu na autokar wybitnie obniżyła koszty stosowane przez PKP IC ceny przy sensownym obłożeniu ( 80 % ) w całości ich niepokrywają. Oczywiście jest wiele innych pytań, w tym najważniejsze, czy PKP IC spełnia wymogi Ustawy o transporcie drogowym, czyli, czy posiada licencję ?!

  • Andrzej – 22.01.2007

    Mogli to obejść inaczej. Wynająć przewoźnika posiadającego koncesję i zlecić mu wykonanie tej usługi w imieniu PKP IC. Wówczas jedynie musieliby się postarać o zezwolenie międzynarodowe na wykonanie tego kursu.

  • Leszek – 23.01.2007

    Nie można wystąpić o zezwolenie na wykonywanie jakiegokolwiek rodzaju transportu drogowego nie posiadając licencji. Prawdopodobnie podnajęty przewoźnik wystąpił o zezwolenie. Linię formalnie eksploatuje jakaś firma, tymczasem to PKP IC (omijając lub ignorując prawo) nią w całości zarządza.

  • A.K.T. – 24.01.2007

    W "Infobusie" poruszalismy juz temat autobusu IC do Wilna. Prosze przeczytac artykul pod adresem http://www.infobus.pl/text.php?id=4468

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....